kleine autosub

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

kleine autosub

Bericht door Maarten »

Ik heb mijn auto verkocht inc. alle audio die er inzit. Ik heb/had er een sub in van zo'n 50l.
Dus ik mag weer opnieuw beginnen... :wink:

Nu wil ik voor mijn nieuwe auto op termijn een sub maken, puur voor ondersteuning van het laag, dus hoeft niet super hard...
Heeft iemand goede ervaring met een bepaalde woof die het goed doet in een kleine kast (ong. 20l (hoe kleiner hoe beter)), 40-50 hz is laag genoeg.
Ik heb liever niet weer zo'n grote kast in m'n bagageruimte.

Ik heb de zoek functie geprobeerd, maar kennelijk wordt er in vrij veel posts sub en auto genoemd...
Juriaan
Ook commercieel actief
Berichten: 46
Lid geworden op: di 03 jun 2008, 11:27
Locatie: Schinveld

Bericht door Juriaan »

mocht je dit nog niet gedaan hebben ,
kun je je even aanmelden bij www.showyoursound.nl

je zult daar wel even door de zee van reclame-boodschappen moeten heenprikken van importeurs maar er zitten ook genoeg (VEEL) mensen die echt met caraudio bezig zijn.

verder mag je wel iets specifieker zijn , want op dit moment komen nog ongeveer de helft van alle 8 tot 12 inch subs in aanmerking of zou je wens al vervuld kunnen met een set goede kckbassen in je deuren . weet je al waar je de sub mee wilt aansturen ?
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Bericht door k.p. »

Afgelopen weekend heb ik 3 nova mds08 drivers besteld. Dit zijn 8" drivers die zich thuis zouden moeten voelen in ca 15L gesloten -3dB@55Hz en 20-25LBR -3dB@40-35Hz. Ik hoop aankomend weekend of het weekend erna te kunnen testen in 15L gesloten. Deze zal ook in een auto terecht komen dus met wat baslift zal het wel diepgenoeg gaan vermoed ik. Als ik resultaat heb kan ik je op de hoogte houden.

Gr Kevin
Juriaan
Ook commercieel actief
Berichten: 46
Lid geworden op: di 03 jun 2008, 11:27
Locatie: Schinveld

Bericht door Juriaan »

een vriend van me heeft twee van deze MDSjes ook in zn auto in 25 liter BR elk , maar ech sublaag mag je niet van verwachten , verder klinken ze super , denk ook wel dat velen op dit forum de driver wel kennen .
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

Juriaan schreef:
mocht je dit nog niet gedaan hebben ,
kun je je even aanmelden bij www.showyoursound.nl

je zult daar wel even door de zee van reclame-boodschappen moeten heenprikken van importeurs maar er zitten ook genoeg (VEEL) mensen die echt met caraudio bezig zijn.

verder mag je wel iets specifieker zijn , want op dit moment komen nog ongeveer de helft van alle 8 tot 12 inch subs in aanmerking of zou je wens al vervuld kunnen met een set goede kckbassen in je deuren . weet je al waar je de sub mee wilt aansturen ?
Ik zal ff op die site kijken
Ik ben nog niet echt specifiek omdat ik vooral benieuwd ben naar ervaringen...

Tot nog toe heb ik geen lekkere bas gehoord uit deurspeakers, en ik verwacht (nog) niet dat mijn wens daar vervuld wordt.

Ik wou het aansturen met een gemiddelde autoversterker, al gauw genoeg voor mij
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

k.p. schreef:
Afgelopen weekend heb ik 3 nova mds08 drivers besteld. Dit zijn 8" drivers die zich thuis zouden moeten voelen in ca 15L gesloten -3dB@55Hz en 20-25LBR -3dB@40-35Hz. Ik hoop aankomend weekend of het weekend erna te kunnen testen in 15L gesloten. Deze zal ook in een auto terecht komen dus met wat baslift zal het wel diepgenoeg gaan vermoed ik. Als ik resultaat heb kan ik je op de hoogte houden.

Gr Kevin
Ben zeer zeker benieuwd... ik hou je in de gaten :lol:
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

De woofertjes van JL-audio hebben ook weinig ruimte nodig om laag te komen. E.e.a gaat wel ten koste van het rendement, maar dat is een wetmatig gegeven.
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

k.p. schreef:
Afgelopen weekend heb ik 3 nova mds08 drivers besteld. Dit zijn 8" drivers die zich thuis zouden moeten voelen in ca 15L gesloten -3dB@55Hz en 20-25LBR -3dB@40-35Hz. Ik hoop aankomend weekend of het weekend erna te kunnen testen in 15L gesloten. Deze zal ook in een auto terecht komen dus met wat baslift zal het wel diepgenoeg gaan vermoed ik. Als ik resultaat heb kan ik je op de hoogte houden.

Gr Kevin
Prijs van die dingen staat me ook wel aan
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Juriaan schreef:
verder mag je wel iets specifieker zijn , want op dit moment komen nog ongeveer de helft van alle 8 tot 12 inch subs in aanmerking ...
idd, als ik alleen al kijk naar wat Juoigâ verkoopt, dan heb ik al veel keuze, en dat zijn dan maar 2 merken....

de MDS-08 heb ik zelf ook in m'n S2, is een heel leuk woofertje, doet t al prima in alles boven de 10 liter. gesloten gaat die niet echt diep, en veel x-max heeft die ook niet (zeker op dat gebied is die ingehaald door modernere woofers), maar wat die doet klinkt prima. ik heb er nog een liggen btw mocht je interesse hebben...
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

Ik vind die Pioneer TL sub iets fijns. Kost 399 adviesprijs is met geïntegreerde versterker 2x een 16,5cm subje zit in een hele platte behuizing en je mag daar gewoon bagage op stapelen.

Ik heb hem een 2 weken in mijn jeep getest gehad en vond het reuze spelen wetende dat er maar 2x een 6,5" woofertje in zat !
Zit ook meteen bekabeling bij iets van een 4-6mm². Kan zowel line level als high level als input gebruiken.

Natuurlijk geen zelfbouw, maar als je iets compact wilt :) DE oplossing vind ik.

Maximum vermogen 200 Watt
Nominaal ingangsvermogen (50W x 2) 100 Watt
Frequentiekarakteristiek 25-200 Hz
Gevoeligheid (1W/1m) 102 dB
Ingebouwde variabele laagdoorlaatfilter (50-125 Hz, -12dB/oct.) Yes
RCA/luidsprekerniveau-ingangen Wired remote controller (6m)
Afmetingen 890 x 350 x 82 mm
Heat Sink Aluminium die-cast
Bijlagen
ts-wx77a_large.jpg
ts_wx77a_inuse_medium.jpg
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Wat mij betreft is de phase linear alliante 10si nog steeds de te kloppen sub.
Gesloten in een piepklein kistje, of gepoort in een iets grotere. Die wil overigens wel een iets dikkere versterker zien.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Misschien zo'n platte driver?

Kan ik een heel klein kastje ( miischien in ruimte reservewiel? )

http://www.monacor.de/typo3/index.php?i ... r=EN&typ=u
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

Tangband heeft overigens ook nog een platte 10" sub WT1427B. Doet het goed, enkel moet je hem niet over zijn limits jagen, dan gaat die echt stuk...
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

Bedankt voor de sugesties!

ik zal ff wat specifieker zijn...

ik wil ong 50 uitgeven aan driver, goedkoper niet erg
hij moet dus klein zijn.
geluidsdruk is al gauw goed
-3bd op iets van 40 hz
vermogen niet heel kritisch want de gemiddelde autoversterker heeft al gauw 300w rms
wat kan ik nog meer specifiek noemen...?

Ik had een budget 100w rms 12"er, die ik nooit maximaal gebruikte.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

De Tangband W8-740 hoort nog in het rijtje thuis. 8" met 12mm xmax one way en past in een heel klein kastje. circa 120W RMS. Als ik me niet vergis kost ie iets van 59€ dus zit net boven je budget maar zeker de moeit waard. Zoek maar eens op dit forum op de TB W8-740
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Maarten schreef:

ik wil ong 50 uitgeven aan driver, goedkoper niet erg
Oh.. vergeet de alliante dan maar. Maar met 50 euro zit je onderaan de markt. Ik zou iets meer geld opvorken...
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Ik ben momenteel met de W8-740 aan het testen. 10 liter kastje gesloten. Resultaten zijn zeer bevredigend. Zeker een optie om naar te kijken als je het mij vraagt.

Chris
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

Boerenterprise schreef:
Ik ben momenteel met de W8-740 aan het testen. 10 liter kastje gesloten. Resultaten zijn zeer bevredigend. Zeker een optie om naar te kijken als je het mij vraagt.

Chris
Zeker het proberen waard, zou in 10l misschien onder de stoel kunnen...
Het moet in een scenic komen, en dan op termijn een 2e onder de ander stoel... :lol:
Dat ga je dan denk ik wel voelen...
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

fluppie schreef:
Ik vind die Pioneer TL sub iets fijns. Kost 399 adviesprijs is met geïntegreerde versterker 2x een 16,5cm subje zit in een hele platte behuizing en je mag daar gewoon bagage op stapelen.
Leuke optie, maar wel iets boven m'n budget... :?
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

sevenup schreef:
Misschien zo'n platte driver?

Kan ik een heel klein kastje ( miischien in ruimte reservewiel? )

http://www.monacor.de/typo3/index.php?i ... r=EN&typ=u
Ook leuk maar ook iets te duur geloof ik... :?
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Als je iets fatsoenlijks wil voor 50 euri, dan kom je denk ik toch bij de MDS08 uit...
Of tweedehands misschien iets?
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

vigier schreef:
Als je iets fatsoenlijks wil voor 50 euri, dan kom je denk ik toch bij de MDS08 uit...
Of tweedehands misschien iets?
Ik kan/wil 10 e meer uitgeven aan de TB W8-740, vooral grotere X-max voor zover ik bergreep...
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Dat zou ik dan zeker doen.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

fluppie schreef:
Tangband heeft overigens ook nog een platte 10" sub WT1427B. Doet het goed, enkel moet je hem niet over zijn limits jagen, dan gaat die echt stuk...
Heb je hier ervaring mee? Ik heb er wel eens over gedacht zoiets in een ultra slim line te zetten maar ik kon weinig serieuze reviews vinden. Volgens mij kun je deze alleen in de US bestellen.
Plaats reactie