Volumeregeling en ingang met PGA2310

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ronnydepony

Re: Volumeregeling en ingang met PGA2310

Bericht door ronnydepony »

Hoeveel bedroegen dan de geschatte kosten van je voorversterker Jan ?

Als je eenmaal iets goed hebt heb je er nadien ook heel wat jaren plezier van.
Dalojan
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Dalojan »

Wat ik totaal aan geld kwijt was weet ik niet eens precies omdat ik alles in stappen heb aangeschaft en ook wat voorraad heb. Wat mij ieder geval behoorlijk tegen viel waren de verbinding snoeren tussen de printen (snoeren met connectors en print headers). Als je geen waarde hecht aan makkelijke montage kan je het ook met losse draden doen en dat scheelt heel wat geld maar is niet zo makkelijk tot een net geheel af te bouwen. Ik ga een onderdelen lijst maken met daarin de onderdelen netjes gespecificeerd. Het LCD display is iets waar je een grote spreiding in prijzen, maten en vormen in hebt, ik heb een relatief grote (en dus ook dure) gebruikt. Reden is dat ik het graag vanaf mijn luister plek wil kunnen lezen en dat is iets meer dan 5 meter van mijn stoel. Een standaard LCD werd het dus niet. De voeding heb ik ook al veranderd ten gunste van het energie verbruik als hij uit staat. De processor staat altijd aan anders kan je de versterker niet aan zetten, nu dus twee trafo's die samen zelfs minder kosten dan de originele trafo die alle spanningen leverde.
Ik ben al met de lijst begonnen maar die is nog niet klaar, het zijn veeeeeeel componenten. Ik ben ook bijna klaar met de software die nu nog in een PIC16F877A zit om te zetten naar een PIC18F4520 die iets goedkoper is, maar loop daar tegen een paar kleine verschillen op die nagenoeg opgelost zijn. Als dat klaar is kan ik de printen gaan aanbieden samen met een geprogrammeerde microcontroller, schema en onderdelen lijst of een complete set zonder LCD en rotary encoder omdat daar nog behoorlijk vrije keus in is.
ronnydepony

Bericht door ronnydepony »

Dan zal ik nog een beetje geduld uitoefenen. :sure:
Plaats reactie