DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Hoi allemaal.
Ik was vandaag op de X-fi beurs in Veldhoven en stuitenop een mooi apparaatje.
De Anti Mode 2.0 van DSPeakers.
linkje
Vraag is of iemand hier ervaring mee heeft? En wat de kosten zouden zijn als je zoiets zelf wilt maken? Ben erg benieuwd!! Overweeg het aan te schaffen om mijn monoblokken mee aan te sturen...
Wat zijn jullie ideen?
Bart
Ik was vandaag op de X-fi beurs in Veldhoven en stuitenop een mooi apparaatje.
De Anti Mode 2.0 van DSPeakers.
linkje
Vraag is of iemand hier ervaring mee heeft? En wat de kosten zouden zijn als je zoiets zelf wilt maken? Ben erg benieuwd!! Overweeg het aan te schaffen om mijn monoblokken mee aan te sturen...
Wat zijn jullie ideen?
Bart
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geen idee, ik heb het niet beluisterd, maar kijk ook eens hier.
http://www.minidsp.com/onlinestore/deta ... i?sef=hcfp
http://www.minidsp.com/onlinestore/deta ... i?sef=hcfp
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Ik zou eens wat dieper in de specs moeten kijken, maar dat kan goedkoper.
Het grote verschil zit hem in het feit dat je hierbij stand-alone metingen kan uitvoeren, en je DSP erop afstellen zonder PC.
Met de Minidsp kan dat niet, daar moet je metingen importeren en moet je instellen met de PC.
300€ vs 720€ ..
Het grote verschil zit hem in het feit dat je hierbij stand-alone metingen kan uitvoeren, en je DSP erop afstellen zonder PC.
Met de Minidsp kan dat niet, daar moet je metingen importeren en moet je instellen met de PC.
300€ vs 720€ ..
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Ik zou ook eens kijken hoeveel metingen je dat ding kunt laten doen. Je wilt niet corrigeren op basis van maar 3 metingen of zo...
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Dat scheelt idd nogal. 300 vs 720.
Maar hoe zit het met het DAC verhaal en pre amp. Dit zou een pre amp overbodig moeten maken.
Je kunt op 5/7 punten meten.
Bart
Maar hoe zit het met het DAC verhaal en pre amp. Dit zou een pre amp overbodig moeten maken.
Je kunt op 5/7 punten meten.
Bart
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Houdt niet over, maar voor een klein luistergebied moet dat voldoende zijn denk ik. Persoonlijk houd ik trouwens niet zo van black box DSPs waarvan je niet kunt zien wat ze corrigeren. Of laat die AntiMode dat zien?
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Misschien ook wel interessant, de Manger die op de X-fi stond,
http://www.manger-msw.de/show_pages_mod ... direct_id=
werd actief aangestuurd met deze module.
http://hifiakademie.de/pdf/berichthifia ... NDIuNzd8IA
En dus ook los verkrijgbaar in veel combinaties.
http://hifiakademie.de/?id=3&si=MTM0OTA ... NC4xOTB8IA
http://www.manger-msw.de/show_pages_mod ... direct_id=
werd actief aangestuurd met deze module.
http://hifiakademie.de/pdf/berichthifia ... NDIuNzd8IA
En dus ook los verkrijgbaar in veel combinaties.
http://hifiakademie.de/?id=3&si=MTM0OTA ... NC4xOTB8IA
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Heb de Mangers gezien. Was erg onder de indruk...
De dsp laat wel de ruimte zien voor correctie en na correctie. Daar kun je achteraf ook handmatig nog aan schroeven.
Dacht dat het het overwegen waard was omdat je meteen een goede DAC heb. Goede inganskeuze selector en goede volumeregeling.
Heeft iemand van het forum hem gehoort. Ik was wel onder de indruk opzich. Hij stond als pre amp en voede een ECL82 versterker waarbij alleen de eindtrappen werden gebruikt.
Met Indian Line??? Speakers.
De dsp laat wel de ruimte zien voor correctie en na correctie. Daar kun je achteraf ook handmatig nog aan schroeven.
Dacht dat het het overwegen waard was omdat je meteen een goede DAC heb. Goede inganskeuze selector en goede volumeregeling.
Heeft iemand van het forum hem gehoort. Ik was wel onder de indruk opzich. Hij stond als pre amp en voede een ECL82 versterker waarbij alleen de eindtrappen werden gebruikt.
Met Indian Line??? Speakers.
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Ik heb hem ook gehoord op de Mangers. Ik was niet zo onder de indruk van het laag. Openheid en definitie ontbrak. De mangers zelf zijn wel heel mooi, zonder meer, maar speelden met een randje wat ik niet van ze gewend ben. Maar dat kan aan van alles liggen, wellicht zelfs een modificatie op de Mangers zelf.
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
We hebben de kleinere uitvoering op de avond in maart gehad bij de AVMN, ik was verbaast dat het die zaal toch wel makkelijk "bespeelde".
Ik kreeg juist de indruk dat ze in de kleine ruimte helemaal niet tot zijn recht/prestaties kwamen.
Ik ben nog even gaan verzitten om een vrijer positie te krijgen om het beter te horen.
Ook dre had het effect van het feit, dat toen er iemand voor hem kwam zitten, het beeld direct veranderende.
Er zijn ook nog aardig wat aanpassingen te maken op de achterzijde van de versterker.
Ik kreeg juist de indruk dat ze in de kleine ruimte helemaal niet tot zijn recht/prestaties kwamen.
Ik ben nog even gaan verzitten om een vrijer positie te krijgen om het beter te horen.
Ook dre had het effect van het feit, dat toen er iemand voor hem kwam zitten, het beeld direct veranderende.
Er zijn ook nog aardig wat aanpassingen te maken op de achterzijde van de versterker.
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Het "rommelige" laag was het eerste dat ik tegen mijn oom zei ja. Al had ik het idee dat het gaande weg het spelen wel beter werd. Misschien door een andere cd.jeroen_d schreef:Ik heb hem ook gehoord op de Mangers. Ik was niet zo onder de indruk van het laag. Openheid en definitie ontbrak. De mangers zelf zijn wel heel mooi, zonder meer, maar speelden met een randje wat ik niet van ze gewend ben. Maar dat kan aan van alles liggen, wellicht zelfs een modificatie op de Mangers zelf.
Ik had alleen niet in de gaten dat de mangers via deze unit speelde. Ik zag alleen een DAC staan...
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Weet iemand tot welke frequentie dit ding ongeveer corrigeert? Mijn ervaring is dat je boven ca. 150 Hz erg moet oppassen met correctie.
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Volgens de gegevens is de crossover 330 Hz.
De andere? Misschien word je hier wijzer van.
De andere? Misschien word je hier wijzer van.
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Eerlijk gezegd vraag ik me af of het aan de anti-mode lag. Het lijkt mij een prima apparaat. Alleen, in zo'n ruimte ben je gewoon beperkt met wat mogelijk is. Vergelijk het met de kleinste ruimte in Breda op de benedenverdieping. Is ook elk jaar weer een ramp...vooral met het laag. En ook daar klinkt het hoog snel te scherp.Ronkel schreef:Weet iemand tot welke frequentie dit ding ongeveer corrigeert? Mijn ervaring is dat je boven ca. 150 Hz erg moet oppassen met correctie.
En ja, het is natuurlijk geen open baffle laag, "notch notch wink wink"
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Oh, DSP is in een slechte ruimte of met slechte speakers ook een druppel op een gloeiende plaat, zeker. Je kunt immers akoestische problemen niet elektrisch oplossen, hooguit verlichten. Maar ik was ook wel "gewoon" benieuwd
niet alleen vanwege de luisterindrukken.
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
kun je instellen...Ronkel schreef:Weet iemand tot welke frequentie dit ding ongeveer corrigeert? Mijn ervaring is dat je boven ca. 150 Hz erg moet oppassen met correctie.
je kunt tot 500 hz corrigeren... en je kunt alles meten, en daarna handmatig bijstellen
