TPA Buffalo III DAC
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: TPA Buffalo III DAC
Ik heb geen losse weerstanden meegeleverd gekregen voor de tridents.
Als ik de gaten over R4 meet, dan meet ik de weerstanden die worden opgegeven in de tabel.
Ik meet dezelfde waarde op de SMD-weerstanden die tussen de gaatjes inzitten. Ik neem dus even aan dat die bewuste weerstanden zijn. Alleen bij R8 VDD meette ik volgens mij iets van 1,7/1,8KR
Ik meet dezelfde waarde op de SMD-weerstanden die tussen de gaatjes inzitten. Ik neem dus even aan dat die bewuste weerstanden zijn. Alleen bij R8 VDD meette ik volgens mij iets van 1,7/1,8KR
Re: TPA Buffalo III DAC
Ok, jij hebt een andere versie Tridents.
Laat maar. Dat zit goed dus nu moeten we verder zoeken
Laat maar. Dat zit goed dus nu moeten we verder zoeken
As of version 3
the Trident comes with a pre-installed R4 surface mount resistor
Re: TPA Buffalo III DAC
Misschien straks eerst eens in een kast zetten en de draden van juiste lengte en kwaliteit gaan maken. Kijken wat dat uithaalt. Vanochtend de AutoCAD tekening verder uitgewerkt. Had een ander potmetertje gekocht, met iets langer asje, zodat de knop er goed op kan worden vastgezet.
Re: TPA Buffalo III DAC
Ja precies, ik wilde ook al voorstellen dat je de draden (van de S/Pdif Module) even flink in kort en het nog eens probeert.
Heb je nu in deze setup de randaarde al van het filter afgehaald?
Nu zijn mijn ideeen ook een beetje op.. Ik zag dat je de Mute LED niet hebt gesoldeerd... Het is toch een diode die daar dan mist... Je weet maar nooit?
Heb je nu in deze setup de randaarde al van het filter afgehaald?
Nu zijn mijn ideeen ook een beetje op.. Ik zag dat je de Mute LED niet hebt gesoldeerd... Het is toch een diode die daar dan mist... Je weet maar nooit?
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: TPA Buffalo III DAC
hmmm.....je probleem met het af en toe verliezen van de lock lijkt op het probleem dat ik ook heb gehad met bij buffalo32s. Deed het perfect totdat ik een volumite volume-regelaar installeerde. Speelde goed maar elke 5-10 seconden een fractie van een seconde lock-verlies. Met Russ gemaild en bleek dat er een aparte "high-bandwith" firmware was die ik nodig had. Kortom; ic-besteld bij twistedpear en lock-probleem opgelost.
Zou als ik jou was dus even mailen met Russ of op diyaudio.com in het twistedpear-gedeelte even een post plaatsen. Je krijgt meestal supersnel reactie.
Scanspeakman
Zou als ik jou was dus even mailen met Russ of op diyaudio.com in het twistedpear-gedeelte even een post plaatsen. Je krijgt meestal supersnel reactie.
Scanspeakman
Re: TPA Buffalo III DAC
Dank je scanspeakman, voor je antwoord, maar als ik Leon goed heb begrepen zijn er geen aparte firmware versies meer, maar wordt de DPLL bandwith op de huidige versie ingesteld met switches (SW1:5-7; switchblok 1: schakelaar 5 t/m 7).
Ik ga denk ik eerst de kast bestellen en alles netjes inbouwen. Ondertussen zijn al jullie tips natuurlijk van harte welkom! En wellicht ga ik in de tussentijd ook even een berichtje bij Brian & Russ op het forum posten.
Ik ga denk ik eerst de kast bestellen en alles netjes inbouwen. Ondertussen zijn al jullie tips natuurlijk van harte welkom! En wellicht ga ik in de tussentijd ook even een berichtje bij Brian & Russ op het forum posten.
Re: TPA Buffalo III DAC
Op het TPA forum is er een ontwikkeling gaande over het verlagen van het voltage voor de 4:1 S/Pdif Mux.
De locking issues lijken eigenlijk alleen voor te komen in 220V landen.
http://www.twistedpearaudio.com/forum/y ... Board.aspx
Leon heeft de tekst al een beetje aangepast in de Integration Guide:

Grt,
Jordo
De locking issues lijken eigenlijk alleen voor te komen in 220V landen.
http://www.twistedpearaudio.com/forum/y ... Board.aspx
Leon heeft de tekst al een beetje aangepast in de Integration Guide:
Hope it helpsUnder rare circumstances, the DAC may be experiencing problems locking on signals from the S/PDIF-4
Input Board. In many of those cases lowering the voltage to the S/PDIF-4 Input Board was the solution for
this problem, or at the very least improved the situation. The easiest way to do this is by cutting the VD
wires and one of the ground wires in the ribbon cable, and connecting them to another power supply.
Grt,
Jordo
Re: TPA Buffalo III DAC
Dank voor de tip.
Ik heb er even een paar niet aangezeten en ik moet zeggen
dat hij de laatste anderhalve week stabiel is en nauwelijks nog een unlock heeft (bij de cd-speler op AES/EBU).
Hopelijk blijft het zo
Ik heb er even een paar niet aangezeten en ik moet zeggen
Hopelijk blijft het zo
Re: TPA Buffalo III DAC
Gister weer wat spulletjes van de postbode ontvangen en in elkaar gezet, niets audiofiels aan, maar ziet er wel stevig uit. Oranje 3x2,5mm2 rubberen kabel met twee flinke stekers.
Re: TPA Buffalo III DAC
Ziet er degelijk uit 
Ik was gister even in een audiozaak om een hoofdtelefoon uit te proberen op mijn DAC.
Was niet echt een succes. Hij begon met S/Pdif RCA en die stotterde (locking issues), daarna via een BNC verloopje. Die had ik nog nooit geprobeerd maar die bleek het beter te doen.
Ook nog optisch aangesloten want ik kreeg er gewoon geen mooi geluid uit.
Vandaag de boel maar eens bekijken.
Ik weet niet of ik het voltage ga verlagen aangezien de stroom dan groter moet worden en deze gaat binnenkort al kritisch worden met de Teleporter erbij...
Ik was gister even in een audiozaak om een hoofdtelefoon uit te proberen op mijn DAC.
Was niet echt een succes. Hij begon met S/Pdif RCA en die stotterde (locking issues), daarna via een BNC verloopje. Die had ik nog nooit geprobeerd maar die bleek het beter te doen.
Ook nog optisch aangesloten want ik kreeg er gewoon geen mooi geluid uit.
Vandaag de boel maar eens bekijken.
Ik weet niet of ik het voltage ga verlagen aangezien de stroom dan groter moet worden en deze gaat binnenkort al kritisch worden met de Teleporter erbij...
Re: TPA Buffalo III DAC
Ik kan best makkelijk er nog een placid bij zetten, want mijn trafo is 2 x 9v en gebruik er nu maar 1x van.
Re: TPA Buffalo III DAC
Is dat witte bordje dat je gebruikt bij DAC1.jpg ter grootte van de casing die je gaat gebruiken?
Zo kan er nog een HDBP bij maar je wil ook wel wat ruimte houden tussen de koelelementen. Vooral die van de HD worden erg warm.
Zo kan er nog een HDBP bij maar je wil ook wel wat ruimte houden tussen de koelelementen. Vooral die van de HD worden erg warm.
Re: TPA Buffalo III DAC
Het witte plaatje is tijdelijk (kan ik een foto plaatsen in het 'grote versterkerplankje' topic)
Ik heb een afbeelding van de indeling geplaatst hoe het straks in de kast zou moeten komen.

Dus dat wordt wel krap!
Ik heb een afbeelding van de indeling geplaatst hoe het straks in de kast zou moeten komen.
Dus dat wordt wel krap!
Re: TPA Buffalo III DAC
Ik wil graag nog even wat advies voor wat betreft een USB adapter/converter.
Ik heb vorig jaar wel eens gelezen dat de M2Tech hiFace TWO BNC een erg goede optie is. Iets nieuwer is volgens mij de WaveIO die ook door salautom is toegepast in combinatie met de AF-DAC 2 van Knuisje.
De HiFace is 'plug 'n play'; de WaveIO (i2s) heeft nog wat aanpassingen (Sidecar+selector) nodig in de twisted pear opzet.
Ik heb vorig jaar wel eens gelezen dat de M2Tech hiFace TWO BNC een erg goede optie is. Iets nieuwer is volgens mij de WaveIO die ook door salautom is toegepast in combinatie met de AF-DAC 2 van Knuisje.
De HiFace is 'plug 'n play'; de WaveIO (i2s) heeft nog wat aanpassingen (Sidecar+selector) nodig in de twisted pear opzet.
Re: TPA Buffalo III DAC
Die gaat zelfs tot 384kHz, mocht 192kHz nog niet genoeg zijn.Leon schreef:Kijk ook eens naar http://amanero.com/
Re: TPA Buffalo III DAC
Alleen het aansturen kan dan wel een probleem zijn, niet ieder besturingssysteem kan dat al.
Drivers e.d. geven dan de problemen, ik ben daar pas nog wel achter gekomen.
Ik was hem ook al tegen gekomen, maar je moet dan b.v. wel met een heel vers besturingssysteem (UAC2) werken, anders gaat het niet.
B.v. een NAS kun je wel vergeten.
Drivers e.d. geven dan de problemen, ik ben daar pas nog wel achter gekomen.
Ik was hem ook al tegen gekomen, maar je moet dan b.v. wel met een heel vers besturingssysteem (UAC2) werken, anders gaat het niet.
B.v. een NAS kun je wel vergeten.
Re: TPA Buffalo III DAC
In 2003 is een Mac het huis in gekomen. Enkele jaren later was Windows volledig verdrongen.
Vanaf 10.6.3 is geen extra driver nodig voor Mac OS X, zou voor mij dus geen probleem hoeven zijn.
Kan ik zo'n Amanero direct aan de DAC hangen (via Sidecar)?
Moet ik alleen de selector switch aanpassen/vervangen. Ik heb het onderdeel over toevoeging sidecar in de handleiding er twee keer op nagelezen, maar er is bij mij nog geen helder beeld ontstaan hoe ik de selector switch kan aanpassen. Het liefst zou ik hem als vijfde optie toevoegen en niet een extra losse switch.
Vanaf 10.6.3 is geen extra driver nodig voor Mac OS X, zou voor mij dus geen probleem hoeven zijn.
Kan ik zo'n Amanero direct aan de DAC hangen (via Sidecar)?
Moet ik alleen de selector switch aanpassen/vervangen. Ik heb het onderdeel over toevoeging sidecar in de handleiding er twee keer op nagelezen, maar er is bij mij nog geen helder beeld ontstaan hoe ik de selector switch kan aanpassen. Het liefst zou ik hem als vijfde optie toevoegen en niet een extra losse switch.
Re: TPA Buffalo III DAC
gewoon je naam toevoegen aan het doc en pas betalen als dit aangegeven wordt / 60 stuks behaald zijn in GB3 ?
Heb toch maar beslist USB in te bouwen in m'n AFDAC2 omdat ik anders met I²S naar buiten moet en dit (te) lange draden worden
Heb toch maar beslist USB in te bouwen in m'n AFDAC2 omdat ik anders met I²S naar buiten moet en dit (te) lange draden worden
Re: TPA Buffalo III DAC
Dit is wat ik erover vond in het diyAudio topic. Ik heb ook gewoon m'n naam erbij gezet.1° - Add your name to the list using copy/paste + your informations here :
https://docs.google.com/spreadsheet/...wYS1EcXc#gid=0
2° - Amanero/Domenico will send you a PM asking your Paypal address (when it comes to your turn)
3° - You'll receive a Paypal request from Amanero
4° - You pay & receive a Paypal email notification of payment
5° - When shipped, you'll receive a Paypal shipment notification with tracking number
That's the way it seems to work.
Some further Informations :
- Be patient as the first batch of 60 units has already been sold.
- As usual, consider a 4 weeks delay before next batch delivery.
- For other informations ask Amanero/Domenico
Re: TPA Buffalo III DAC
Dan heb je een 5 positie switch nodig. 1 positie gebruik je om de sidecar in te stellen, de rest voor de input selectie op de BIII. Kijk anders even naar de oude Mux: die heeft een gewone schakelaar met bedrading die je aan moet brengen. Dan spreekt het voor zich.Macsel schreef:Het liefst zou ik hem als vijfde optie toevoegen en niet een extra losse switch.
Re: TPA Buffalo III DAC
Dan neem ik aan dat je wel een account hebt bij DIYAudio, anders kan hij je niet vinden.Forza schreef:Dit is wat ik erover vond in het diyAudio topic. Ik heb ook gewoon m'n naam erbij gezet.
Re: TPA Buffalo III DAC
Dat wel uiteraardhannesie schreef:Dan neem ik aan dat je wel een account hebt bij DIYAudio, anders kan hij je niet vinden.Forza schreef:Dit is wat ik erover vond in het diyAudio topic. Ik heb ook gewoon m'n naam erbij gezet.
We zullen wel zien als we'r van horen.
56€ incl verzending vind ik nog aanvaardbaar.
100€ voor zo'n WaveIO vind ik voor mijn doel erbuiten vallen.
