[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
- Surpass
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 14:46
- Locatie: Eindhoven
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Misschien is het een idee om de uitsparing die je nu hebt gemaakt voor het grootste gedeelte dicht te zetten/smeren met een epoxy plamuur, deze vervolgens vlak schuren en vervolgens met een nieuwe mal opnieuw te frezen?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Of op dezelfde diepte uitfrezen, bv een 5cm cirkel er omheen en daarbinnen volledig materiaal weghalen. Vervolgens een nieuwe cirkel mdf erin lijmen, plamuren en glad afwerken ten opzichte van de rest vd baffle. Daar kun je dan op je gemak de hele uitsparing netjes opnieuw in uitfrezen zonder dunne randjes mdf fineer etc.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Om het frezen te vermijden kun je ook de baffle over de vlakbank halen. Dan ben je in 10 min klaar.
Dan zou ik daarna ook pas de frezingen doen wanneer de boel strak in het fineer staat.
Snap dat die 3mm mdf niet fantastisch van kwaliteit is (net roggebrood) maar wanneer straks de boel gefineerd is kun je je topkast beter ook niet meer over de punt draaien
Dan zou ik daarna ook pas de frezingen doen wanneer de boel strak in het fineer staat.
Snap dat die 3mm mdf niet fantastisch van kwaliteit is (net roggebrood) maar wanneer straks de boel gefineerd is kun je je topkast beter ook niet meer over de punt draaien
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik vind het al heel wat dat ik dit voor elkaar heb gekregen met de bovenfrees....maar jij fikst dat wel ff met een cirkelzaag? Kom dat eens ff voordoen hier
Je opvulidee is ook een goeie, Rik!. Ik heb bijvoorbeeld nog een tube laminaatvuller (ik laat wel eens wat vallen
).[/quote]
Van Laminaatvuller ken ik de eigenschappen niet ,ik adviseer twee componenten plamuur
Is echt geen hol aan als je het doet zoals ik het uitgelegd heb ,en snel klaar .
Enne met een goede handcircelzaag en een rij en twee lijmklemmen kun je echt wel zoëen dun latje maken hoor .
Moet je wel een stukje hardhout nemen .
Maar door de vorm is het lastig lijmen
Je opvulidee is ook een goeie, Rik!. Ik heb bijvoorbeeld nog een tube laminaatvuller (ik laat wel eens wat vallen
Van Laminaatvuller ken ik de eigenschappen niet ,ik adviseer twee componenten plamuur
Is echt geen hol aan als je het doet zoals ik het uitgelegd heb ,en snel klaar .
Enne met een goede handcircelzaag en een rij en twee lijmklemmen kun je echt wel zoëen dun latje maken hoor .
Moet je wel een stukje hardhout nemen .
Maar door de vorm is het lastig lijmen
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Okay, ik laat de boel even bezinken. Terwijl ik doorrommel kan ik mooi even jullie ideeen later garen in het brein
thanks!
thanks!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ondertussen een begin gemaakt met de facetten.
Morgen de facetten vlakfrezen
Morgen de facetten vlakfrezen
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Dat wordt wel sjouwen als je ze naar een luisterdag gaat brengen. Maar je vindt daar dan wel iemand die helpt dragen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik prop jullie allemaal naast elkaar op de hoekbank hierzo.. 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Wordt gezellig.
Hoe groot is die bank bij jullie?
Hoe groot is die bank bij jullie?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Over die bank, maak je geen zorgen. Wordt alleen even dringen op de sweetspot.
Laatst gewijzigd door serum op zo 11 nov 2012, 9:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Enkel ritje voor mij ~170km.
Heb je plaats voor een slaapzak met inhoud?
Heb je plaats voor een slaapzak met inhoud?
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Wat is die topkast mooi slank geworden nu er een begin gemaakt is met de facetten.
Ziet er super stoer uit zo!
Ziet er super stoer uit zo!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik zie 5 sweetspots!!!!!!serum schreef:Over die bank, maak je geen zorgen. Wordt alleen even dringen op de sweetspot.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zal ik dan maar wat nuttigs posten?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik zie helemaal geen stof, komt dat wel goed.
B.t.w, ik heb je op het andere forum en pb verzonden.
B.t.w, ik heb je op het andere forum en pb verzonden.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Da's weer eens heel netjes uitgevoerd. Maar we zijn van jou niets anders gewoon. Dit wordt saai zo... 

- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Thanks guys,
aankomende vrijdag maar weer eens verder, onder andere de voetplaten onder de topkasten lijmen, de rubberen manchetten maken tussen kast en drivers en eens zien wat ik met de laagkast-terminal ga doen.

aankomende vrijdag maar weer eens verder, onder andere de voetplaten onder de topkasten lijmen, de rubberen manchetten maken tussen kast en drivers en eens zien wat ik met de laagkast-terminal ga doen.
ThanksZweitse schreef:Ik zie helemaal geen stof, komt dat wel goed
B.t.w, ik heb je op het andere forum en pb verzonden.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Owja.....fineer......ik wist wel dat ik iets vergeten was. De platen kuiperflex in Amerikaans Noten liggen op de logeerkamer te acclimatiseren.
Paar piccies zowel mét als zonder flits, krijgen jullie beetje een idee.
Paar piccies zowel mét als zonder flits, krijgen jullie beetje een idee.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Fantastisch mooi fineer zeg.......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Nou weet ik waar het stof blijft! Er zitten 2 kieren in het laminaat op de laatste foto!

