Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
tis dat knuisje al een ministreamer in zijn dac heeft, anders zou dat vast zijn volgende project zijn 
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ja dit zou een leuk onderwerp zijn voor een vervolgproject,kan ik mijn AD1865 dac7 eens via i2S aansluiten ,zonder de Teralink-X2 omzetter........salautom schreef:tis dat knuisje al een ministreamer in zijn dac heeft, anders zou dat vast zijn volgende project zijn
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Het wordt dan toch zonder USB hier, hoogstwaarschijnlijk gebruik ik het toch amper/niet en dan is het me het geld ook niet waard.
4 digitale ingangen is méér dan genoeg
Ik heb ook erg mooie aan/uit knopjes gevonden, met een logo erin!
Moet ik alleen nog ergens 12V vandaan zien te halen voor die led-ring..
4 digitale ingangen is méér dan genoeg
Ik heb ook erg mooie aan/uit knopjes gevonden, met een logo erin!
Moet ik alleen nog ergens 12V vandaan zien te halen voor die led-ring..
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat is meestal een kwestie van een andere voorweerstand gebruiken zodat ie ook op 5V werkt.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
probleem bij die schakelaars is dat de voorschakelweerstand binnenin zit en daar kan je niet aan 
Maar een simpel 230/12V omzettertje voldoet prima, zoals dit:
http://www.samenkopen.net/action_product/363919/681684
Maar een simpel 230/12V omzettertje voldoet prima, zoals dit:
http://www.samenkopen.net/action_product/363919/681684
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Heb je er al 5v opgezet? Kan best zijn dat ie het gewoon doet!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Nog niet.
Hij is gisteren nog maar besteld
In principe moet het gaan, alleen brandt ie dan wat zwakker.
Ah, zo'n extra 12V voeding is 2 dobbelstenen groot en kost geen hol, gaan we het niet voor laten!
Hij is gisteren nog maar besteld
In principe moet het gaan, alleen brandt ie dan wat zwakker.
Ah, zo'n extra 12V voeding is 2 dobbelstenen groot en kost geen hol, gaan we het niet voor laten!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Zou hem eerst eens op 5v proberen, kan best zijn dat je lasogen krijgt als ie op 12v draait! 
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
@ Knuisje en BertDB
Ziet er goed uit heren! Dat worden weer een paar mooie dac's!
Ik had wat pech dit weekend. Zondag had ik wat tijd vrijgemaakt om alles in de kast te bouwen. Wat denk je wat er gebeurd? Mijn accuboor deed niets meer!! Accu's hadden de hele nacht in de lader gestaan maar niets gebeurde er. Boor uit elkaar gehaald om te kijken wat er mis was. Wat bleek na een tijdje zoeken? Acculader kapot!
Zucht... Dan houdt het een beetje op he.
Aan de positieve kant heb ik iemand gevonden die 2 knoppen voor me gaat maken.
Ziet er goed uit heren! Dat worden weer een paar mooie dac's!
Ik had wat pech dit weekend. Zondag had ik wat tijd vrijgemaakt om alles in de kast te bouwen. Wat denk je wat er gebeurd? Mijn accuboor deed niets meer!! Accu's hadden de hele nacht in de lader gestaan maar niets gebeurde er. Boor uit elkaar gehaald om te kijken wat er mis was. Wat bleek na een tijdje zoeken? Acculader kapot!
Aan de positieve kant heb ik iemand gevonden die 2 knoppen voor me gaat maken.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Je kunt ook de spanning net voor de LM317 aftappen. Dat is circa 11V.BertDB schreef:Ah, zo'n extra 12V voeding is 2 dobbelstenen groot en kost geen hol, gaan we het niet voor laten!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Bij MiniDSP kennen ze maar 1 verzendtarief.BertDB schreef:De Ministreamer kost opzich maar een goeie 40€, maar waarom kan ik enkel Speedpost à $30 selecteren ?![]()
Je kan kijken of je hem in Nederland via een verdeler kan kopen, is meestal interessanter als je maar 1 bordje wil.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ah, dat moet ik dan nog even verder uitzoeken !knuisje schreef:Je kunt ook de spanning net voor de LM317 aftappen. Dat is circa 11V.BertDB schreef:Ah, zo'n extra 12V voeding is 2 dobbelstenen groot en kost geen hol, gaan we het niet voor laten!
Ik wil het eigenlijk liever niet (kwestie van de zaken wat gescheiden te houden), maar waarschijnlijk geeft zo'n mini geschakelde voeding meer rommel dan aftappen voor de LM317
echt ?Vinculum schreef:Henkjan heeft ze liggen...
Dan gaan we Henkjan even een PB sturen..
-edit-
Net even gekeken op de site van Juoigâ, kost ook nog 70€..
Daar zitten de verzendkosten evengoed in, en dan moet ie nog naar mij verzonden worden..
Blijft zuur voor een optie die je bijna niet gaat gebruiken .. komt er dus niet
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Inderdaad, een aparte voeding voor de LED is niet handig en zeker EMC technisch geen goede keuze.
aftappen van de ruwe kant van de LM317 heeft geen nadelen volgens mij, de LED is verder nergens verbonden met het keten dus heeft scheiden ook geen zin.
Volgens mij zit er in serie alleen maar een weerstand waardoor je de mogelijkheid hebt om te dimmen, bijvoorbeeld een functie flauw branden in standby mode en fel als de DAC operationeel is.
ZBA Noord holland
viewtopic.php?f=26&t=16294&p=1607359#p1607359
aftappen van de ruwe kant van de LM317 heeft geen nadelen volgens mij, de LED is verder nergens verbonden met het keten dus heeft scheiden ook geen zin.
Volgens mij zit er in serie alleen maar een weerstand waardoor je de mogelijkheid hebt om te dimmen, bijvoorbeeld een functie flauw branden in standby mode en fel als de DAC operationeel is.
ZBA Noord holland
viewtopic.php?f=26&t=16294&p=1607359#p1607359
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
2 envelopjes afgeleverd vandaag !
De missende RCA connector en de brushed alu knop van John !
@ Peter
Ik kan het ergens gemist hebben, maar heb je ook schema's beschikbaar?
Kan ik eens neuzen waar ik beste aftap voor die 11V
De missende RCA connector en de brushed alu knop van John !
@ Peter
Ik kan het ergens gemist hebben, maar heb je ook schema's beschikbaar?
Kan ik eens neuzen waar ik beste aftap voor die 11V
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hier nog een setje boormallen voor de prints. Als je deze uitknipt en met plakband op de bodemplaat plakt is het heel makkelijk om de gaten te boren.
- Bijlagen
-
- Afdac2-outlines.pdf
- (136.58 KiB) 224 keer gedownload
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
heb je ook de exacte maten voor me, dan kan ik die in mijn cad programma zetten, en dan kan ik de gaten cnc boren/frezen, alvast bedankt.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
En de schema's. Het schema van de dac kan ik vanwege de NDA alleen op aanvraag geven.
- Bijlagen
-
- Afdac2schematics.pdf
- (95.71 KiB) 326 keer gedownload
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Sjonge, dat is wel erg makkelijk die boormallen !
Daar gaat het meestal bij mij ook mis
Passen die gaatjes net niet of is het wat wringen omdat het toch niet exact meten was (en meestal met een bestukte print wat zitten aftekenen op je bodemplaat ...)
big thx !
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
BertDB schreef:![]()
Sjonge, dat is wel erg makkelijk die boormallen !
Daar gaat het meestal bij mij ook mis
Passen die gaatjes net niet of is het wat wringen omdat het toch niet exact meten was (en meestal met een bestukte print wat zitten aftekenen op je bodemplaat ...)
big thx !
En dan komt ie er mee als iedereen al bijna klaar is!
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Toevallig wel.knuisje schreef:Nog niet met boren.
Heb net alles in de kast gebouwd. Nu kabels maken, aansluiten, testen en luisteren. Je zegt het zo snel en makkelijk maar nu de praktijk nog...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Vinculum schreef:Toevallig wel.
Heb net alles in de kast gebouwd. Nu kabels maken, aansluiten, testen en luisteren. Je zegt het zo snel en makkelijk maar nu de praktijk nog...
Front en back al gefreesd ook ?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Back ja, front moet nog. Zo zou het er ongeveer uit moeten komen zien:BertDB schreef:Front en back al gefreesd ook ?
