In een draadje van mij een tijd terug kun je zien dat de dome soms los te halen is van de motor. misschien ook in jouw geval?
Dan is uitdeuken van achteren de beste optie namelijk.
Ik heb dat een keer op de volgende manier gedaan: je doet een stukje schilderstape om je wijsvinger, met de plakkende kant naar buiten. Dan raak je voorzichtig de dome aan en door gecontroleerd terug te tekken trek je het deukje zo weer naar buiten.
Je blijft het wel altijd een beetje zien.
Het voordeel van goede schilderstape is dat deze geen lijmresten achterlaat.
Tja, dat risico is aanwezig bij een metalen dome. Door de deuk is het zachte metaal uitgerekt en dat maak je niet ongedaan met uitdeuken.
Soms zijn er vervangings-membranen in de handel, voor je gemoedsrust misschien verstandig om hiernaar op zoek te gaan.
Nu ik niet meer zo huiverig ben om ze uit elkaar te halen, zal ik het nog eens wat beter proberen te krijgen. Is wel een leuke uitdaging.
Het mooiste zou zijn als ik iets hols kan vinden, wat kan dienen als contramal.
Nu ik niet meer zo huiverig ben om ze uit elkaar te halen, zal ik het nog eens wat beter proberen te krijgen. Is wel een leuke uitdaging.
kan je niets verzinnen met plasticine kinderspeelgoed/kneedmassa?
mvg
audioot
Van binnenuit wrijven en een wat groter theelepeltje als vorm gebruiken.. Een perfect gladde mal met de exacte ronding zul je vermoedelijk toch niet vinden.
kan je niets verzinnen met plasticine kinderspeelgoed/kneedmassa?
mvg
audioot
Zoiets was ook een keer door mijn gedachten gegaan. Ik dacht eraan om de nog gave dome van de andere tweeter in een dot polyesterplamuur te drukken, met een stukje huishoudfolie ertussen. Dan zou ik mischien met bijvoorbeeld de bolle kant van een slotbout de deukjes eruit kunnen wrijven.
Waar kinderlepeltjes al niet goed voor zijn
Prima resultaat zo toch? ik vind van wel.. 't is nauwelijks nog te zien, of je loopt ons te foppen met een foto van de andere speaker