nu de ZB speakers staan te spelen op de Hypex monoblokken is de hernieuwde "zelfbouw-honger" nog niet gestild. Ik heb dus de stoute schoenen maar aangetrokken en mijn plan om toch weer eens een keer een "buizenbak" te bouwen opgepakt. Mijn keus is gevallen op de BILL van TD. Voorlopig nog slechts één actie ondernomen: de trafoset besteld bij AE. Levertijd 8 weken, maar oké, het wordt toch geen project voor-de-regenachtige-zondagmiddag. Het zal wel een langere adem vergen.
Uiteraard volg ik met belangstelling het actuele topic van de BILL die eerst alleen maar oscilleerde en nu toch van het ene probleem in het andere lijkt te rollen. Ook neem ik kennis van jullie tips zoals het aanpassen van de voeding omdat de B+ boven de 500V uit lijkt te komen en het op hogere spanning zetten van de gloeidraden van de ECC99's om een te groot verschil tussen gloeidraden en kathode te voorkomen.
Maar .... zijn al deze aanpassingen nu nodig ? Eigenlijk wil ik het liefst "gewoon" het originele schema opbouwen. Eerst maar eens met gewone onderdelen werkend zien te krijgen. Optimaliseren volgt dan wel.
Heeft er ooit iemand met succes het originele schema onveranderd opgebouwd en is tot goede resultaten gekomen ? Ik zoek daarin wel enige bevestiging / bemoediging
Ik zal trouwens jullie hulp nog wel eens nodig hebben en "in ruil" daarvoor mijn bouw-ervaringen + foto's delen.
Wordt vervolgd.