zware 3weg met CSS
Moderator: Beheerdersteam
Re: zware 3weg met CSS
Inderdaad, plaatjes van die gefineerde kasten!
Henkjan, zijn de speakers voor je zelf? Ga je ze op stands plaatsen of wat is de bedoeling.
Henkjan, zijn de speakers voor je zelf? Ga je ze op stands plaatsen of wat is de bedoeling.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
arjank schreef:Inderdaad, plaatjes van die gefineerde kasten! Ga je ze op stands plaatsen of wat is de bedoeling.
morgen is de onthulling in BeetsterzwaagVinculum schreef:![]()
voorlopig zeker. was niet zo bedoeld, maar ze bevallen erg goed dus voorlopig zijn 't blijvertjesarjank schreef:... zijn de speakers voor je zelf?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
er was even een tegenslag, probleem is al gevonden, maar ze liggen dus weer open. ergens in de loop van de week hoop ik alles weer in elkaar te hebben en zal ik eens proberen een staatsieportret te makengrimoire schreef:mogen we ze al zien, of blijft het nog even geheim?![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
zo, klaar
is gefineerd met ahorn fineer, en afgewerkt met Osmo Hardwax (2 lagen met doek aangebracht)
Re: zware 3weg met CSS
Ziet er goed uit, Henkjan! Begin volgend jaar te beluisteren in Enschede?
groet,
Aat
groet,
Aat
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
laten we dat maar doen (er is een lift toch?)AatV schreef:Ziet er goed uit, Henkjan! Begin volgend jaar te beluisteren in Enschede?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
Keurig Henkjan! Het lichte kleurtje maakt ze een stuk minder lomp.
Ik vraag me alleen af hoe je dat gedaan hebt tussen de units in. Het lijkt daar erg krap....
Ik vraag me alleen af hoe je dat gedaan hebt tussen de units in. Het lijkt daar erg krap....
Re: zware 3weg met CSS
Ik vind dat lichte ze ook goed staan! Mooi project geworden en die basdriver trekt wel aandacht. Ook wel bestand tegen een feestje denk ik.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
is t ookVinculum schreef:Ik vraag me alleen af hoe je dat gedaan hebt tussen de units in. Het lijkt daar erg krap....
Re: zware 3weg met CSS
Mooi geworden! Leuk dat oranje accent in de mid driver 
Hoe klinken ze ? (of moet ik daarvoor terugbladeren)
Hoe klinken ze ? (of moet ik daarvoor terugbladeren)
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
Je zou kunnen proberen om het op te vullen met een zwarte prut oid (plamuur met kleurstof?) Dan is het wat netter en accentueert het juist het feit dat de units zo dicht op elkaar zitten. Dan word het meer 1 geheel.Henkjan schreef:daar zit dan een klein stukje overlap tussen die cirkels dus, want MDF blijft niet heel als t nog maar ½mm dik is
Of miss is er iets te frezen van een sterker materiaal?
Re: zware 3weg met CSS
goed,zelfs heel goed!grimoire schreef:Mooi geworden! Leuk dat oranje accent in de mid driver
Hoe klinken ze ? (of moet ik daarvoor terugbladeren)
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: zware 3weg met CSS
Super gaaf, echt vernieuwend durf ik het hier ook wel te noemen. Wat me telkens heeft verbaasd (ja gewoon eerlijk) is de klankbeschrijvingen. Die waren steeds heel positief, dus ondanks de andere aanpak en metingen die me niet direct hebben overtuigd is het heel goed gelukt dit af te stemmen. Ik kreeg in het verleden klankmatig een Visaton TIW360X niet naadloos aangesloten op een accuton 13 cm mid, ondanks dat dit meettechnisch prima ging. Het klankkarakter was te verschillend.
Blijkbaar gaat dit dus in jou geval gewoon goed
Wat me bij de foto opvalt wat ik nog wilde meegeven, tweeter 1/3e doordraaien met de klok mee geeft een mooiere positionering van de schroefjes (wat mij betreft)
Blijkbaar gaat dit dus in jou geval gewoon goed
Wat me bij de foto opvalt wat ik nog wilde meegeven, tweeter 1/3e doordraaien met de klok mee geeft een mooiere positionering van de schroefjes (wat mij betreft)
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
Mee eens! 1 schroefje boven, 2 beneden.wouter schreef:tweeter 1/3e doordraaien met de klok mee geeft een mooiere positionering van de schroefjes (wat mij betreft)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
blijkbaar is ons oor/hersenen minder toch critisch voor diffractie?wouter schreef:Wat me telkens heeft verbaasd (ja gewoon eerlijk) is de klankbeschrijvingen. Die waren steeds heel positief, dus ondanks de andere aanpak en metingen die me niet direct hebben overtuigd is het heel goed gelukt dit af te stemmen .... Blijkbaar gaat dit dus in jou geval gewoon goed![]()
terugkijkend had ik die baffle ook liever van berken multiplex gedaan (ondanks dat het goede kwaliteit MDF is) en/of een laagje trespa oid bovenopVinculum schreef:Je zou kunnen proberen om het op te vullen met een zwarte prut oid (plamuur met kleurstof?) Dan is het wat netter en accentueert het juist het feit dat de units zo dicht op elkaar zitten. Dan word het meer 1 geheel. Of miss is er iets te frezen van een sterker materiaal?Henkjan schreef:daar zit dan een klein stukje overlap tussen die cirkels dus, want MDF blijft niet heel als t nog maar ½mm dik is
kijk eens goed naar t 3D model: dan hadden de aansluitingen achterop de tweeter niet gepastVinculum schreef:Mee eens! 1 schroefje boven, 2 beneden.wouter schreef:tweeter 1/3e doordraaien met de klok mee geeft een mooiere positionering van de schroefjes (wat mij betreft)
