Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
aah, niet-smd, hoe kon ik daar overkijken? 
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Nu we het toch over bedragen hebben, is al bekend wat de kosten zijn voor al dit moois? Bij benadering hoor, ik pin je niet vast op een paar euro. 
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Zo min mogelijk natuurlijk. Heb ook nog een buizenversterker project liggen om je om te kopen... Want na dit project ben je natuurlijk op zoek naar iets anders. 
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
potverdikke, lees ik net in een ander topic over dit gave bordje .. (oud nieuws wss, ik weet het
)
Wat is dat een dik hebbeding in combinatie met deze VV..
Kan m'n Dacmagic, volumecontrole, DCX2496 en DEQ2496 vervangen + véél betere kwaliteit !
Dan nog enkel een topeindversterker in de plaats van die 4kanaals behringer, MM7055 van marantz ofzow ..
Hoe staan de zaken Knuisje?
Controllerbordje al binnen?
en, zoals Ardon vroeg.. al een idee van de prijs voor een volledig kitje?
Wat is dat een dik hebbeding in combinatie met deze VV..
Kan m'n Dacmagic, volumecontrole, DCX2496 en DEQ2496 vervangen + véél betere kwaliteit !
Dan nog enkel een topeindversterker in de plaats van die 4kanaals behringer, MM7055 van marantz ofzow ..
Hoe staan de zaken Knuisje?
Controllerbordje al binnen?
en, zoals Ardon vroeg.. al een idee van de prijs voor een volledig kitje?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Heb je deze al gezien???BertDB schreef:potverdikke, lees ik net in een ander topic over dit gave bordje .. (oud nieuws wss, ik weet het)
Wat is dat een dik hebbeding in combinatie met deze VV..
Kan m'n Dacmagic, volumecontrole, DCX2496 en DEQ2496 vervangen + véél betere kwaliteit !
Dan nog enkel een topeindversterker in de plaats van die 4kanaals behringer, MM7055 van marantz ofzow ..![]()
Hoe staan de zaken Knuisje?
Controllerbordje al binnen?
en, zoals Ardon vroeg.. al een idee van de prijs voor een volledig kitje?
http://www.diyaudio.com/forums/digital- ... t-2-a.html
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
GoedBertDB schreef:Hoe staan de zaken Knuisje?
Controllerbordje al binnen?
en, zoals Ardon vroeg.. al een idee van de prijs voor een volledig kitje?
Controllerbordje gisteren ontvangen, maar nog geen tijd gehad om in elkaar te solderen.
De prijs van alle onderdelen en printen, maar excl. display, is 300,- En dan moet je alle componenten zelf solderen.
Voor 50,- extra soldeer ik de volledige dac-print in elkaar, voor degenen die geen ervaring hebben met smd-componenten te solderen.
Zelf dien je dan nog te zorgen voor een display, bedrading en aansluitmateriaal en een kast.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
waar zijn die OLED displays die jij gebruikt ergens te koop? (als particulier).
Vind die er wel erg netjes uitzien
Eventueel kunnen we daar wel een kleine groupbuy voor houden voor de geinteresseerden
Lijkt me een faire prijs, gezien het werk en de ontwikkelingskosten die je erin gestoken hebt
BTW, die opzet met dat minidsp bordje met 4 coax spdif uitgangen..
Kan de ES9016 op je bordje zonder al te grote truuken geconfigureerd worden hiernaar of zijn er enkel voldoende I²S uitgangen beschikbaar?
Vind die er wel erg netjes uitzien
Eventueel kunnen we daar wel een kleine groupbuy voor houden voor de geinteresseerden
Lijkt me een faire prijs, gezien het werk en de ontwikkelingskosten die je erin gestoken hebt
BTW, die opzet met dat minidsp bordje met 4 coax spdif uitgangen..
Kan de ES9016 op je bordje zonder al te grote truuken geconfigureerd worden hiernaar of zijn er enkel voldoende I²S uitgangen beschikbaar?
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Nette prijs zeker, niet te snel de kit klaar hebben.
Ik moet eerst nog sparen in mijn audio spaarpotje.
Ik moet eerst nog sparen in mijn audio spaarpotje.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Dat OLED display is te koop bij Mouser. Ze zijn er ook in groen en geel en een grotere maat. Ik kan het display meteen meeleveren bij de DAC als je wilt.
De sabre dac kan voor SPDIF alleen in stereomode werken. Alleen I2S en DSD kunnen ook 8-kanaals werken.
De sabre dac kan voor SPDIF alleen in stereomode werken. Alleen I2S en DSD kunnen ook 8-kanaals werken.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
knuisje schreef:Ik kan het display meteen meeleveren bij de DAC als je wilt.
Moet nog even bekijken hoe ik dat ga bekokstoven dus !knuisje schreef:De sabre dac kan voor SPDIF alleen in stereomode werken. Alleen I2S en DSD kunnen ook 8-kanaals werken.
Wordt ofwel een spdif naar i2s converter (gedraaide peer heeft er maar die kosten wel 60,- en ik heb er 2 nodig), ofwel een gewone minidsp met minidigi @ 130€! Keuze zal snel gemaakt zijn
De datasheet van die ESS is uiteraard nergens te vinden, zou je die eventueel willen doorsturen via pm?
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Dat is eerder de beknopte infosheet.hannesie schreef:
De echte datasheet is niet zomaar vrij te downloaden meen ik mij te herinneren.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Als je contact opneemt met ismosys kun je de datasheet krijgen na het tekenen van een NDA.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Het controllerbordje zit ook in elkaar. Nu eerst een slokje

Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Dat heb je wel verdiend, of welverdiende versnapering, PROOST, het laatste stukje van de puzzel. 
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Thnx Hans.
Net de controller even aangesloten op de DAC. De levelconverter voor de I2C bus blijkt z'n werk goed te doen.
Net de controller even aangesloten op de DAC. De levelconverter voor de I2C bus blijkt z'n werk goed te doen.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Wat wil een mens nog meer, met zulke resultaten.knuisje schreef:Thnx Hans.![]()
Net de controller even aangesloten op de DAC. De levelconverter voor de I2C bus blijkt z'n werk goed te doen.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Gelukkig is het aan zee een stuk koeler. 
- Bijlagen
-
- warm.png (58.83 KiB) 257 keer bekeken
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
(He)'m? Of haar?Bertje schreef:Respekt hoor, je hebt 'm verdient...![]()
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Zelfs zonder tekenen van NDA blijkbaar.knuisje schreef:Als je contact opneemt met ismosys kun je de datasheet krijgen na het tekenen van een NDA.
Zat vandaag netjes in de mailbox
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Ok, misschien willen ze alleen een NDA laten tekenen als je daadwerkelijk chips gaat kopen. 

