Hoi allemaal.
Ik ben in bezit van een Phil Jones C660 speakerset en daar ben ik best blij mee.
Ze zijn niet heel bekend, of eigenlijk totaal onbekend maar voor mij wekt het!
Helaas hoor ik de laatste tijd uit het linker kanaal bij de midwoofer een resonantie komen.
Zeker bij piano muziek op medium volume is het heel duidelijk!
Ik heb al meerdere maisl naar de fabrikant gestuurd maar ik krijg gewoon geen reactie.
Nu heb ik al meerdere dingen geprobeerd (amp output kabels swappen) en ik weet zeker dat het die speaker is.
Het gaat om een systeem met 2 x 6,5" woofers en een tweeter en 1 x 5" midrange speaker.
Op internet is er helaas niet veel over te vinden.
Mijn vraag is, waar kan ik vervanging vinden voor de defecte speaker. Waar moet ik zoeken en waar moet ik op letten als ik een vervanger zoek.
Wie kan me helpen???
Groetjes Dennis Janss
Midrange speaker vervangen
Moderator: Beheerdersteam
-
Dennisjanss
-
Dennisjanss
Re: Midrange speaker vervangen
Om even het verhaal af te maken. Ik kwam er dus achter dat een van de bevestiging schroeven niet meer goed vast zat.
Nadat ik de speaker uit de kast had gehaald om te kijken of ik iets van een serie nummer of part nummer kon zien was het bijgeluid verdwenen.
Gelukkig want dit scheelt me weer 150 dollar
Nadat ik de speaker uit de kast had gehaald om te kijken of ik iets van een serie nummer of part nummer kon zien was het bijgeluid verdwenen.
Gelukkig want dit scheelt me weer 150 dollar
Re: Midrange speaker vervangen
Het komt wel vaker voor dat luidsprekers bijgeluiden gaan geven omdat de schroeven niet (meer) helemaal vast zitten. Soms omdat ze los werken maar ook omdat het hout iets krimpt.