Op zoek naar driver specificaties...
Moderator: Beheerdersteam
Op zoek naar driver specificaties...
Ik heb afgelopen week op de rommelmarkt een aantal speakers op de kop getikt voor een zachte prijs.
Waaronder een:
- setje Jamo 503 (tweeter: jamo D-025-2, woofer: (philips??) AD 80605/w6)
- Jamo system SW2 passief subje(Jamo W-20383).
- setje Philips FB 278 (tweeter: Philips (OO=AD??) 00 845 T4, squawker: philips (OO=AD??) 11401 T4, woofer: philips AD 80627/w4)
Ik op den duur graag mijn eigen luidsprekers wil leren bouwen maar heb daar als student nu niet financiële middelen voor. Daarom zou ik graag met de drivers uit bovenstaande luidsprekers iets willen proberen te bouwen, om zo de algemene vaardigheden met betrekking tot houtbewerking, het opbouwen van een filter en het afwerken met hoogglans te testen.
Mijn vraag is heeft iemand ervaring met de drivers in bovenstaande luidsprekers, zo ja valt er winst te halen in het ontwerpen van een 'nieuwe' kast en het verbeteren van de (goedkope uitstraling) filters. Alle woofers zullen een nieuwe foamrand nodig hebben (hier heb ik al wel ervaring mee), en alle tweeters en squawkers werken nog volledig.
Dus heeft er iemand een suggestie waar ik mijn zoektocht naar het frequentie-verloop en/of meetgegevens van enkele drivers kan voortzetten? Of kan bij voorbaat gezegd worden dat deze drivers het refoamen niet waard zijn?
In de bijlage heb ik een aantal foto's van de genoemde drivers toegevoegd
Waaronder een:
- setje Jamo 503 (tweeter: jamo D-025-2, woofer: (philips??) AD 80605/w6)
- Jamo system SW2 passief subje(Jamo W-20383).
- setje Philips FB 278 (tweeter: Philips (OO=AD??) 00 845 T4, squawker: philips (OO=AD??) 11401 T4, woofer: philips AD 80627/w4)
Ik op den duur graag mijn eigen luidsprekers wil leren bouwen maar heb daar als student nu niet financiële middelen voor. Daarom zou ik graag met de drivers uit bovenstaande luidsprekers iets willen proberen te bouwen, om zo de algemene vaardigheden met betrekking tot houtbewerking, het opbouwen van een filter en het afwerken met hoogglans te testen.
Mijn vraag is heeft iemand ervaring met de drivers in bovenstaande luidsprekers, zo ja valt er winst te halen in het ontwerpen van een 'nieuwe' kast en het verbeteren van de (goedkope uitstraling) filters. Alle woofers zullen een nieuwe foamrand nodig hebben (hier heb ik al wel ervaring mee), en alle tweeters en squawkers werken nog volledig.
Dus heeft er iemand een suggestie waar ik mijn zoektocht naar het frequentie-verloop en/of meetgegevens van enkele drivers kan voortzetten? Of kan bij voorbaat gezegd worden dat deze drivers het refoamen niet waard zijn?
In de bijlage heb ik een aantal foto's van de genoemde drivers toegevoegd
Re: Op zoek naar driver specificaties...
Ik heb eventueel ook nog foto's van de filters en de kasten zelf, mocht dit van enige hulp zijn voor het beoordelen.
Re: Op zoek naar driver specificaties...
Ik denk dat je de drivers beter eerst van een verse rolrand kunt voorzien en ze dan moet (laten) meten. Dit omdat behalve dat de specs moeilijk te vinden zullen zijn de specs met een nieuwe en hoogst waarschijnlijk afwijkende rolrand behoorlijk af zullen wijken.
Re: Op zoek naar driver specificaties...
hallo mensen,
ik heb ook een stel Jamo's gesloopt om er iets anders van te maken, ben ook op zoek naar de specs van deze drivers, ik vermoed Peerless, op de peerless site niet te vinden
en achter op de drivers staat ook niks meer
zie foto
zou fijn zijn als iemand me kan helpen, groetend Jos
ik heb ook een stel Jamo's gesloopt om er iets anders van te maken, ben ook op zoek naar de specs van deze drivers, ik vermoed Peerless, op de peerless site niet te vinden
en achter op de drivers staat ook niks meer
zie foto
zou fijn zijn als iemand me kan helpen, groetend Jos
Re: Op zoek naar driver specificaties...
Die middelste tweeters met de schuine aansluiting zijn misschien
Peerless KO10DT - 810665
Helemaal niet slecht.
Peerless KO10DT - 810665
Helemaal niet slecht.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Op zoek naar driver specificaties...
Persoonlijk zou ik deze drivers laten voor wat ze zijn en het geld van het refoamen steken in modernere drivers. Als geld een issue is kijk dan eens rond op dit forum. Er zijn tal van budgetbewuste projecten zoals de populaire LBVS, de paasprojecten van HenkJan of de Needle. Ook zijn er iets exotischere ontwerpen zoals de frugalhorn. Deze kosten niet de wereld en zijn bewezen dat ze het goed doen. Ook is het als newbie aan te raden om te beginnen met een bestaand ontwerp. Heb je ervaring opgedaan dan kun je proberen zelf iets te ontwerpen.
Re: Op zoek naar driver specificaties...
Precies. Goede drivers kunnen een hoop ellende besparen bij het ontwerpen van een filter en tegenwoordig zijn zelfs budget drivers al erg goed. Bovendien ben je aan filters, hout en afwerking al gauw evenveel kwijt als aan een stel drivers. Uiteraard moet je in ieder geval wel kunnen meten, anders kun je het best een bestaand budgetmodel bouwen.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Op zoek naar driver specificaties...
Inderdaad, lekker laten voor wat het is.
voor je het weet steek je er héél wat centjes in!
(randen, zendkosten, uren, filterwerk op de gok, etc)
Ik zou alles tegen een leuke prijs wegdoen, en kijken of een LBVS wat voor jou is?
prijs-kwaliteit is vele malen hoger dan wat je nu in elkaar gaat steken.
Ga je toch aan de slag met reconen, kun je van mij nog twee Jamo W-20383 units krijgen.
die hebben hier ook geen randen meer, en ik ga er geen 25€ aan uitgeven. (want dat ben je zeker kwijt)
voor je het weet steek je er héél wat centjes in!
(randen, zendkosten, uren, filterwerk op de gok, etc)
Ik zou alles tegen een leuke prijs wegdoen, en kijken of een LBVS wat voor jou is?
prijs-kwaliteit is vele malen hoger dan wat je nu in elkaar gaat steken.
Ga je toch aan de slag met reconen, kun je van mij nog twee Jamo W-20383 units krijgen.
die hebben hier ook geen randen meer, en ik ga er geen 25€ aan uitgeven. (want dat ben je zeker kwijt)
Re: Op zoek naar driver specificaties...
ok dat weet ik inmiddels, weet jij waar ik de specs zou kunnen vinden??
gr Jos
gr Jos
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Op zoek naar driver specificaties...
joepie, ben jij nu ook newbie, of hoe zit dat ?
je zult geen specs vinden van die jamo's
Weet je waar ze uit komen? Uit een SW1 subwoofer van jamo.
heb de kast hier liggen, gaat weg
zitten er twee in, push pull opstelling.
je zult geen specs vinden van die jamo's
Weet je waar ze uit komen? Uit een SW1 subwoofer van jamo.
heb de kast hier liggen, gaat weg
zitten er twee in, push pull opstelling.
Re: Op zoek naar driver specificaties...
De twee Philips tweeters vindt je hier:
http://mfbfreaks.nl/artikel/lsinfo/10/i ... age13.html
en
http://mfbfreaks.nl/artikel/lsinfo/10/i ... age15.html
http://mfbfreaks.nl/artikel/lsinfo/10/i ... age13.html
en
http://mfbfreaks.nl/artikel/lsinfo/10/i ... age15.html
Re: Op zoek naar driver specificaties...
Hallo met derk, ik ben sinds vandaag lid van dit forum en zag jouw advertentie, ikben benieuwd of je de middelste tweeters nog hebt, die zijn van peerless.
Van mijn speakers is een tweeter stuk en zoek deze dus als je ze wil verkopen stuur mij dan een email
Van mijn speakers is een tweeter stuk en zoek deze dus als je ze wil verkopen stuur mij dan een email
Re: Op zoek naar driver specificaties...
eens met de vorige sprekers.
maar gooi die spullen waarvan je de specs toch niet of maar moeizaam te weten komt weg en val terug op bekende ontwerpen
bv de LBVS is een goede keuze, of de mark start
of deze http://www.cinetson.org/phpBB3/haut-ren ... t2778.html
de monacor sp200x kost je ca 45 euro p/st
ik heb hem aangevuld met een tweeter , zie dit topic voor het filter
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=14474
denk dat elke tweeter die wat op die seas lijkt die ik heb gebruikt kan volstaan.
ik noem het ontwerp de LBQW en ben er zeer over te spreken.
maar gooi die spullen waarvan je de specs toch niet of maar moeizaam te weten komt weg en val terug op bekende ontwerpen
bv de LBVS is een goede keuze, of de mark start
of deze http://www.cinetson.org/phpBB3/haut-ren ... t2778.html
de monacor sp200x kost je ca 45 euro p/st
ik heb hem aangevuld met een tweeter , zie dit topic voor het filter
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=14474
denk dat elke tweeter die wat op die seas lijkt die ik heb gebruikt kan volstaan.
ik noem het ontwerp de LBQW en ben er zeer over te spreken.
Re: Op zoek naar driver specificaties...
nee ben geen newbie,
ik denk wel dat je iets verwart, ik liet op de foto geen subdrivers zien maar tweeters en mids...........
gr Jos
ik denk wel dat je iets verwart, ik liet op de foto geen subdrivers zien maar tweeters en mids...........
gr Jos
