zware 3weg met CSS
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
nee, kast is nog niet afgewerkt, dat doe ik tegelijk met t final filter.
Re: zware 3weg met CSS
Ik heb deze nu draaien op de achtergrond, als je dat uit een goede laagspeaker laat komen schrik je je rot bij ongeveer 10 minuten en op het einde ook heel veel laag bij die Firebird.Pjotr schreef:Het lijkt ook een beetje op elkaar: Hier staan ze alle drie: https://www.hdtracks.com/index.php?file ... 0911107024
Erg mooie uitvoering vind ik zelf
Ik ben benieuwd hoe dat op die "zware 3 weg" klinkt, en je huidige luisterruimte.
Re: zware 3weg met CSS
Ik heb gisteren geluisterd naar deze speaker. Ik ben onder de indruk van de drivers, het concept en de filtering die Henkjan in elkaar heeft gesleuteld. Mijn complimenten hoor! Echt een heel mooi systeem is dit geworden. Het klonk in Breda al veelbelovend maar nu is het helemaal af. Als ik een minpunt moet noemen is dat de bult in het laag op 40Hz. Dat geeft een heel stevige aanslag van bv elektrische basgitaar, en het klinkt eigenlijk wel heel lekker, maar als je natuurgetrouwe weergave wilt moet het eigenlijk net een beetje minder zijn. Maar verder "respect"! 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: zware 3weg met CSS
cool zeg, dan mag HJ wel als de gesmeerde bliksem verslag doen. Foto's en graag wat grafiekjes etc. ik ben namelijk benieuwd hoe iets dat goed klinkt nou in elkaar gesmolten is. En of vlak de uitkomst was van neutraal of dat je rekening hebt moet houden met driverspecifieke kenmerken. Kom op... ik ben erg benieuwd. Stiekem ook vanwege breedbandige midunit en de overeenkomst in mijn aanstaand project...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
uh Wouter, dat staat toch allemaal in de eerdere blz van t topic
Wat Jeroen vergat te vertellen, was dat het hele filter overhoop gegaan is
hier is hoe t nu is:
wat ongeveer 1 dB bij 10kHz verzwakt: ook hebben we ook de elko's uit t filter gegooid, en vervangen door de MKT's (bas) en MKP's. dit had een wat meer aanwezige (in positieve zin) bas tot gevolg
Wat Jeroen vergat te vertellen, was dat het hele filter overhoop gegaan is
hier is hoe t nu is:
wat ongeveer 1 dB bij 10kHz verzwakt: ook hebben we ook de elko's uit t filter gegooid, en vervangen door de MKT's (bas) en MKP's. dit had een wat meer aanwezige (in positieve zin) bas tot gevolg
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
en er is weer voortgang!de laagfilters zitten op de print. morgen verder met mid en hoog
Re: zware 3weg met CSS
Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat, ik vind die foliespoel met kern juist weer mooier! Al het mooie komt van Mundorf koeien Ray
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: zware 3weg met CSS
En ik vind het juist zo leuk om te zien hoe er gebruik is gemaakt om er in plaats van 1, er 4 soldeerpunten van te maken bij die folie spoel.
Daar zou ik niet direct aan gedacht hebben.
Mooie oplossing zo.
Daar zou ik niet direct aan gedacht hebben.
Mooie oplossing zo.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: zware 3weg met CSS
Alleen moet Henk Jan wel even op zoek gaan naar een zwaardere soldeerbout, diverse solderingen zien er niet echt lekker uit! 
Re: zware 3weg met CSS
Mooi project HJ! en niks mis met zo'n rechthoekige kast. Dit voldoet technisch nog steeds uitstekend en het is lekker oldschool.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
de soldeerles gaat verder in z'n eigen topic:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=8&t=17187
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=8&t=17187
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
moeoeoehWalt schreef:Al het mooie komt van Mundorf koeien ...
Re: zware 3weg met CSS
Ziet er keurig uit, maar waarom heb je de bevestiginsgaten op de hoeken niet geboord ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zware 3weg met CSS
ray5150 schreef:Ziet er keurig uit, maar waarom heb je de bevestiginsgaten op de hoeken niet geboord ?
werkt toch wel erg fijn van die printen, stuk netter en makkelijker dan op een plankje
Re: zware 3weg met CSS
Neem je ze mee als er een ZBA noord-holland plaats vindt? (duurt nog wel effe denk ik)
Probeer ik tegen die tijd mijn Dayton GHP tweeweg monitoren gereed te hebben.
Probeer ik tegen die tijd mijn Dayton GHP tweeweg monitoren gereed te hebben.
Re: zware 3weg met CSS
Ehhhh.....arjank schreef:Neem je ze mee als er een ZBA noord-holland plaats vindt? (duurt nog wel effe denk ik)
Weidok schreef:2: Henkjan neemt mee: CSS 3 weg
Re: zware 3weg met CSS
markbakk schreef:Ehhhh.....arjank schreef:Neem je ze mee als er een ZBA noord-holland plaats vindt? (duurt nog wel effe denk ik)Weidok schreef:2: Henkjan neemt mee: CSS 3 weg
Re: zware 3weg met CSS
Arghh, krap anderhalf uur karren vanaf Oudorp, volgens mij moet Henkjan zelf verder tuffen hoor! Maar Noord-Holland is inderdaad wat anders dan noord-holland 
