Ik heb hier 2 paar Leak speakers staan , een paar met 34cm sandwich cone woofer , een paar met 17cm sandwichcone (mid) woofer , leak heeft ooit een paar gemaakt met grote woofer en de 17 cm afgefiltert als mid ... nu was ik aan het denken een projectje te bouwen met die units maar... loont het de moeite ? het gaat zowiso een redelijk grote kast worden waar dus een hoop mdf , demping , een serieus filter e.d. in hoeft dus het gaat niet zijn , van het kost me niks en baat het niet schaad het niet ... als er gebouwd word moet het ook de prijs van het materiaal waard gaan worden ...
Heeft iemand ervaring met die units ? en wat denk je ervan om met die units een deftig project te bouwen ?
MVG Benco.
Ps de units zelf zijn in zeer goede staat , op een randje van een 17 cm na , maar datis de kost niet ... en als je de units bekijkt , stevig gegoten chassis ... het ziet erwel goed uit moet ik zeggen ...
Leak
Moderator: Beheerdersteam
die parameters laten bepalen is niet zo erg , daar heb ik wel een adres voor , dat was ook mn vraag niet , mn vraag was en is nog steeds , heeft iemand ervaring met sandwich units van leak (17 & 34 cm) en wat vind je ervan , zijn ze de moeite om er iets mee te bouwen ...audioot schreef:hoi benco,
heb je verder geen gegevens van de units?
ik denk dat je ze anders zal moeten laten opmeten om er iets zinnigs mee te doen hoor
mvg
audioot
Ze zien er iig indrukwekkend uit , zwaar gegoten chassis ... maar het zicht zegt lang niet alles ...
daarom stelde ik hier even die vraag ...
komende maand zou ik evt de parameters kunnen laten berekenen ...
MVG Benny.
De Leak 'Sandwich' speakers zijn vnl. bekend geworden door de toegepaste techniek, niet zozeer door de klank.
Niet dat ze bar en boos klinken, want ze klonken naar toenmalige maatstaven best OK. Maar ze zitten niet in de groep vintage audio-spullen die de huidige apparatuur nog een lesje kan leren. Slechte def. in het laag en beperkte hoogweergave (uitklinken van tonen vnl.).
Leuke spullen voor de liefhebber ! Maar die gaat je waarschijnlijk met een knuppel achterna als 'ie niet de originele kast bij de originele drivers krijgt
.
Ik ? Ik ren niet zo snel
W.
Niet dat ze bar en boos klinken, want ze klonken naar toenmalige maatstaven best OK. Maar ze zitten niet in de groep vintage audio-spullen die de huidige apparatuur nog een lesje kan leren. Slechte def. in het laag en beperkte hoogweergave (uitklinken van tonen vnl.).
Leuke spullen voor de liefhebber ! Maar die gaat je waarschijnlijk met een knuppel achterna als 'ie niet de originele kast bij de originele drivers krijgt
Ik ? Ik ren niet zo snel
W.
ok bedankt , tis maar heb al een hele verzameling van die dingen ...
een paar 2020 , een paar 600 & een paar 15 Ohm...
de 15 Ohm is beperkt in hoog ,
de andere zeker niet ... zelfs gel te noemen
het laag is erg rustig , en eigenlijk best aangenaam , op een oude Technics su7300 amp ... ok als je luidergaat spelen merk je dat het allemaal niet zo heel juist is , maar ik dacht dat dat meer aan de toch redelijk versleten technics , filtercomponenten , en de flaw van de kasten van toen zou liggen dan aan de drivers ... daarom dat ik t ff vroeg ...
gezien hoe die units gebouwd zijn d8 ik dat er veel meer uit te halen was ... verkeerd gedacht dan ...
Mvg Benco.
een paar 2020 , een paar 600 & een paar 15 Ohm...
de 15 Ohm is beperkt in hoog ,
de andere zeker niet ... zelfs gel te noemen
het laag is erg rustig , en eigenlijk best aangenaam , op een oude Technics su7300 amp ... ok als je luidergaat spelen merk je dat het allemaal niet zo heel juist is , maar ik dacht dat dat meer aan de toch redelijk versleten technics , filtercomponenten , en de flaw van de kasten van toen zou liggen dan aan de drivers ... daarom dat ik t ff vroeg ...
gezien hoe die units gebouwd zijn d8 ik dat er veel meer uit te halen was ... verkeerd gedacht dan ...
Mvg Benco.
Ach ja, LEAK.
Ik ben wel goed bekend met de 6" en de 8" woofers uit de 200 en 300.
Je "moet" de oude hebben met kleine gaasdop en de witte rolranden
(wit gesiliconenkitte textiel)
De latere woofers hebben rubber randen die verstuggen en krimpen (hoewel dat met dunne olie en geduld wel weer tot leven te wekken is)
Ook hebben de latere woofers een alu massa-ring in de spreekspoel gelijmd zitten en volgens mij ook dikkere alu folie.
Ik vond de 6" fenomenaal voor z'n maatje in de standaard gesloten kast. (die al vrij ruim is)
Piekfijn basje. Filters en mids/tweets minder plezant (hoewel met faseplugje nie gek)
Zou ik graag nog eens een paartje van willen hebben (evt zonder kasten)
Ik ben wel goed bekend met de 6" en de 8" woofers uit de 200 en 300.
Je "moet" de oude hebben met kleine gaasdop en de witte rolranden
(wit gesiliconenkitte textiel)
De latere woofers hebben rubber randen die verstuggen en krimpen (hoewel dat met dunne olie en geduld wel weer tot leven te wekken is)
Ook hebben de latere woofers een alu massa-ring in de spreekspoel gelijmd zitten en volgens mij ook dikkere alu folie.
Ik vond de 6" fenomenaal voor z'n maatje in de standaard gesloten kast. (die al vrij ruim is)
Piekfijn basje. Filters en mids/tweets minder plezant (hoewel met faseplugje nie gek)
Zou ik graag nog eens een paartje van willen hebben (evt zonder kasten)