3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Hallo Jeroen,

Dat klopt inderdaad Jeroen, de mini DSP staat nu ingesteld op 45Hz 12dB/okt Butterworth. Het -6dB punt van de subs ligt dan op circa 60Hz. Dit komt overeen met het -6dB punt van de C-Quenze 18H52 in de gesloten kast.

(Ed, wil je me niet meer zo in de war brengen? :lol: )

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door asterduc »

Walt schreef:
(Ed, wil je me niet meer zo in de war brengen? :lol: )
geen probleem Walt, mijn weekje verlof zit er bijna op, dan hoor je mij weer effe niet meer!
Nog veel luisterplezier.
Groeten,
Ed.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Hallo Ed,

Mocht je eens in de buurt zijn van Delft kom dan zeker eens luisteren, ik ben wel benieuwd wat jij ervan vind.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door asterduc »

Walt schreef:
Hallo Ed, Mocht je eens in de buurt zijn van Delft kom dan zeker eens luisteren, ik ben wel benieuwd wat jij ervan vind.
zal ik zeker doen Walt.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Zo, net terug van vakantie, wat nou koffers uitpakken, wassen, planten, aquarium etc?

Eerst muziek luisteren :D

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door dre »

en?
had je een auto? :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Zekers, de Eco - no- rent :mrgreen: had een Skoda Roomster klaarstaan, een vrij grote wagen met veel meer ruimte dan wij nodig hadden, maar ze hadden een foutje gemaakt dus kregen we deze i.p.v. een kleinere auto voor hetzelfde geld.

Minpuntje was trouwens wel dat het 2e hotel waar we na Londen zouden zitten ineens al 3 maanden zijn deuren bleek te hebben gesloten. Dus toen 2 dagen zelf iets tussendoor geregeld en daarna weer een ander hotel via het reisbureau met zeer goede fish and chips.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12872
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door jeroen_d »

haha, dat was hotel-no-rent
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

In dit topic is weinig progressie te melden, het klinkt in ieder geval prima nu. Zeker nu de cd-speler het weer goed doet :D

Wel heb ik via dit forum/topic contact gekregen met iemand die experimentele condensators maakt met SMD componenten:

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=27842.0

Hoewel de meningen zeer verdeeld zijn over de hoorbaarheid van 'betere' condensatoren is dit toch iets wat ik wel wil uitproberen. Wordt dus wellicht nog een keer vervolgd.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Vandaag nog maar eens verder getweakt, na 8.2 ohm en 7.0 ohm afwisselend te hebben gehad op het hoog nu maar besloten er tussenin te gaan zitten door 2x 15 ohm Allen Bradley parallel te zetten.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Voorlopig zal hier geen voortgang meer zijn. Mijn werk slurpt nu al mijn tijd op. Momenteel ontwerpen+berekenen wij als Cargotec namelijk de grootste containerkranen ter wereld voor de 2e Maasvlakte. Een idee van de afmetingen, 1 enkele kraan weegt circa 2200 ton, is 145m hoog en 160m lang.

Groetjes Walter
Bijlagen
APM-Terminals-Selects-Cargotec-as-Crane-Supplier.jpg
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door hrscharft »

Zijn dat legosteentjes die ze daar oppakken..?? :goeie: :rofl: De verhoudingen zijn een beetje zoek zo hoor ;)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Toch nog maar een tweak op het filter losgelaten. Gisteren op de X-fi een stel bypass buizen van Tony meegenomen en deze net in de filters gezet:

Groetjes Walter
Bijlagen
IMG_0899[1].JPG
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Arno »

:twisted: :twisted: :twisted:
Bijlagen
voooooooooooooodoooooooooooooooo.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Gaaf gemaakt Arno! Maar om nou al dat mooie Mundorf spul te verbranden gaat me iets tever.

Net nog weer de weerstand voor het hoog aangepast. Ik was terug gegaan naar 7.5 ohm (2x 15 ohm Allen Bradley) maar is denk ik toch iets te weinig hoog dus nu naar 6.9 ohm (10 ohm M-Resist + 22 ohm Duelund).

Trouwens na gisteren op de X-fi te zijn geweest, nu nog meer waardering voor de AMT gekregen. Gewoon zeer rustig en aangenaam hoog in tegenstelling tot veelal schreeuwende gewone tweeters zoals op de X-fi te horen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Waarschijnlijk zit er weer een update van de set aan te komen.

Dit keer niet de speakers maar de ruimte zelf. Via het HT forum kan ik mogelijk een set Auralex overnemen bestaande uit 2x een LENRD basstrap en 3 panelen 60x60cm met hierop per paneel 4x een Sonoflat.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Vandaag de Auralex spullen binnen gekregen. Postbode was denk ik niet zo blij met deze doos :mrgreen:

De LENRD basstraps hangen in de hoeken. De 3 panelen 60x60cm hangen tussen de speakers op de achterwand.

Montage uitgevoerd met Bison direct-vast kit, lekker dikke dotten dus hopelijk hangen ze morgen nog (Auralex spul zat reeds vast gelijmd aan 3-4mm dunne houten paneeltjes)

Groetjes Walter
Bijlagen
IMG_0901[1].JPG
IMG_0902[1].JPG
IMG_0903[1].JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door hannesie »

Je kunt ook weer aan de slag met de nieuwe Mundorf EVO als je wilt. :mrgreen:
zie pdf-je.
MUNDORF_Hifi_Studio_Catalog_2012.pdf.pdf
(466.02 KiB) 75 keer gedownload
En de hele catalogus.
http://www.mundorf.com/downloads/MUNDOR ... g_2012.pdf
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Ik moet zeggen het Auralex spul doet meer dan ik verwacht had.

Voor dat geld eigenlijk een veel zinvollere investering dan weer een dure condensator :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12872
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door jeroen_d »

Dat ik dit nog mag meemaken. Very very happy. :D :D :D :D Nu MechanicalAnimal nog.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Nu wil ik eigenlijk nog iets verzinnen om het forse reflecterende oppervlak van de TV mee af te dekken tijdens serieus luisteren.

Zou een dunne stoffen hoes hier volstaan of moet het body hebben dus bijv. noppenschuim of iets dergelijks? En hoe maak ik dat vast aan de TV?

Onder de TV is wel plek, een licht gewicht demper die normaal onder de TV tegen de muur staat en bij echt luisteren over de TV heen kan worden gehangen lijkt me ideaal. Ik zie alleen niet helemaal voor mij hoe zoiets te maken.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12872
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door jeroen_d »

Je hebt veel meer last van het aquarium.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Walt »

Ook daar zou ik iets van noppenschuim tegenaan kunnen maken...

Wellicht kan het zo simpel zijn als een balkje van de lengte van het aquarium met aan 1 van de kanten noppenschuim geniet zodat dat het noppenschuim over het glas van het aquarium valt.

Groetjes Walter
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door Leobus »

Hallo Walt,

Wat mij opvalt, is dat je op veel plaatsen wat demping hebt aangebracht, maar nou net niet op de eerste refectie punten. Bijvoorbeeld net naast je tv aan beide zijden op de hoogte van de speakers. Er zitten wel diffusors, maar ik denk dat die te veel naar buiten zitten. Ik heb zelf verplaatsbare panelen achter de speakers staan, maar wel er nog net tussen. Met een spiegeltje uitgemeten. Op je luisterplek moet je met dat spiegeltje midden op het paneel de achterkant van de speakers zien. Die dempers boven in de hoeken werken overigens wel erg goed, denk ik. Misschien wel het grootste deel van je behaalde effect. Succes ermee.

Leobus
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Bericht door markbakk »

Wat ook een hele belangrijke stoorfactor is, is de achterwand achter je luisterplaats. Veel mensen zitten op enkele decimeters van de achterwand, wat qua akoestiek vrij rampzalig is (tenzij je echt je hoofd ertegenaan legt). Alleen de wand achter je speakers dempen met materiaal dat vooral hoogfrequent actief is, is nogal het paard achter de wagen, omdat heel veel speakers boven zeg 1kHz vrij weinig geluidenergie naar achteren stralen. Je hoort het verschil wel, vooral omdat je je galmveld verandert. Maar het is absoluut niet de meest optimale plek waar het de vroege reflecties betreft.
Gesloten