Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Haal eerst de ingangskabels van de ucd's af en kijk dan of het nog bromt.
De ucd heeft een een gebalanceerde ingang, als je die ongebalanceerd aansluit moet je altijd de - ingang aan de afscherming leggen.
De ucd heeft een een gebalanceerde ingang, als je die ongebalanceerd aansluit moet je altijd de - ingang aan de afscherming leggen.
Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Ik heb geprobeerd om beiden aan massa te leggen, maar dat mag helaas niet baten. Straks maar eens proberen om de ingang helemaal los te gooien. Als ik het mij goed herinner, heb ik de massa-aansluiting en de signaal-min-ingang beiden aan massa liggen.
Zou het het ook instraling van de trafo kunnen zijn?
Groeten,
Mischa
Zou het het ook instraling van de trafo kunnen zijn?
Groeten,
Mischa
Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Nou, een eindtrap niet inschakelen dmv het los laten liggen van Amp On, de andere wel inschakelen, maar zonder ingang: Nog altijd brom.
Dezelfde situatie, maar dan inschakelen dmv Amp-On naar massa: Brommm
Next idea ???
Dezelfde situatie, maar dan inschakelen dmv Amp-On naar massa: Brommm
Next idea ???
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Heb je eigenlijk als eens de voedingsrimpel van de + en - rails gemeten????
Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Nee, nog niet gedaan. Dat doe ik morgen weer.
Wat ik me wel nog afvraag is het volgende: Als ik met de losse probe meet, zie ik het signaal van de foto's, gebruik ik echter ook de massa-aansluiting om een referentieniveau vast te leggen, is het signaal ineens weg, maar de brom blijft. Rara politiepet
Groeten,
Mischa
Wat ik me wel nog afvraag is het volgende: Als ik met de losse probe meet, zie ik het signaal van de foto's, gebruik ik echter ook de massa-aansluiting om een referentieniveau vast te leggen, is het signaal ineens weg, maar de brom blijft. Rara politiepet
Groeten,
Mischa
Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Ik heb het hele verhaal nog eens even zitten doorlezen. gaan we nog steeds uit van deze situatie ?
Enkele ideen / suggesties :
-Je hebt een hele zware regelbare en symmetrische voeding. de UCD's afkoppelen en via draadjes aan de voeding hangen.
indien geen brom ligt het aan de voeding. indien wel brom is er iets met de UCD's.
- waarom is de 230 VAC netspanning naar de schakeleaar en van daar naar de trafo niet getwist ?
- 100 nF / 100 VDC condensators paralel aan iedere voedingselko monteren.
- het lijkt me geen gek idee om alle massa bedrading via een sterpunt op het chassis te laten lopen. hierop komen de massa van de trafo, de min van de luidsprkers, de massa van de voedingen en de UCD's, de aarde van de netaansluiting, eventueel ook de massa van de ingang, beetje mee experimenteren.
- Het zal er wel niks mee te maken hebben, maar ik had ooit eens een Akai versterker gevonden die "knetterde" op de uitgang. dit werd veroorzaakt door vonkoverslag in de hoofdschakelaar. na de contacten te hebben schoongemaakt en een condensator over de contacten te hebben gemonteerd was dit verdwenen.
- Kijk even of er geen sluiting is bij de afstandsbussen van de voedingsprinten naar de kast (nameten met pieper)
- Meet even met de pieper na of er geen sluiting is van de inganschassis-delen en de luidspreker aansluitingen naar de kast-massa.
(eerst de bedrading lossolderen.)
Enkele ideen / suggesties :
-Je hebt een hele zware regelbare en symmetrische voeding. de UCD's afkoppelen en via draadjes aan de voeding hangen.
indien geen brom ligt het aan de voeding. indien wel brom is er iets met de UCD's.
- waarom is de 230 VAC netspanning naar de schakeleaar en van daar naar de trafo niet getwist ?
- 100 nF / 100 VDC condensators paralel aan iedere voedingselko monteren.
- het lijkt me geen gek idee om alle massa bedrading via een sterpunt op het chassis te laten lopen. hierop komen de massa van de trafo, de min van de luidsprkers, de massa van de voedingen en de UCD's, de aarde van de netaansluiting, eventueel ook de massa van de ingang, beetje mee experimenteren.
- Het zal er wel niks mee te maken hebben, maar ik had ooit eens een Akai versterker gevonden die "knetterde" op de uitgang. dit werd veroorzaakt door vonkoverslag in de hoofdschakelaar. na de contacten te hebben schoongemaakt en een condensator over de contacten te hebben gemonteerd was dit verdwenen.
- Kijk even of er geen sluiting is bij de afstandsbussen van de voedingsprinten naar de kast (nameten met pieper)
- Meet even met de pieper na of er geen sluiting is van de inganschassis-delen en de luidspreker aansluitingen naar de kast-massa.
(eerst de bedrading lossolderen.)
Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Ray, dit vertegenwoordigt niet helemaal de huidige situatie (zie hieronder).
Enkele ideen / suggesties :
-Je hebt een hele zware regelbare en symmetrische voeding. de UCD's afkoppelen en via draadjes aan de voeding hangen.
indien geen brom ligt het aan de voeding. indien wel brom is er iets met de UCD's.
Mijn voeding is asymmetrisch, dus dat is wat lastiger.
- waarom is de 230 VAC netspanning naar de schakeleaar en van daar naar de trafo niet getwist ?
Dit is een modificatie die eerder voorgesteld is, maar waar ik niet meer aan gedacht had om dit te doen.
- 100 nF / 100 VDC condensators paralel aan iedere voedingselko monteren.
Goeie tip, even van de zaak meepakken.
- het lijkt me geen gek idee om alle massa bedrading via een sterpunt op het chassis te laten lopen. hierop komen de massa van de trafo, de min van de luidsprkers, de massa van de voedingen en de UCD's, de aarde van de netaansluiting, eventueel ook de massa van de ingang, beetje mee experimenteren.
Inmiddels is er op het overgangspunt van trafo naar interne bedrading (grijze Wago klem) een sterpunt naar de kast gecreëerd.
- Het zal er wel niks mee te maken hebben, maar ik had ooit eens een Akai versterker gevonden die "knetterde" op de uitgang. dit werd veroorzaakt door vonkoverslag in de hoofdschakelaar. na de contacten te hebben schoongemaakt en een condensator over de contacten te hebben gemonteerd was dit verdwenen.
Schakelaar lijkt goed te zijn en een condensator staat er al overheen om "petsen"bij in en uitschakelen tegen te gaan.
- Kijk even of er geen sluiting is bij de afstandsbussen van de voedingsprinten naar de kast (nameten met pieper)
Zal ik doen.
- Meet even met de pieper na of er geen sluiting is van de inganschassis-delen en de luidspreker aansluitingen naar de kast-massa.
(eerst de bedrading lossolderen.)
Zal ik doen.
Enkele ideen / suggesties :
-Je hebt een hele zware regelbare en symmetrische voeding. de UCD's afkoppelen en via draadjes aan de voeding hangen.
indien geen brom ligt het aan de voeding. indien wel brom is er iets met de UCD's.
Mijn voeding is asymmetrisch, dus dat is wat lastiger.
- waarom is de 230 VAC netspanning naar de schakeleaar en van daar naar de trafo niet getwist ?
Dit is een modificatie die eerder voorgesteld is, maar waar ik niet meer aan gedacht had om dit te doen.
- 100 nF / 100 VDC condensators paralel aan iedere voedingselko monteren.
Goeie tip, even van de zaak meepakken.
- het lijkt me geen gek idee om alle massa bedrading via een sterpunt op het chassis te laten lopen. hierop komen de massa van de trafo, de min van de luidsprkers, de massa van de voedingen en de UCD's, de aarde van de netaansluiting, eventueel ook de massa van de ingang, beetje mee experimenteren.
Inmiddels is er op het overgangspunt van trafo naar interne bedrading (grijze Wago klem) een sterpunt naar de kast gecreëerd.
- Het zal er wel niks mee te maken hebben, maar ik had ooit eens een Akai versterker gevonden die "knetterde" op de uitgang. dit werd veroorzaakt door vonkoverslag in de hoofdschakelaar. na de contacten te hebben schoongemaakt en een condensator over de contacten te hebben gemonteerd was dit verdwenen.
Schakelaar lijkt goed te zijn en een condensator staat er al overheen om "petsen"bij in en uitschakelen tegen te gaan.
- Kijk even of er geen sluiting is bij de afstandsbussen van de voedingsprinten naar de kast (nameten met pieper)
Zal ik doen.
- Meet even met de pieper na of er geen sluiting is van de inganschassis-delen en de luidspreker aansluitingen naar de kast-massa.
(eerst de bedrading lossolderen.)
Zal ik doen.
Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
heb je niet een losse symmetrische trafo, een paar zware diode's of brugcel, en twee flinke elko's in huis ?
Dan maak je daar even een voeding van.
Dan maak je daar even een voeding van.
Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Ik heb volgens mij de oude voedingen nog. Daarmee waren de versterkers stil. Ga ik dat gewoon proberen.ray5150 schreef:heb je niet een losse symmetrische trafo, een paar zware diode's of brugcel, en twee flinke elko's in huis ?
Dan maak je daar even een voeding van.
Gr. Mischa
Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Nog niet Ray,ray5150 schreef:En ? en ? en ?![]()
Staat het sein al op groen ?
Ik soldeer straks nog even de condensatoren over de voedingselco's en dan schroef ik hem weer in elkaar.
We zien morgen wel, misschien heeft iemand nog een geniale inval.
Gr. Mischa
