Hmm, ik denk dat een IL715 ic-tje van 8 euro mij meer aanspreekt. Ik kan ook evt. 2 pulstrafootjes voor SPDIF op het bordje zetten. Het wordt dan een all-in-one AFDAC-isolator.
Hmm, ik denk dat een IL715 ic-tje van 8 euro mij meer aanspreekt. Ik kan ook evt. 2 pulstrafootjes voor SPDIF op het bordje zetten. Het wordt dan een all-in-one AFDAC-isolator.
Ik ben pro!
In elk geval geen excuus meer voor mij om geen USB op m'n DAC te voorzien
Zo, de laatste spullen (voorlopig) zijn binnen om de DAC af te kunnen bouwen (plankversie), DHL bracht net de Elpro bestelling, en TNT de door knuisje geleverde ESS
Of die chip op een printje wat ik elders noemde: Tenor TE7022L voor €15,50 incl. verz.
Het printje van Bert heeft wel mooiere aansluitingen.
In beide gevallen heb je in elk geval 96kHz/24-bit met native ondersteuning, en de volgende opties:
- USB naar S/PDIF
- S/PDIF naar USB
- I2S naar USB
- USB naar I2S
Of die chip op een printje wat ik elders noemde: Tenor TE7022L voor €15,50 incl. verz.
Het printje van Bert heeft wel mooiere aansluitingen.
In beide gevallen heb je in elk geval 96kHz/24-bit met native ondersteuning, en de volgende opties:
- USB naar S/PDIF
- S/PDIF naar USB
- I2S naar USB
- USB naar I2S
In dit geval ben ik zelf een voorstander van zelf een bordje maken, kun je meteen de I2S isolators integreren en een eventuele switcher. Jammer alleen dat 96KHz de max is, ik draai immers nu al met 192KHz files en maak ook wel eens eigen opnames.
USB - I2S in 192KHz
I2S -USB in 192KHz
galvanische scheiding van I2S signalen
keuzemogelijkheid van directe doorkoppeling van input, dus van de I2S ingang naar de DAC.
dit laatste maakt het mogelijk om analoge bronnen aan te sluiten via een ADC.
USB chip gevoed vanuit computer of uitgeschakeld als deze niet is aangesloten als deze wordt gevoed met een aparte galvanisch gescheide voeding.
De USB streamer blijft denk ik een goede keuze, heeft alles aan boord om aan de eisen te voldoen dus in en out plus een bereik tot 192KHz. galvanische scheiding plus switcher moet er dan nog wel bijkomen.
Een usb<->i2s bordje ontwikkelen is mij te complex en ook niet nodig omdat daar al voldoende bordjes voor beschikbaar zijn. Alleen hebben deze in de meeste gevallen geen i2s isolatie (uitzondering het bordje dat salautom aanhaalt) en daarom wil ik een isolatorbordje maken. Ik doe er dan meteen 2 spdif pulsetrafootjes bij voor degenen die ook spdif nog galvanisch willen scheiden.
Ik probeer in mijn noob stand even het boardje/schema te analyseren, het bovenste is dan een scheiding van het I2S signaal?
En de daar onder gelegen 2 trafootjes zijn dan voor SP/DIF?