Ik ben Kerwin, een 25 jarige die zich vers begeeft op de zelfbouw audio.
Eigenlijk nooit iets met electra gedaan, mijn soldeerkunsten gaan ook niet verder dan een tulpkabeltje te maken.
Uit interesse wil ik samen met een vriend een classe d versterkertje proberen te maken.
Alleen hoe meer ik me probeer in te lezen, des te duurder alles word en ik alleen maar obstakels tegen kom.
Ik hoop dat jullie mij een beetje op de goede weg kunnen helpen, het lijkt alsof hier een grote bron van kennis rond hangt.
Ik lees dat hier een hoop gespeelt word met zelfbouw kitjes en ik ben vooral benieuwd naar de goedkopere "ebay kits" om mee te stoeien.
De wensen:
Hollandse zuinigheid: goedkoop (want uitprobeerproject)
1 paar RCA inputs
Kleine behuizing
Interne voeding, geen los 12v blok
Moet krachtig genoeg zijn om een stel boekenplank speakers fatsoenlijk te kunnen aansturen
Een kant-en-klare plaat zoals de TDA8920 ziet er aantrekkelijk uit, maar ik zoek naar een goede voeding.
In dit draadje is al het een en ander voorbij gekomen, veel ervan voor mij compleet abra kadabra.
Veel mensen raden aan een ringkern transformator te nemen, al lijkt mij dit vooralsnog een dure oplossing.
Daarnaast hoop ik dat iemand mij - in simpele taal - zou kunnen uitleggen waarom een schakelende voeding als deze geen goede keuze is.
Want van wat ik begrijp leveren deze juist de constante "ripple"vrije stroom op die je wilt hebben voor een classe d?
Ik hoop dat jullie mij wat op weg kunnen helpen, dan hoef ik niet opnieuw het wiel uit te vinden
Alvast bedankt,
Kerwin