Concaeve Solide
Moderator: Beheerdersteam
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Concaeve Solide
veelbelovend was het, maar uiteindelijk is het geflopt. De Concaeve Mk2.
Reden: te weinig tijd (teveel werk en een kleine burnout), een andere weg ingeslagen (satelite, rapide en cornerwoofer), en uiteraard ook excuses.
Waarom dan nu een Concaeve SOLide?
wel het is een andere speaker maar met overeenkomsten van zowel de oerconcave als de satelite en rapide.
Solide staat synoniem voor degelijk, duurzaam, sterk, betrouwbaar, massief, ... en dat is wat deze speaker moet worden.
Vertrekpunt is een klassiek 2-weg systeem met ScanSpeak Illuminator drivers ondersteund door een woofer. Het geheel als floorstander (dus geen sat / cornerwoofer systeem)
Deze speaker (zonder bas) stond op de luisterdag in Breda eerder dit jaar.
Na het aanpasssen van de kaststabiliteit, aanbrengen van demping en verfijnen van het filter is dit een heerlijke monitor om naar te luisteren. Daarover later meer.
Drivers:
waar de SATelite een zeer detailrijke speaker is, moet de SOLide vooral volwassener zijn.
Daarom is de 18WU verkozen boven de kleinere modellen.
De Beryllium tweeter leek me een evidente keuze als partner voor de 18WU.
Aanvulling in het laag komt er van de nieuwe 32W revelator.
Reden: te weinig tijd (teveel werk en een kleine burnout), een andere weg ingeslagen (satelite, rapide en cornerwoofer), en uiteraard ook excuses.
Waarom dan nu een Concaeve SOLide?
wel het is een andere speaker maar met overeenkomsten van zowel de oerconcave als de satelite en rapide.
Solide staat synoniem voor degelijk, duurzaam, sterk, betrouwbaar, massief, ... en dat is wat deze speaker moet worden.
Vertrekpunt is een klassiek 2-weg systeem met ScanSpeak Illuminator drivers ondersteund door een woofer. Het geheel als floorstander (dus geen sat / cornerwoofer systeem)
Deze speaker (zonder bas) stond op de luisterdag in Breda eerder dit jaar.
Na het aanpasssen van de kaststabiliteit, aanbrengen van demping en verfijnen van het filter is dit een heerlijke monitor om naar te luisteren. Daarover later meer.
Drivers:
waar de SATelite een zeer detailrijke speaker is, moet de SOLide vooral volwassener zijn.
Daarom is de 18WU verkozen boven de kleinere modellen.
De Beryllium tweeter leek me een evidente keuze als partner voor de 18WU.
Aanvulling in het laag komt er van de nieuwe 32W revelator.
Laatst gewijzigd door asterduc op do 08 nov 2012, 9:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Concaeve Solide
Ha, Ed gaat weer bouwen

dat noem je toch een 3wegasterduc schreef:..... een klassiek 2-weg systeem met ScanSpeak Illuminator drivers ondersteund door een woofer.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Concaeve Solide
bouwen heb ik heel die tijd al gedaan, maar het posten is wat achtergeblevenHenkjan schreef:Ha, Ed gaat weer bouwen
ja en neen. Het systeem speelt ook zonder die extra woofer. Een 2.5 system dan?!Henkjan schreef:dat noem je toch een 3wegasterduc schreef:..... een klassiek 2-weg systeem met ScanSpeak Illuminator drivers ondersteund door een woofer.
Re: Concaeve Solide
Ik kijk nu al uit naar Breda 2013...............Henkjan schreef:Ha, Ed gaat weer bouwen![]()
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Concaeve Solide
dat is voorlopig de deadline ja.hannesie schreef:Ik kijk nu al uit naar Breda 2013Henkjan schreef:Ha, Ed gaat weer bouwen![]()
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Concaeve Solide
Ik zag vanmorgen een nieuw topic van Asterduc en ik werd al helemaal enthousiast!
Dus kom maar op met al die mooie spullen!

Dus kom maar op met al die mooie spullen!
Re: Concaeve Solide
Woei!! Ed is weer aan het klussen geslagen. Kan haast niet wchten tot breda!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Concaeve Solide
He Ed, ga je dan nu toch het 3D-frees-avontuur aan??
Je weet waar je met je vragen heen moet...
Oh ja.. ik kan nu ook wel dingen laseren voor je..
Kees
Je weet waar je met je vragen heen moet...
Oh ja.. ik kan nu ook wel dingen laseren voor je..
Kees
Re: Concaeve Solide
Fijn dat er weer een mooi project aankomt! Het hele forum staat op scherp geloof ik.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Concaeve Solide
Heel toepasselijk Kees.audiomanics schreef:He Ed, ga je dan nu toch het 3D-frees-avontuur aan??
Ik heb vanochtend aan Veerle de schetsen laten zien en zij merkte gelijk op,
'amai, wat een frontplaat, ga jij dat gefreesd krijgen?'
'nee, ik niet, maar Kees wel!'
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Concaeve Solide
+1

Welke types zijn dat dan exact? Dan zet ik de plaatjes der ff bieasterduc schreef:Vertrekpunt is een klassiek 2-weg systeem met ScanSpeak Illuminator drivers ondersteund door een woofer. Het geheel als floorstander (dus geen sat / cornerwoofer systeem)
Deze speaker (zonder bas) stond op de luisterdag in Breda eerder dit jaar.
Na het aanpasssen van de kaststabiliteit, aanbrengen van demping en verfijnen van het filter is dit een heerlijke monitor om naar te luisteren. Daarover later meer.
Drivers:
waar de SATelite een zeer detailrijke speaker is, moet de SOLide vooral volwassener zijn.
Daarom is de 18WU verkozen boven de kleinere modellen.
De Beryllium tweeter leek me een evidente keuze als partner voor de 18WU.
Aanvulling in het laag komt er van de nieuwe 32W revelator.
Re: Concaeve Solide
Eigenlijk te mooi om aan het oog te ontrekken door het inbouwen...
groet,
Aat
groet,
Aat
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Concaeve Solide
Goeie aanleiding voor een workshop glasblazen voor Ed!AatV schreef:Eigenlijk te mooi om aan het oog te ontrekken door het inbouwen...
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Concaeve Solide
yep, alleen is het de 8 Ohm versie, 18WU/8741T00.Vinculum schreef:
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Concaeve Solide
het is ook altijd wat, wil ik vanochtend mijn schets in een mooie tekening omzetten, geeft mijn videokaart de geest.dre schreef:en dan nu:plaatjes!
Dan maar de 'oude' kaart erin, maar daar doet het tekenprogramma het niet mee.
Op zulke momenten denk ik dan, wat was het leven mooi met een blok millimeterpapier en ti-calculator
Re: Concaeve Solide
Ik heb nog wel zo'n blok voor je, zowel A4 als A3!asterduc schreef:Op zulke momenten denk ik dan, wat was het leven mooi met een blok millimeterpapier en ti-calculator
groet,
Aat
Re: Concaeve Solide
TI- calculator? verwende knul. Ik heb nog wel een schuiflineaal liggen, ik heb er trouwens nooit mee gewerkt.
