Hangt dus van jou opzet af
Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
voor zover ik zie kan de éne meerkanaals aan en de andere niet;
Hangt dus van jou opzet af
Hangt dus van jou opzet af
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Na het geweld van BertDB zelf ook maar eens aan de slag gegaan.
De gaten geboord in de bodemplaat en de prints en voetjes gemonteerd.
De gaten geboord in de bodemplaat en de prints en voetjes gemonteerd.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
en wat ik dan ook nog zie is dat de mini tot 96kHz gaat en de USBstreamer 192kHz ondersteundBertDB schreef:voor zover ik zie kan de éne meerkanaals aan en de andere niet;
Hangt dus van jou opzet af
dus voor een pure stereo opstelling heb je genoeg aan de ministreamer, of je moet ook bv flac files met 192kHz hebben en af willen spelen (ik weet het, je hoort het waarschijnlijk niet, maar anders kan je ze gewoon niet afspelen, toch?)
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Afspelen kan op elke samplerate. Bij de ministreamer kun je in de properties de output samplerate opgeven. Het OS doet dan een conversie naar die samplerate bij het afspelen van een willekeurig bestand.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
zeker weten? of hangt dat van de speler af? want op mijn PC speelt VLC 48kHz wel af, maar softsqeeze weigert datknuisje schreef:....Het OS doet dan een conversie naar die samplerate bij het afspelen van een willekeurig bestand.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Bij de sabre dac kun je de aangeboden samplerate uitlezen. En bij de ministreamer staat die zo vast als een huis op de samplerate die je bij de properties opgeeft, in ieder geval met windows mediaplayer en mediaplayer classic.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Mooie knoppen, redelijke prijs :
http://www.acoustic-dimension.com/hardw ... s-page.htm
http://www.acoustic-dimension.com/hardw ... s-page.htm
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
weer een avondje solderen geeft toch weer een goed resultaat.
nu weer wachten op de volgende zending (elpro)
nu weer wachten op de volgende zending (elpro)
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Waarom heb je de torren al vastgesoldeerd en niet eerst op de koelplaten gemonteerd 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Omdat ie graag nieuwe gaatjes wil boren!BertDB schreef:Waarom heb je de torren al vastgesoldeerd en niet eerst op de koelplaten gemonteerd
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Oeh, dat wordt lastig. En ik had het nog wel in de handleiding gezet. 
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
we zullen zien als de koelribben binnen zijn hoe dit op te lossen
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik vrees dat ze nu ook te laag tegen de print zitten....
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De gefreesde panelen zijn binnen. Zo gaat het er ongeveer uit zien.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
klasse !
OLED display staat ook erg mooi !
Fotootje van binnenin

OLED display staat ook erg mooi !
Fotootje van binnenin
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
vraagje, hebben jullie al eens ergens een oled of vfd (geschikt voor deze dac) gezien met een (echte) zwarte achtergrond en witte tekst?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Thnx! Fotootje van de ingewanden volgt als het geheel bedraad is.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat gaat er al veelbelovend uitzien, nu de klank nog.
Zie ik het nu goed dat het Oled display een wat vettere letter heeft?
Of is het door de foto misleidend.
Zie ik het nu goed dat het Oled display een wat vettere letter heeft?
Of is het door de foto misleidend.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Op de foto ziet het inderdaad wat vet. In werkelijkheid is het vergelijkbaar met een lcd-display maar dan met een veel hoger contrast en kijkhoek.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
waar heb jij deze kast vandaan (welk type/maat), en waar heb je deze laten frezen?knuisje schreef:De gefreesde panelen zijn binnen. Zo gaat het er ongeveer uit zien.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Vakwerk Knuisje!
Het display vind ik erg veel lijken op een VFD, wat zijn de voordelen van het oled?
Het display vind ik erg veel lijken op een VFD, wat zijn de voordelen van het oled?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Als je 96KHz voldoende vindt jasalautom schreef:welke zou ik dan moeten nemen? is de ministreamer voldoende?knuisje schreef:Kijk b.v. naar de ministreamer en usbstreamer.
ik heb zelf al 192KHz files op de server staan en gebruik op dit moment de m2tech, ivm de mogelijkheid om opnames te maken en analoge input denk ik nu toch wel aan de USB streamer.
Als alternatief voor de salas voeding heb ik de 3,3V shuntregelaar van Tentlabs (had ik nog liggen)
