Na jaren lang een Marantz MM9000 5 kanaals eindversterker te hebben gebruikt wil ik weer terug naar een zelfbouw eindversterker zoals ik 15 jaar geleden had.
Het liefst gebruik ik 5 keer de UcD180HG modules van hypex. Echter wordt dat redelijk prijzig (min € 1500,-) en dat gaat momenteel boven mijn budget.
Aan de kwaliteit voor de 2 front speakers wil ik eigenlijk niet inleveren.
Waar ik dus aan zit te denken is om wel een 5 kanaals versterker te bouwen maar de center en surround speakers aan te sturen met een UcD180ST module en de 2 front speakers met een UcD180HG module.
Echter weet ik niet of er dan een duidelijk verschil zal optreden tussen de 5 kanalen onderling en het totaalbeeld niet mooi meer zal zijn. Voor het bekijken van een film maakt het me nog niet zo heel veel uit maar ik bekijk zeer veel concert DVD's en dat moet eigenlijk wel zo goed mogelijk klinken.
Wellicht dat iemand hier iets zinnigs over kan roepen en/of ervaring mee heeft. Alle suggesties en opmerkingen zijn welkom.
Groeten,
Edwin
Hypex UcD180ST gebruiken in combinatie met de UcD180HG
Moderator: Beheerdersteam
Het gebruiken van de HG voeding kom ik inderdaad meer tegen en laat dat nou net het duurste onderdeel zijn.... De HG versterker module is namelijk maar 40 euro ofzo duurder dan de ST versie.
Gelukkig kan ik binnenkort beschikken over 2 leen versterkers met de HG module zodat ik thuis kan vernemen wat de kwaliteit hier van is. Nu nog proberen om ergens een ST versie te beluisteren.....
Gelukkig kan ik binnenkort beschikken over 2 leen versterkers met de HG module zodat ik thuis kan vernemen wat de kwaliteit hier van is. Nu nog proberen om ergens een ST versie te beluisteren.....
Je kan ze gewoon door elkaar gebruiken. Ik heb alle versies en ik hoor geen verschil. Voor het luxegevoel koop ik echter makkelijk de duurdere versie. Ik zou ook de goedkope voeding nemen.Edwin1973 schreef:Het gebruiken van de HG voeding kom ik inderdaad meer tegen en laat dat nou net het duurste onderdeel zijn.... De HG versterker module is namelijk maar 40 euro ofzo duurder dan de ST versie.