DS4.0 speelt zacht

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
satefan

DS4.0 speelt zacht

Bericht door satefan »

Hallo ZBA-ers,

Mijn broer heeft, waarschijnlijk door mij aangestoken, een DS4.0 gekocht via MP om zn 15 jaar oude Visaton SUB (op basis van twee WS26 woofers) actief aan te sturen. Deze is aangesloten op zijn Denon PMA1500 via de pre-out aansluiting. Het punt is dat de DS4.0 erg zacht speelt, ik kan trilling op de woofers waarnemen maar om nou te zeggen dat het huis staat te schudden op zn fundamenten...nee, zelfs als de volumeknop op de amp helemaal open staat.

Ik heb de sub ook even bij mij thuis op de B1 buffer aagesloten, wel iets meer geluid maar vergeleken met mn DS2.0 powered Seas sub nog niet om over naar huis te schrijven.

Welnu, toen mijn broer mn hulp in riep en ik bekeek hoe de DS4 was aangesloten op zn woofers schrok ik me rot, het soldeerwerk was beroerd en de kans is erg groot dat er ergens sluiting is gemaakt. Ik zal de details besparen. Ik heb dit nu netjes voor hem aangesloten. Alle functies van de amp doen het op zich lijkt t op, maar t speelt erg zacht.

Ik kan lastig beoordelen of de WS26's nog goed zijn (ik zal ze nog eens via een scheidingsfilter passief aansturen). De bedrading in de SUB is ook al oud en het koper was bijna zwart aan de kant van de plate-amp voordat ik m opnieuw aangesloten had.

Iemand een tip waar ik het euvel in kan zoeken?

Vast bedankt,

Satefan
SuperR

Re: DS4.0 speelt zacht

Bericht door SuperR »

Subs in serie of parallel?
Highlevel ingang proberen?
satefan

Re: DS4.0 speelt zacht

Bericht door satefan »

Hoi SuperR,

De woofers zijn parallel geschakeld, compound principe (heb de fase even gecontroleerd en zit goed). De high-input's geven t zelfde resultaat....

Satefan
Plaats reactie