Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.

Vind je het leuk een luisterdag in Midden-Limburg te bezoeken?

Ja, ik kom graag een dag luisteren en vind het leuk om spullen mee te nemen.
16
35%
Ja, ik kom graag een dag luisteren en vind het leuk om spullen mee te nemen maar heb (nog) geen vervoer.
3
7%
Ja, ik kom graag een dag luisteren maar neem geen spullen mee.
11
24%
Nee, Midden-Limburg is voor mij te ver reizen ondanks dat ik een luisterdag wel interessant vind.
15
33%
Nee, een luisterdag is voor mij niet interessant.
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door meiborg »

Wij hebben net de bitter garnituur soldaat gemaakt, punt twee op onze agenda: )..

Het is hier wel genieten hoor, jullie missen echt wat.

mvg Reinder
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door AatV »

En zelfs niet eens pics van het bitterganituur.. :(

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door Barry2001 »

MOSTERD na de maaltijd :o
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door ray5150 »

:foto:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door hannesie »

Tubehead moet zijn rolletje nog ontwikkelen :lol:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door rho »

Ik heb deze keer geen foto's gemaakt. Maar ik kan reeds verklappen dat het een zeer geslaagde dag was.
Gelukkig had ik 'm Toccata & Fugue van Bach bij. ;)

Wel een heel andere ervaring zo'n dag, in vergelijking met het bijna uit z'n voegen barstende Breda.

Micha, je hebt dat geweldig geregeld kerel! :goeie:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door mischa72 »

Hier dan een paar impressiefoto's:
DSCF2886small.JPG
DSCF2887small.JPG
DSCF2889small.JPG
DSCF2890small.JPG
Heel graag gedaan Rik. Ik vond het leuk genoeg om nu al te kunnen zeggen dat we dit volgend jaar weer gaan doen. Als de opkomst dan ook een beetje richting die van Breda gaat, kunnen we 2-3 ruimtes in gebruik nemen, waardoor er meer te wisselen valt. Ik vond het een erg leuke dag die zonder jullie niet tot stand had kunnen komen.

Bedankt voor het vertrouwen en de opkomst mannen !!!

Groeten,
Mischa
Bijlagen
DSCF2885small.JPG
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door meanman64 »

Een zeer fijne namiddag gehad,Mish dat heb je mooi geregeld.Veel kans gehad om verschillende configuraties te horen.Het leek weinig volk maar ideaal om te luisteren naar een stel luidsprekers op een bepaalde amp dan weer wisselen naar andere speakers zo door naar een andere amp.Veel keus was er niet maar desondanks zeer geslaagd.De dag was echt toegespitst naar luisteren en daar was de ruimte zich zeer goed voor beter als menige ruimtes in Breda.En dan de mensen van de Limburgse Audioclub echt toffe gasten en wat belangrijk is ze zijn niet vies van zelfbouw :D .Ze kunnen het zelfs waarderen en ik hoop dat als het volgend jaar ook doorgaat ze ook van de partij zijn.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door rho »

Ja, die mannen van de ACL zijn echt wel een toffe bende. Leuk publiek om je bouwsels te laten beoordelen. :D

De variatie in sets was misschien niet zo immens, maar dat heeft zeker zijn voordelen. Je kan wat meer op je gemak beoordelen waar de sterktes en zwaktes zitten en het is een beetje makkelijker om delen van een set te wisselen i.p.v. hele sets om te gooien. Zo hebben we b.v. iets beter kunnen evalueren wat een discrete klassa AB versus een buizen, versus een UcD doet op dezelfde speakers.
Soms valt het moeilijk te omschrijven, maar je merkt aan bepaalde zaken dat je een andere opstelling hoort. Heel leuk.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door TubeHead »

Leuk dagje ! Mischa goei gedaan man !

Dacht in het begin dat het maar een klein klasje zou worden maar dat werd later wel anders. :mrgreen:

@Hans nee hoor kijk maar :lol:
Bijlagen
P1070717.JPG
P1070724.JPG
Gebruikersavatar
medal-mike
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 15:36
Locatie: Margraten

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door medal-mike »

potverdikke,

heb je nu een heel bolle lens op je camera, of moet ik toch echt maar eens aan de lijn :-&

Heel leuke middag, en natuurlijk weer veel geleerd.

Volgend jaar nemen we vlaai mee (kan ik dan weer opnieuw aan de lijn).
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door meiborg »

Het was zeker een geslaagde dag! Er werd serieus geluisterd en gediscussieerd maar ook genoeg gelachen.

Naar mijn smaak was de combi van Rho zijn luidsprekers op de Fetzilla van Meanman64 erg geslaagd. Wowly zijn Refmon op Ucd was ook erg mooi, naar mijn smaak echter iets "harder" en daardoor onvergeeflijker over het gevoerde materiaal.

Mischa, dat je die vloerstaanders zo op het oor hebt afgesteld, respect hoor. Leuk om de speaker waar je me tijdens je bezoek over verteld hebt te mogen horen.

Ik vind het jammer dat Basfocal zijn giga breedbanders maar zo kort speelden, dat was toch weer iets bijzonder. Had daar graag nog wat meer verschillende muziek op gehoord, merkwaardig wat die oude beestjes voor sfeer brengen.

Ik kijk al weer uit naar de volgende luisterdag, heb ook zin om dan een eigen baksel mee te nemen om neer te laten sabelen ;).

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door rho »

Ja, die breedbanders hadden wel wat meer tijd verdient. Echt heel leuke speakers. Wel een erg kleine sweet spot, maar als je er in zit is het echt genieten. Waarschijnlijk alles behalve neutraal, maar bij dit soort speakers stoort dat niet echt. Beetje compenseren met de tone-control en je kan weer verder.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door John P »

Zo, even een tukje gedaan. Het was een leuke dag waar je met wat meer tijd de verschillen tussen de onderdelen goed kon horen. het is toch ook altijd leuk om de verschillende gezichten achter de avatars te zien.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door meiborg »

Ja inderdaad, grappig om de gezichten achter de avatars te zien. Voor de duidelijkheid nog één keer: die man met grijs haar was mijn vader, die jonge god dat ben ik :rofl:.

Dat was wel een deuk voor mijn ego hoor Bas ;).

mvg Reinder
Gebruikersavatar
wdd
Berichten: 103
Lid geworden op: za 19 jun 2010, 18:35
Locatie: Rotselaar (B)

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door wdd »

Ik sluit me aan bij alle medeforumleden die ik vandaag mocht ontmoeten : hele goeie dag, voor herhaling zeker vatbaar.
Een dikke pluim voor Mischa !

ward
Laatst gewijzigd door wdd op zo 11 nov 2012, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sodejuu
In memoriam †
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 9:19

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door Sodejuu »

Het was idd een prima geregeld "zooitje", waarvoor dank Mischa 8) . Er was idd wat weinig variatie (ook qua muziekaanbod), maar dat maakte het vergelijken wel makkelijker. Er zaten hele mooie dingen tussen, zowel qua bouw als klank.
Ik vond het geweldig dat er behoorlijk wat aanloop vanuit Audioclub Limburg was. Als ik Mischa, Heino en mezelf meetel, waren er nog 6 andere leden van die club aanwezig (+ nog iemand van het analogaudio forum die ik had uitgenodigd)

Mocht er een vervolg komen, zal ik ook bijdragen aan zelfbouwapparatuur (12w klasse A versterker en waarschijnlijk een Pass Xono clone phonotrap).
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door rho »

Op één of andere manier was die beperkte variatie aan muziek nu net iets dat ik positief heb ervaren. Ik heb een keer op een redelijk eerlijke manier verschillende combinaties kunnen vergelijken. In breda kom je elke keer een compleet andere set tegen waar dan compleet andere muziek op wordt gespeeld. Dan kan het best leuk klinken, maar je hebt geen mogelijkheid tot vergelijk. En dat ging deze keer heel erg goed.
We hadden misschien op voorhand een CD moeten samenstellen met stukken muziek, zodat de individuele stukken iets korter waren. Dan had er iets meer variatie in gezeten.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door TubeHead »

Inderdaad. Wat korte stukken.. want bach rammelt nog steeds in mn hoofd :lol:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door mischa72 »

TubeHead schreef:
Inderdaad. Wat korte stukken.. want bach rammelt nog steeds in mn hoofd :lol:
Dan had je gisteravond niet zoveel moeten zuipen :rofl: :rofl: .
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door John P »

rho schreef:
Op één of andere manier was die beperkte variatie aan muziek nu net iets dat ik positief heb ervaren. Ik heb een keer op een redelijk eerlijke manier verschillende combinaties kunnen vergelijken. In breda kom je elke keer een compleet andere set tegen waar dan compleet andere muziek op wordt gespeeld. Dan kan het best leuk klinken, maar je hebt geen mogelijkheid tot vergelijk. En dat ging deze keer heel erg goed.
We hadden misschien op voorhand een CD moeten samenstellen met stukken muziek, zodat de individuele stukken iets korter waren. Dan had er iets meer variatie in gezeten.
Ik heb een draadje gestart voor een leuke test compilatie.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door Wowly »

Ondanks dat ik pas later arriveerde heb ik echt genoten! Leuke muziek (idd; nu kun je wel vergelijken). Alleen de speakers van rik niet gehoord.... Overigens, de leukste was toch wel de brredbanders van philips: heerlijk niet vermoeiend geluid wat de kamer instroomde, perfecte compacte bel van geluid met bijzonder goede intonatie!!

Bovenal: bijzonder aardige mensen, de ACL-club is niet voor niets een populaire club merkte ik wel!

Mies, volgend jaar weer; de lokatie is zeer goed!

groetjes

jan
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door bas focal m180 »

Wowly schreef:

Mies, volgend jaar weer; de lokatie is zeer goed!

groetjes

jan
Zeker , ik heb niemand gehoord over dat de ruimte niet voor zijn set geschikt was .

Ik vondt het een mooie aanvulling de nieuwe luisterdag , beetsterzwaag is me net te ver .

Ook dezelfde nummers luisteren heeft een toegevoegde waarde , de muziek was niet allemaal mijn smaak maar oke voor een kleine meeting is die opzet zelfde muziek wel weer aan te bevelen .

En de breedbanders komen een volgende luisterdag mee mits ik de bestel van me vader kan lenen .

Volgens mij eerst volgende Almelo ?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door mischa72 »

Wowly schreef:
Mies, volgend jaar weer; de lokatie is zeer goed!
Komt helemaal goed Jan !!
Gebruikersavatar
pauldune
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 0:25

Re: Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Bericht door pauldune »

Hallo allemaal!
Ik was een van de audioclublimburg leden die kwam kijken, en zoals tijdens het koffierondje reeds besproken had ik gezegt me zsm aan te melden bij dit geweldige forum. Blijk ik toch al sinds 2010 lid te zijn :rofl: ... Wist ik echt niet meer!
Ik heb in ieder geval genoten, ik was er van 11 tot 4 uur. Toen was ik gaar en zijn we maar gegaan, maar ik geloof dat er daarna ook nog leuke dingen zijn gebeurt. Hoe laat is het eigenlijk geworden? Ik had graag die enorme breedbanders nog gehoort, en ook die witte buizenversterker leek me interressant.
Ik ben volgende keer zeker weer van partij, en tegen die tijd zal mijn dac en speakers wel klaar zijn, heb ik misschien ook wat moois om te laten afkraken :D .
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”