Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Nou ik heb net (eindelijk) de defecte onderdelen kunnen vervangen (waarvoor dank Knuisje!).
Helaas werd de dikke weerstand bij de gelijkrichter direct weer heel warm. Dus storingzoeken maar. Onbelast meet ik keurig 5v op de uitgangen en word hij niet warm. Het aansluiten van de DACprint op de 5v veranderd ook niets (ld1 gaat keurig branden). Het aansluiten van de controllerprint zorgt direct voor een gloedhete weerstand!
Volgende stap was het het display er af halen. Geen verschil. Dan alle overige spanningen eraf. Geen verschil. Daarna uC er uit en voilà geen hete weerstand meer. Toen nog een test zonder uC maar met display. Weer stoken.
Iemand een idee?
Helaas werd de dikke weerstand bij de gelijkrichter direct weer heel warm. Dus storingzoeken maar. Onbelast meet ik keurig 5v op de uitgangen en word hij niet warm. Het aansluiten van de DACprint op de 5v veranderd ook niets (ld1 gaat keurig branden). Het aansluiten van de controllerprint zorgt direct voor een gloedhete weerstand!
Volgende stap was het het display er af halen. Geen verschil. Dan alle overige spanningen eraf. Geen verschil. Daarna uC er uit en voilà geen hete weerstand meer. Toen nog een test zonder uC maar met display. Weer stoken.
Iemand een idee?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Waarschijnljk sluiting door een soldeerfout. of er is door de eerdere sluiting nog meer overleden. 
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Als alles gewerkt heeft voor de bruggelijkrichter/spanningsstabilisator het begaf is er meer dan enkel dat dat naar de eeuwige jachtvelden is gegaan.. 
Ondertussen nog meer goodies binnengekomen:
Ondertussen nog meer goodies binnengekomen:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dan heeft de uC en/of het display het waarschijnlijk begeven en veroorzaakt kennelijk een sluiting.Vinculum schreef:Nou ik heb net (eindelijk) de defecte onderdelen kunnen vervangen (waarvoor dank Knuisje!).
Helaas werd de dikke weerstand bij de gelijkrichter direct weer heel warm. Dus storingzoeken maar. Onbelast meet ik keurig 5v op de uitgangen en word hij niet warm. Het aansluiten van de DACprint op de 5v veranderd ook niets (ld1 gaat keurig branden). Het aansluiten van de controllerprint zorgt direct voor een gloedhete weerstand!
Volgende stap was het het display er af halen. Geen verschil. Dan alle overige spanningen eraf. Geen verschil. Daarna uC er uit en voilà geen hete weerstand meer. Toen nog een test zonder uC maar met display. Weer stoken.
Iemand een idee?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hier nog de outline van het isolatorprintje. Wel op 100% grootte uitprinten. 
- Bijlagen
-
- Isolator-outline.pdf
- (8.31 KiB) 94 keer gedownload
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
je was me voorknuisje schreef:Wel op 100% grootte uitprinten.
Deze keer controleer ik het wel voor ik boor ..
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik ben weer iets verder met de controllerprint problematiek.
Knuisje dacht dat de uC miss overleden was dus ik heb een nieuwe gekregen. Helaas zelfde resultaat. Ik heb op de DAC print een aantal extra testpunten getest op advies van Knuisje. Deze waren allemaal in orde. De voeding levert naar de controllerprint ook keurig 5V. De voeding lijkt dus in orde te zijn.
Toch word de voeding zodra de uC of het display ingeprikt word heel warm. Verder heb ik er niets op zitten aan kabels.
Op de controllerprint heb ik alles nagemeten maar ik kan geen kortsluiting of andere gekke dingen ontdekken. Als test heb ik ook de 2 leds aangesloten. Die gaan nooit aan (de led zelf is wel getest natuurlijk).
Wat gaat er fout?
Bijgevoegd de foto's van de print. Miss zien jullie meer dan ik.
Knuisje dacht dat de uC miss overleden was dus ik heb een nieuwe gekregen. Helaas zelfde resultaat. Ik heb op de DAC print een aantal extra testpunten getest op advies van Knuisje. Deze waren allemaal in orde. De voeding levert naar de controllerprint ook keurig 5V. De voeding lijkt dus in orde te zijn.
Toch word de voeding zodra de uC of het display ingeprikt word heel warm. Verder heb ik er niets op zitten aan kabels.
Op de controllerprint heb ik alles nagemeten maar ik kan geen kortsluiting of andere gekke dingen ontdekken. Als test heb ik ook de 2 leds aangesloten. Die gaan nooit aan (de led zelf is wel getest natuurlijk).
Wat gaat er fout?
Bijgevoegd de foto's van de print. Miss zien jullie meer dan ik.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
kan je misschien de voedingsprint alleen belasten, dus zonder de controllerprint, mogelijk zit het toch in de voeding, en gaat het fout zodra die belast wordt?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ondertussen ben ik ook terug wat verder.
//srr voor de slechte kwaliteit iphone pics ..
- 230V kabel ligt in uitsparing in zijkant chassis met reepje alu over
- Wisselspanningsvoeding is afgeschermd
- Isolatorprintje ingebouwd
- Kabels netjes gelegd op kleefsokkels
next:
- Rear en Front nog eens nameten + opsturen naar Schaeffer
- µC herprogrammeren met FW 1.1
Ivm de shielding:
Ondanks dat de DAC compleet stil is, heb ik toch slechte ervaringen met voorversterkers en 230V kabels/voedingen.
Vandaar deze maatregelen
//srr voor de slechte kwaliteit iphone pics ..
- 230V kabel ligt in uitsparing in zijkant chassis met reepje alu over
- Wisselspanningsvoeding is afgeschermd
- Isolatorprintje ingebouwd
- Kabels netjes gelegd op kleefsokkels
next:
- Rear en Front nog eens nameten + opsturen naar Schaeffer
- µC herprogrammeren met FW 1.1
Ivm de shielding:
Ondanks dat de DAC compleet stil is, heb ik toch slechte ervaringen met voorversterkers en 230V kabels/voedingen.
Vandaar deze maatregelen
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik vind dat het er best solide uit ziet, Bert.
Juist de smallere kast is iets wat ik zeker mooi vind, ik ben benieuwd naar het totaal hoe het er uit gaat zien.
Juist de smallere kast is iets wat ik zeker mooi vind, ik ben benieuwd naar het totaal hoe het er uit gaat zien.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dank !
De smalle kasten was ook één van mijn voorwaarden (power conditioner, Dac+voorversterker, eindversterker)
In de volgende en laatste kast komt een Ncore
Heb daarnet de firmware ook maar naar versie 1.1 gezet, mét custom start-up text
De smalle kasten was ook één van mijn voorwaarden (power conditioner, Dac+voorversterker, eindversterker)
In de volgende en laatste kast komt een Ncore
Heb daarnet de firmware ook maar naar versie 1.1 gezet, mét custom start-up text
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Da's een goeie! Kan ik die 3 watt 56 ohm test weerstand aan de 5v hangen hiervoor?salautom schreef:kan je misschien de voedingsprint alleen belasten, dus zonder de controllerprint, mogelijk zit het toch in de voeding, en gaat het fout zodra die belast wordt?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moet lukken lijkt me.
Je trekt dan 90mA uit je voeding, dat mag geen probleem zijn.
Ook in de weerstand verstook je amper 0,5W
Ik zou zelf ook de fout niet gaan zoeken in de controllerprint.
Er zullen niet plots kortsluitingen ofzo ontstaan als die er vantevoor niet waren.
Werkt je AVCC met Salasregelaar nog ? (met zelfde weerstand testen) en je symmetrische voedingsspanning ?
Je trekt dan 90mA uit je voeding, dat mag geen probleem zijn.
Ook in de weerstand verstook je amper 0,5W
Ik zou zelf ook de fout niet gaan zoeken in de controllerprint.
Er zullen niet plots kortsluitingen ofzo ontstaan als die er vantevoor niet waren.
Werkt je AVCC met Salasregelaar nog ? (met zelfde weerstand testen) en je symmetrische voedingsspanning ?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Zojuist getest met de weerstand. Keurig 5V en niet warm worden. Het zit dus echt in de controllerprint.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
En dan de vraag, wat bleek het probleem?
Ik kan mij voorstellen dat het iets heel onbenulligs is.
Stekkertje er niet goed in of zo?
Ik kan mij voorstellen dat het iets heel onbenulligs is.
Stekkertje er niet goed in of zo?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Nee zeg ik niet, dat is te beschamend voor woorden...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Nu kun je met die kabeltjes ook makkelijk, lijkt mij tenminste, de boel omdraaien tijdens het gebruik van de krimptang.
Je zult ook zeker niet de eerste zijn, en best soms een simpel iets wat je over het hoofd ziet.
We kunnen leren van een ieder zijn fouten.
Ik moet gelijk denken aan de fout met lijm die ik ooit maakte.
Je zult ook zeker niet de eerste zijn, en best soms een simpel iets wat je over het hoofd ziet.
We kunnen leren van een ieder zijn fouten.
Ik moet gelijk denken aan de fout met lijm die ik ooit maakte.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
welja Hans, nu je gelijk de aanzet gegeven hebt ...
Laat er ons geen bouwstommiteitentopic van maken maar die mag je nog wel even uitleggen, toch?
Laat er ons geen bouwstommiteitentopic van maken maar die mag je nog wel even uitleggen, toch?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
PB het dan maar.Vinculum schreef:Nee zeg ik niet, dat is te beschamend voor woorden...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat ziet er goed uit. Het kastje is al bijna vol.BertDB schreef:Ondertussen ben ik ook terug wat verder.
//srr voor de slechte kwaliteit iphone pics ..![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
zo'n topic hebben we al: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=17&t=711 @Ardon: daar mag je t ook wel posten hoorBertDB schreef:Laat er ons geen bouwstommiteitentopic van maken maar die mag je nog wel even uitleggen, toch?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Er is achteraan achter het isolatorprintje nog een kleine ruimte voorzien voor die Amanero USB en dan zit het inderdaad volknuisje schreef:Dat ziet er goed uit. Het kastje is al bijna vol.BertDB schreef:Ondertussen ben ik ook terug wat verder.
//srr voor de slechte kwaliteit iphone pics ..![]()
Moet wel nog even van die rubber doorvoertules bestellen bij AE Europe voor de draadjes door de afscherming van trafoprint naar voedingsprint.
Momenteel zit er wat tape rond de draden, maar dat is voor definitieve oplossing not done, en ik ben echt zwaar anti-tape!
http://www.transformatorspecialist.nl/p ... cts_id=209
