plaatjes linken doet raar

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Fuzzbass
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 18:49
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

plaatjes linken doet raar

Bericht door Fuzzbass »

Klopt, maar dan kan ik weer opnieuw beginnen met uploaden, en elke keer dat ik hier kom twee sets plaatjes aanmaken. Waarom niet de toch-al-aangemaakte klikbare thumbnails invoegbaar maken, als de forum software dan toch zo slim is om dat al zelf te doen? Waarom niet gewoon de standaard plaatjes upload hosts blokkeren, en echte websites, zoals de mijne, die al 12 jaar onafgebroken online zijn, niet?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Zelfbouw coax

Bericht door Henkjan »

deeplinken mag wel, we ontmoedigen het alleen O:)
Gebruikersavatar
Fuzzbass
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 18:49
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Zelfbouw coax

Bericht door Fuzzbass »

Ontmoedigen door te blokkeren? Ik krijg mijn foto's niet in img-tags

[img]http://fuzzcraft.com/pics/Yelloweyes%201.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Zelfbouw coax

Bericht door Henkjan »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fuzzbass
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 18:49
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Zelfbouw coax

Bericht door Fuzzbass »

De twee bovenstaande berichten hebben exact de zelfde inhoud binnen de img tags. Snap jij het nog? Als ik jouw bericht quote, dan krijg ik geen plaatje.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Zelfbouw coax

Bericht door Henkjan »

Fuzzbass schreef:
De twee bovenstaande berichten hebben exact de zelfde inhoud binnen de img tags. Snap jij het nog? Als ik jouw bericht quote, dan krijg ik geen plaatje.
nee, ik ben ook een beetje lost.... :oops: ik heb de php guru al om hulp gevraagd
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Zelfbouw coax

Bericht door markbakk »

Fuzzbass schreef:
Ontmoedigen door te blokkeren? Ik krijg mijn foto's niet in img-tags

Afbeelding
Ha! ik wel!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: plaatjes linken

Bericht door Henkjan »

@Fuzzbass: quote dit eens, is een link naar een plaatje dat in een ander topic is ge-upload
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Zelfbouw coax

Bericht door Pjotr »

Afbeelding

Hier doet het dus ook, vreemd.... exact dezelfde link als in de 3e post waar ie bij mij ook niet in wordt weergegeven. Wat ik ook wel merkte de laatste tijd is dat smilies (op de ZBA server) soms ook niet worden weergegeven.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Zelfbouw coax

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Hier doet het dus ook, vreemd.... exact dezelfde link als in de 3e post waar ie bij mij ook niet in wordt weergegeven.
dat heb ik ook zo:
jezietmweljezietmniet.jpg
btw: krijg jij ook van die foutmeldingen boven in beeld bij het toepassen van de [img] tag?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Zelfbouw coax

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
btw: krijg jij ook van die foutmeldingen boven in beeld bij het toepassen van de [img] tag?
Nee, die kreeg ik niet.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door Pjotr »

Ok, als je <Schakel BBCode uit> onderaan aanvinkt krijg je dus dit:

[img]http://fuzzcraft.com/pics/Yelloweyes%201.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door Henkjan »

[quote="Pjotr"]Ok, als je <Schakel BBCode uit> onderaan aanvinkt krijg je dus dit:

[img]http://fuzzcraft.com/pics/Yelloweyes%201.jpg[/img][/quote]check

en als je dan op wijzig bericht klikt, kan je die vink weghalen, en dan zou je t moeten zien
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door Pjotr »

Yup, Fuzzbass kan eens even kijken of dat niet default verkeerd staat onder "Wijzig berichtstandaarden" in zijn gebruikerspaneel.
Gebruikersavatar
Fuzzbass
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 18:49
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door Fuzzbass »

Ah, hier is dat draadje naar toe. Zou leuk zijn als iemand me had medegedeeld dat we ergens anders verder gingen.

"Schakel BBCode uit" staat niet aangevinkt. de bold tags werken wel, en url tags ook.

In het vakje onder de smilies staat ook Afbeelding

Dat doet het kennelijk wel. Dan eens kijken of ik hier wel m'n eigen plaatje kan deeplinken:

Afbeelding

Nee dus.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door Henkjan »

Fuzzbass schreef:
Ah, hier is dat draadje naar toe. Zou leuk zijn als iemand me had medegedeeld dat we ergens anders verder gingen.

"Schakel BBCode uit" staat niet aangevinkt. de bold tags werken wel, en url tags ook.

In het vakje onder de smilies staat ook Afbeelding

Dat doet het kennelijk wel. Dan eens kijken of ik hier wel m'n eigen plaatje kan deeplinken:

Afbeelding

Nee dus.
ik ben lost....
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door sjons »

Hmm, vreemd. Ik dacht zelf eerst even dat het gebruik van spaties in de url het kon zijn, maar dan maakt bij mij ook niks uit (al krijg ik wel een foutmelding)
Zowel Yelloweyes%208.jpg als Yelloweyes 8.jpg als Yelloweyes+8.jpg worden omgezet naar een werkend plaatje...

Fuzzbass, als je jou eigen bericht quote, en dan zonder aan te passen verstuurd, dan werkt ie nog niet?

Ter info, ik heb

CODE: Selecteer alles

Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
en bij de aanvinkvakjes staat bij mij alleen "Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties" aangevinkt, de rest uit...
Gebruikersavatar
Fuzzbass
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 18:49
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door Fuzzbass »

Fuzzbass schreef:
Ah, hier is dat draadje naar toe. Zou leuk zijn als iemand me had medegedeeld dat we ergens anders verder gingen.

"Schakel BBCode uit" staat niet aangevinkt. de bold tags werken wel, en url tags ook.

In het vakje onder de smilies staat ook Afbeelding

Dat doet het kennelijk wel. Dan eens kijken of ik hier wel m'n eigen plaatje kan deeplinken:

Afbeelding

Nee dus.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door ray5150 »

Ik snap niet wat het nou een moeite is om even een plaatje naar de server hier te uploaden.
Veel simpeler dan dat, kan het niet... :D
Gebruikersavatar
Fuzzbass
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 18:49
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door Fuzzbass »

Het kan wel simpeler. Ik heb ze toch al op mijn website heb staan, dus een linkje is echt het simpelste dat er is, plus ik hou de controle. Als ik mijn plaatjes wil verwijderen, hoef ik ze alleen maar van de server te halen of ze te hernoemen, waar ik ze ook gepost heb. Het scheelt ook bandbreedte op de server van ZBA.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door FR_Aad »

Controle hou je het best als alles alleen op je eigen website plaatst. Simpeler kan het niet.
Gebruikersavatar
Fuzzbass
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 18:49
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door Fuzzbass »

FR_Aad schreef:
Controle hou je het best als alles alleen op je eigen website plaatst. Simpeler kan het niet.
En dat is dan ook precies wat ik deed, toen bleek dat zelfs een deeplink niet werkte. :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door FR_Aad »

Ik bedoelde "alles"
Dus ook je tekst, dat scheelt je nog veeeeel meer moeite :mrgreen:
(en dan zitten wij later niet tegen half lege pagina's aan te kijken)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door ds23man »

Ik heb een schurfthekel aan dat deeplinken, als je berichten op fora van een paar jaar oud of ouder bekijkt missen alle plaatjes! Het zou verboden moeten worden! Als je ergens een bericht post, zet dan ook het plaatje op dat forum. Als je dat niet wil ( vage copyright bullshit??????), schrijf dan uberhaupt niet! :sure:
Gebruikersavatar
Fuzzbass
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 18:49
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: plaatjes linken doet raar

Bericht door Fuzzbass »

@FR_Aad: Niemand op dit forum gaat uit eigen beweging op mijn (Engelstalige) website kijken. Als ik mijn projekt wil showcasen bij een groepje Nederlandstalige hifi enthousiastelingen, dan kan dat toch het beste hier doen. Er zijn ook Engelstalige hifi fora, maar gek genoeg vinden die mensen mijn website soms wel.

@ds23man: mijn website is al langer online dan dit forum (14 jaar), dus begin niet over het offline gaan van mijn spullen. Als ik niet meer geassocieerd wil worden met sommige dingen uit het verleden, dan mag ik toch wel het recht hebben om het te verwijderen?
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”