Revisie van een mengtafel
Moderator: Beheerdersteam
Nope, gaat niet gebeuren. ieder kanaal is al voorzien van een voet en een NE5532P. ook in de master sectie heb ik er 2 omgewisseld voor NE's.
Alle faders hebben een reinigingsbeurt gehad, nu ben ik bezig met het monteren van de monitor-led's en het ombouwen van de ingangs schakelaars.
dat was : Line - Phono - Micro. en dat wordt : Line- PC record - PC playback. waarvan de PC record dus een uitgang per kanaal word, bedoelt om op te nemen.
Alle faders hebben een reinigingsbeurt gehad, nu ben ik bezig met het monteren van de monitor-led's en het ombouwen van de ingangs schakelaars.
dat was : Line - Phono - Micro. en dat wordt : Line- PC record - PC playback. waarvan de PC record dus een uitgang per kanaal word, bedoelt om op te nemen.
-
kupervaser
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma 23 mar 2009, 0:29
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revisie van een mengtafel
ray5150 schreef:Even de aandacht van ds23man trekken...
Ik hap niet, ik hap niet....
Re: Revisie van een mengtafel
[slijm-modus aan]
Volgens mij heb jij anders heel veel kennis van mengtafels en pro-audio...
[slijm-modus uit]
Het punt is, ik ben al heel lang op zoek naar 10 nieuwe knopjes voor de schuifpotmeters.
De meeste knopjes die ik tegenkom hebben een maat van ongeveer 2 x 6 mm. dat past dus niet.
Nu hoopte ik dat jij een adres of zo zou weten.
kleur en uitvoering boeit me niet zo, als ze maar passen.
Volgens mij heb jij anders heel veel kennis van mengtafels en pro-audio...
[slijm-modus uit]
Het punt is, ik ben al heel lang op zoek naar 10 nieuwe knopjes voor de schuifpotmeters.
De meeste knopjes die ik tegenkom hebben een maat van ongeveer 2 x 6 mm. dat past dus niet.
Nu hoopte ik dat jij een adres of zo zou weten.
kleur en uitvoering boeit me niet zo, als ze maar passen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revisie van een mengtafel
Als jij nou gewoon een paar relaitjes gebruikt, zoek ik een paar knoppies voor je! 
Re: Revisie van een mengtafel
He, da's zwak, ik wilde mij juist wat meer verdiepen in schakelingen met logische IC's 
Re: Revisie van een mengtafel
De dikte is 1,2 mm.
Trouwens, weet je mischien ook hoe ik aan van dat zwarte, dunne vilt kan komen om de sleuven van de faders enigzins schoon te houden ?
Trouwens, weet je mischien ook hoe ik aan van dat zwarte, dunne vilt kan komen om de sleuven van de faders enigzins schoon te houden ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revisie van een mengtafel
Vilt zou ik niet weten.
Die faderstokken doen me veel denken aan DJ mixertjes ( bijv Pioneer). We moeten in die hoek zoeken.
Die faderstokken doen me veel denken aan DJ mixertjes ( bijv Pioneer). We moeten in die hoek zoeken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revisie van een mengtafel
Pioneer fader:
http://www.bax-shop.nl/onderdelen-/-spa ... rettyPhoto
En de knop:
http://www.bax-shop.nl/onderdelen-/-spa ... tails.html
Nu nog een goedkoper adresje als deze passen!
http://www.bax-shop.nl/onderdelen-/-spa ... rettyPhoto
En de knop:
http://www.bax-shop.nl/onderdelen-/-spa ... tails.html
Nu nog een goedkoper adresje als deze passen!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Revisie van een mengtafel
De knoppen voor de Pioneer mixertjes zij 4 x 1,2, een originele tekening heb ik niet kunnen vinden.
Met een beetje moeite moet het kunnen passen:
http://www.ebay.com/itm/6-x-Mixer-fader ... 27cb0e3b0d
Met een beetje moeite moet het kunnen passen:
http://www.ebay.com/itm/6-x-Mixer-fader ... 27cb0e3b0d
Re: Revisie van een mengtafel
Wat zijn nu de exacte maten van die stokjes? 1,2 x 4 en 1,2 x 8 zijn standaard maten. Waarbij je 1,2 x 4 veel op DJ tafeltjes vindt. Farnell heeft er wat en van ALPS is er ook een aardige collectie, kijk eens bij Famalygate op eBay.
En vilt vind je in zowat elke handenarbeid winkel....
En vilt vind je in zowat elke handenarbeid winkel....
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 16 sep 2012, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Revisie van een mengtafel
De knopjes die ds23man voorsteld zouden kunnen passen, maarrrr, er is nog een ander probleem.
De faders zitten namelijk flink verzonken onder de bovenplaat van de mengtafel.
Waardoor er nog maar 1 a 2 mm van het stokje bovenuit steekt.
Het moeten dus echt knopjes zijn met een lange schacht van een mm of 5 minimaal, en dat hebben de knopjes die ik zie niet.
De faders zitten namelijk flink verzonken onder de bovenplaat van de mengtafel.
Waardoor er nog maar 1 a 2 mm van het stokje bovenuit steekt.
Het moeten dus echt knopjes zijn met een lange schacht van een mm of 5 minimaal, en dat hebben de knopjes die ik zie niet.
