http://sklep.lampyelektronowe.pl/?393,t ... y-se-indel
Wat andere buizen betreft moet ik even kijken wat dat kost.
Ben zeer geïnteresseerd in wat anders dan anders.
Moderator: Beheerdersteam
Welk buisje had je in gedachten Aat?AatV schreef:@Theo,
kan me voorstellen, dat je na eerdere ervaringen graag een ECC83 wil toepassen. Een penthode kan echter een erg goed geluid opleveren. Vroeger was de "heilige graal" van de Single Ended versterkers (toen nog Mono triode genoemd) een versterker bestaande uit een 300B eintriode en voor de voorversterking een Western Electric W310A, ofwel een penthode.
Lijkt me een mooi buisje, Robert! Kan net wat meer stroom en vermogen aan dan een EF86 en is ook nog een Special Quality buis. Daar valt wel wat van te maken.RobertD schreef:Misschien heb ik nog wel een paar E80F's liggen ... is dat wat?
Dat zal hij zeker wel hebben Aat.AatV schreef:Enfin, Anne zal er ook nog wel wat over te zeggen hebben, merken we vanavond wel!
Heb je ze toevallig over Robert?RobertD schreef:Misschien heb ik nog wel een paar E80F's liggen ... is dat wat?
Hij kan er zo in op voorwaarde dat de voedingsspanning van deze schakeling iets in de buurt van 300 Volt is, maar mag ook hoger, tot 400 Volt! Heb de gridlekweerstand van de EL34 al getekend.TheoK schreef:Het totale schema moet dan ook nog aangepast worden?
Of kan hij zo op de plek van de ECC83?
Ik bedoel dat jou idee Aat zo naar de EL34 kan?
Ik maak altijd gebruik van de tube data sheet locator. hier te vinden. Je zou kunnen zeggen dat een E80F een EF86 is "on steroids", dus hogere dissipatie, meer stroom, nauwere toleranties en langere levensduur.nl3prc schreef:Even een vraagje heb jij daar toevallig een data sheet van.
Ik dacht namelijk dat de E80F gelijk zou zijn aan de EF80.
Maar volgens jouw pin nummers zou dit niet kloppen heb je zeker het over een EF86 of iets dergelijks.
Ik zal vanavond eens door de laadjes neuzen.TheoK schreef:Heb je ze toevallig over Robert?RobertD schreef:Misschien heb ik nog wel een paar E80F's liggen ... is dat wat?
Je kan met deze sim kekijken of je de instellingen in de goede richting heb staan.Ik weet niet hoe de simulatie eruit ziet want van grafieken weet bar weinig van.
Ik ga er vanuit dat het goed is. Maar bedankt voor de moeite.
Wat deze trafo betreft : Had niet gezien, dat dit er nog eentje was voor 220 Volt. Met de huidige netspanning gaan de secundaire spanningen omhoog van :TheoK schreef:Zou het ook nog gaan met deze trafo en een GZ34 erbij?
Of gaat dat helemaal de verkeerde kant op?