Beluisteren Reckhorn A401

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
hovingtim

Beluisteren Reckhorn A401

Bericht door hovingtim »

Afbeelding

Deze dus :wink:

Ik zou graag deze amp een keer willen beluisteren, dan al wel niet even zelf het gevoel willen hebben om er aan te zitten voorals ik hem zelf aanschaf. Als student groeit het geld je niet op de rug, maar als je een keertje geen boeken koopt hou je nog wel eens wat geld over om naar de kroeg te gaan en je hobby wat te voeden. Nu heb ik deze amp al een tijdje op het oog, zeker om de goede verhalen die ik erover heb gelezen en de vele instel mogelijkheden. Maar waar kan ik deze in reallife zien?
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Bericht door Olaf Analogue »

Hoi.

Ik heb twee van deze versterkers in bezit naar volle tevredenheid.
Je mag er wel één lenen als je wilt, ik woon in Emmerich, dus dat is niet heel ver van Nijmegen.

Laat maar weten of je het wat vindt.
hovingtim

Bericht door hovingtim »

Daar heb ik wel oren naar, maar kan je me iets over je eigen belevingen met deze subamp vertellen?
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Bericht door Olaf Analogue »

In mijn geval is de ervaring alleen maar positief, zeker gezien de prijs.
Het apparaat is degelijk gebouwd en heeft het gewone 19" formaat, hij voelt degelijk aan, hij geeft genoeg power om de meeste zwaardere woofers goed aan te sturen en heeft tal van inregelmogelijkheden.
Qua constructie is er één klein minpunt, de voedingstrafo hangt feitelijk in de kast omdat deze aan de bovenzijde is gemonteerd, onderin echter zit één van de vier voetjes in de bodemplaat gemonteerd en de bout van dat voetje raakt de trafo, als je pech hebt (en dat had ik ) dan schuurt het boutje langzaam door de beschermlaag van de trafo totdat er op een dag een sluiting ontstaat en de zekering er uit gaat, dit is bij één van de toestellen reeds gebeurt, ik heb het opgelost door een stevig kunststof beschermplaatje aan te brengen onder de trafo en de zekering te vervangen en hij speelt weer als vanouds.
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Dank je Stephen,

Ik zal dat min punt gelijk doorspelen aan Reckhorn zelf. Daar is vast makkelijk iets aan te doen.

Groet Roland
hovingtim

Bericht door hovingtim »

Stephen2006 heeft vandaag de apparatuur gebracht en ik ga dr eens lekker 2 weekjes mee stoeien. Alvast heel erg bedankt!!! :lol:
jantje-secuur

Bericht door jantje-secuur »

Het nadeel van mijn Reckhorn 400 (klopt ja, de 400) is dat hij loei-, maar dan ook loeiheet wordt.

Is niet zo goed voor je gemoedsrust.

Met loeiheet bedoel ik echt de koelribben maximaal 1 seconde aanraken, anders brand je je vingers. Dit is niet alleen met luid spelen, ook op zachte volumes.
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door amanda »

En hoe bevalt de Reckhorn?
Ben wel benieuwd :wink:

Amanda
vigier

Bericht door vigier »

Interficior schreef:
Het nadeel van mijn Reckhorn 400 (klopt ja, de 400) is dat hij loei-, maar dan ook loeiheet wordt.

Is niet zo goed voor je gemoedsrust.

Met loeiheet bedoel ik echt de koelribben maximaal 1 seconde aanraken, anders brand je je vingers. Dit is niet alleen met luid spelen, ook op zachte volumes.
Wordt ook de behuizing heet??? Als dit zo is, dan heb je een kortgesloten wikkeling. Als ik het verhaal van Stephen lees, dan zou dat namelijk wel eens kunnen. De behuizing is dan een wikkeling van de trafo geworden...

Hier draait een 401 op een XLS12 met 2 passieve 10 inch units... toppertje!
Plaats reactie