Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Dat er vlaaien zijn is voor mij geen reden om te komen 
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
En gehaktballetjes in tomatensaus, is dat wel een reden ?

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
owww ja bijna vergetenray5150 schreef:En gehaktballetjes in tomatensaus, is dat wel een reden ?![]()
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Ik begin even in deze post even wat tracks neer te plempen als voorstel playlist voor de luistersessie, even als geheugensteun, we maken er nog een pol van in aparte nieuwe draad, suggesties natuurlijk zeer welkom.
Monty Alexander - Live in Holland - Bye Bye Blackbird
- bekende jazz standard, fijne opname, puntige piano en flinke contrabas solo (geplukt niet gestreken), live sfeer.
Philip Glass - Koyaanisqatsi - Koyaanisqatsi
- Als er nog twijfels bestaan over woofer performance.......goed alternatief voor Bachs BVW 565 orgel stukje
Rage Against The Machine - Rage Against The Machine - Killing in the name of
- Geluidsbrij die op goede speakers er toch heel gedefinieerd uit komt. Ook met veel dB's moet het niet onaangenaam worden om te luisteren.
Charly Antolini - Crash - Cabriolet
- Bij gebrek aan forumlid ArjanK een drums en e-basgitaar stuk. Behoorlijk wat dynamiek, de opname is vermoedelijk niet of nauwelijks door compressoren/limiters gehaald.
Ichu - Ichu - Sicuriada
- Als de panfluiten te nadrukkelijk in je oren fluiten is er iets mis met de speakers. Door het wisselende links-rechts beeld moet je wel een stabiel stereo beeld kunnen neerzetten. En het is ook gewoon een leuke deun die in je oren blijft hangen. Wedden!?!
Lang Lang - Live At Carnegie Hall - Schumann Traumerei
- verstilde interpretatie, mooie opname, kun je details en nuance laten horen, en voel je ook het aanwezige publiek dat af en toe van zich laat horen?
Arcadi Volodos - Live at Carnegie Hall - Hongaarse Rhapsody Nr. 15
- met russische bravoure gespeeld, blijft het ondanks alle geweld nog homogeen klinken?
Diana Krall (kon niet uitblijven....) - Live - Fly Me To The Moon
- genoegzaam bekend, maak er verder geen woorden aan vuil
Sinatra - Sinatra at the Sands - Fly Me To The Moon
- opname uit 1966: kan je speaker zoiets ook nog aangenaam weergegeven, opname neigt naar het scherpe, wordt de bas weergave niet te veel van het goede?
Mariza - Concerto Em Lisboa - Montras
- ja wat moet ik daar nu over schrijven......
Eva Cassidy (weer verdwenen op Spotify
) - Live At Blues Alley - People Get Ready
- dit of andere track mag niet ontbreken op de playlist
Canadian Brass - The Essential Canadian Brass - The Well-tampered
Bach : Dixie Bach
- sans comment
Donald Fagen - The Nightfly - I.G.Y.
- moet lekker open blijven klinken
Janos Starker - 6 Cello Suites Bach - Suite nr 1. Prelude
- even niet Casals, Rostropovich, Yo Yo Ma, Maisky of Bylsma, maar wel deze fraaie opname en uitvoering
Mischa Maisky & Orpheus Chamber Orchestra - Vivaldi & Boccherini Cello Concerto's - Vivaldi: Cello Concerto in A minor, R.418 - 3. Allegro
- voor een Deutsche Grammaphon opname zeer netjes, eens een keer niet zo'n donker timbre
Daniel Taylor - The Voice of Bach - Erbarme Dich
- nummer 1 in de begrafenis top 10, kunnen je speakers Daniel de baas blijven???
Jose Careras - Missa Creola - Navidad en Verano
- Van zacht naar hard met een paar flinke uithalen van Jose, of vliegt Jose toch uit de bocht op je speakers
Jos van Immerseel - Haydn: Les Septs Paroles Du Christ - Il terremeto
- Veel verschillende klankkleuren uit een op het eerste oor wat dun klinkende piano. Piano Transcriptie van een orkestwerk.
Ton Koopman - Mattheus Passion - openings of slot koor
- opname op/voor classic-fm niet de eerdere opname op erato, blijven de koorleden te onderscheiden of wordt het een brij?
Jason Mraz - We Sing, We Dance, We Steal Things - Butterfly (from the casa nova sessions)
- een soort unplugged versie, klinkt dit alsof het uit een jam potje komt of komt de swing over en zit je gelijk mee te wippen
Morcheeba - Blood Like Lemonade - Crimson
- wordt de bas weergave wollig of kun je hem in het gareel houden en blijft de rest ook okay?
Kings of Convenience - Riot On An Empty Street - Misread
- kunnen je speakers er nog wat van maken of blijft het een prut opname en zijn je speakers dus "eerlijk"
Marco Borsato - 3Dimensies Live -Dromen Zijn Bedrog Laat maar Los
- Gaat het wat schreeuwerig klinken of blijft het allemaal wel aangenaam.
Seasick Steve - You Cant Teach an Old dog new Tricks - Tresures
- bij Steve op schoot (yuck) maar het klinkt wel okay....
Andreas Vollenweider - 25 years live - Rilax
- Power harp, veel kleine tonen en versierselen, gaat het niet onder in het harp geweld? Klinkt de harp lekker puntig?
Hogwood, Academy of Ancient Music - Purcell: Dido and Aeneas - The Triumphing Dance
- Gefaked onweer, maar op goede speakers schrik ik er steeds weer van.
Thomas Bauer, Jos van Immerseel - Schubert Winterreise - Gute Nacht
- Persoonlijk vind ik dit een mooie opname en uitvoering
en nog veel en veel meer, en alles is, behalve eva cassidy, op spotify te vinden.
Monty Alexander - Live in Holland - Bye Bye Blackbird
- bekende jazz standard, fijne opname, puntige piano en flinke contrabas solo (geplukt niet gestreken), live sfeer.
Philip Glass - Koyaanisqatsi - Koyaanisqatsi
- Als er nog twijfels bestaan over woofer performance.......goed alternatief voor Bachs BVW 565 orgel stukje
Rage Against The Machine - Rage Against The Machine - Killing in the name of
- Geluidsbrij die op goede speakers er toch heel gedefinieerd uit komt. Ook met veel dB's moet het niet onaangenaam worden om te luisteren.
Charly Antolini - Crash - Cabriolet
- Bij gebrek aan forumlid ArjanK een drums en e-basgitaar stuk. Behoorlijk wat dynamiek, de opname is vermoedelijk niet of nauwelijks door compressoren/limiters gehaald.
Ichu - Ichu - Sicuriada
- Als de panfluiten te nadrukkelijk in je oren fluiten is er iets mis met de speakers. Door het wisselende links-rechts beeld moet je wel een stabiel stereo beeld kunnen neerzetten. En het is ook gewoon een leuke deun die in je oren blijft hangen. Wedden!?!
Lang Lang - Live At Carnegie Hall - Schumann Traumerei
- verstilde interpretatie, mooie opname, kun je details en nuance laten horen, en voel je ook het aanwezige publiek dat af en toe van zich laat horen?
Arcadi Volodos - Live at Carnegie Hall - Hongaarse Rhapsody Nr. 15
- met russische bravoure gespeeld, blijft het ondanks alle geweld nog homogeen klinken?
Diana Krall (kon niet uitblijven....) - Live - Fly Me To The Moon
- genoegzaam bekend, maak er verder geen woorden aan vuil
Sinatra - Sinatra at the Sands - Fly Me To The Moon
- opname uit 1966: kan je speaker zoiets ook nog aangenaam weergegeven, opname neigt naar het scherpe, wordt de bas weergave niet te veel van het goede?
Mariza - Concerto Em Lisboa - Montras
- ja wat moet ik daar nu over schrijven......
Eva Cassidy (weer verdwenen op Spotify
- dit of andere track mag niet ontbreken op de playlist
Canadian Brass - The Essential Canadian Brass - The Well-tampered
- sans comment
Donald Fagen - The Nightfly - I.G.Y.
- moet lekker open blijven klinken
Janos Starker - 6 Cello Suites Bach - Suite nr 1. Prelude
- even niet Casals, Rostropovich, Yo Yo Ma, Maisky of Bylsma, maar wel deze fraaie opname en uitvoering
Mischa Maisky & Orpheus Chamber Orchestra - Vivaldi & Boccherini Cello Concerto's - Vivaldi: Cello Concerto in A minor, R.418 - 3. Allegro
- voor een Deutsche Grammaphon opname zeer netjes, eens een keer niet zo'n donker timbre
Daniel Taylor - The Voice of Bach - Erbarme Dich
- nummer 1 in de begrafenis top 10, kunnen je speakers Daniel de baas blijven???
Jose Careras - Missa Creola - Navidad en Verano
- Van zacht naar hard met een paar flinke uithalen van Jose, of vliegt Jose toch uit de bocht op je speakers
Jos van Immerseel - Haydn: Les Septs Paroles Du Christ - Il terremeto
- Veel verschillende klankkleuren uit een op het eerste oor wat dun klinkende piano. Piano Transcriptie van een orkestwerk.
Ton Koopman - Mattheus Passion - openings of slot koor
- opname op/voor classic-fm niet de eerdere opname op erato, blijven de koorleden te onderscheiden of wordt het een brij?
Jason Mraz - We Sing, We Dance, We Steal Things - Butterfly (from the casa nova sessions)
- een soort unplugged versie, klinkt dit alsof het uit een jam potje komt of komt de swing over en zit je gelijk mee te wippen
Morcheeba - Blood Like Lemonade - Crimson
- wordt de bas weergave wollig of kun je hem in het gareel houden en blijft de rest ook okay?
Kings of Convenience - Riot On An Empty Street - Misread
- kunnen je speakers er nog wat van maken of blijft het een prut opname en zijn je speakers dus "eerlijk"
Marco Borsato - 3Dimensies Live -
- Gaat het wat schreeuwerig klinken of blijft het allemaal wel aangenaam.
Seasick Steve - You Cant Teach an Old dog new Tricks - Tresures
- bij Steve op schoot (yuck) maar het klinkt wel okay....
Andreas Vollenweider - 25 years live - Rilax
- Power harp, veel kleine tonen en versierselen, gaat het niet onder in het harp geweld? Klinkt de harp lekker puntig?
Hogwood, Academy of Ancient Music - Purcell: Dido and Aeneas - The Triumphing Dance
- Gefaked onweer, maar op goede speakers schrik ik er steeds weer van.
Thomas Bauer, Jos van Immerseel - Schubert Winterreise - Gute Nacht
- Persoonlijk vind ik dit een mooie opname en uitvoering
en nog veel en veel meer, en alles is, behalve eva cassidy, op spotify te vinden.
Laatst gewijzigd door hsmeets op do 26 jul 2012, 21:39, 7 keer totaal gewijzigd.
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Voor iedereen die spotify heeft en lui is: http://open.spotify.com/user/cobaltjeh/ ... P639YAjyE0
Heb ze niet allemaal trouwens, sommige zijn nogal lastig te vinden.
Heb ze niet allemaal trouwens, sommige zijn nogal lastig te vinden.
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Geweldig, niet zelf aan gedacht
De ontbrekende:
Rage Against the Machine: http://open.spotify.com/track/4SkDYOAZSsHb7uF66xXpgt
Ton Koopman Mattheus : http://open.spotify.com/track/2JSpJZ2V8agu34WdvfGgTx
oh en Jason Mraz is deze die ik bedoelde: http://open.spotify.com/track/4x3lPTB6wzpwA32liJXO67 en niet die jij gepakt hebt
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
dat vroeg ik me ook al af... 1e weekeinde van November is Beetsterzwaag btwrho schreef:Ligt er nu al een datum vast?
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Wij ! willen ! Een ! Datum !
Wij ! willen ! Een ! Datum !
Wij ! willen ! Een ! Datum !

Wij ! willen ! Een ! Datum !
Wij ! willen ! Een ! Datum !
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Ray en anderen,
Ik wacht momenteel op een levensteken van WielkeB. Wat ik vernomen heb is dat hij momenteel even 'off line' is. Hij had al contacten met de zaalverhuurder, mocht ik niks van WielkeB horen tegen komend weekend zal ik contact zoeken met de verhuurder en jullie zo spoedig laten weten welke zaterdag het is geworden.
Met een slag om de arm: hou voorlopig even de eerste twee zaterdagen van November vrij...
Huib.
Ik wacht momenteel op een levensteken van WielkeB. Wat ik vernomen heb is dat hij momenteel even 'off line' is. Hij had al contacten met de zaalverhuurder, mocht ik niks van WielkeB horen tegen komend weekend zal ik contact zoeken met de verhuurder en jullie zo spoedig laten weten welke zaterdag het is geworden.
Met een slag om de arm: hou voorlopig even de eerste twee zaterdagen van November vrij...
Huib.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Niet dat ik van plan was om dan naar Friesland te gaan, maar het lijkt me niet handig om dat allebei op dezelfde dag te laten plaatsvinden.
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Hoi,
Zou de overlap van deelnemers dan zo groot zijn dan? De beide lokaties zitten bijna zo ver als maar mogelijk is uit elkaar.
Zijn er forumleden die beide events wil bezoeken??
Huib
Zou de overlap van deelnemers dan zo groot zijn dan? De beide lokaties zitten bijna zo ver als maar mogelijk is uit elkaar.
Zijn er forumleden die beide events wil bezoeken??
Huib
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Is denk ook respect naar de Beetserzwaag mannen toe om niet dezelfde datum te kiezen.
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Hoi,
In welk opzicht vindt je dat niet respektvol? 2 regionale 'events' moeten toch rustig kunnen parallel? Een regionale dag laten samenvallen met de landelijke dag, ja, dat zou raar zijn.
Huib
In welk opzicht vindt je dat niet respektvol? 2 regionale 'events' moeten toch rustig kunnen parallel? Een regionale dag laten samenvallen met de landelijke dag, ja, dat zou raar zijn.
Huib
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Laat 50% uit de buurt komen , die andere 50% zit er tussen in .hsmeets schreef:Hoi,
Zou de overlap van deelnemers dan zo groot zijn dan? De beide lokaties zitten bijna zo ver als maar mogelijk is uit elkaar.
Zijn er forumleden die beide events wil bezoeken??
Huib
Dan zou 50% moeten kiezen en ik denk dat die merendeel voor vertrouwde opzet gaan .
Nijmegen bv , ik ga niet kijken wat dichterbij is maar wat me leuk lijkt .
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Beetsterzwaag staat al vast voor mij.
Maar Limburg stond wel in de planning van mogelijk wel leuk, met wie rij ik mee of rijdt iemand met mij mee.
Maar Limburg stond wel in de planning van mogelijk wel leuk, met wie rij ik mee of rijdt iemand met mij mee.
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Hoi,
Okay okay okay
ik zal kijken dat we de zaterdag NA beetsterzwaag geboekt krijgen bij het trefcentrum.
Dan wil ik wel mensen zien die kunnen bewijzen ook in Beetsterzwaag te zijn geweest
(en nee, je krijgt geen korting)
Ik wacht nog even op een levensteken van WielkeB,
Huib
Okay okay okay
Dan wil ik wel mensen zien die kunnen bewijzen ook in Beetsterzwaag te zijn geweest
Ik wacht nog even op een levensteken van WielkeB,
Huib
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Hoi Huib,
Een luisterdag organiseren (spreek uit ervaring), of in elk geval het succes ervan valt en staat met de mensen en hun spullen die willen/kunnen komen. Het is inderdaad een andere regio maar als er al 1 bezoeker is die 1 van beide kiest en anders naar allebei was gegaan is het al jammer. Daarbij zijn er 52 weekend oid p/jaar, waarom uitgerekend dat weekend.. de Beetserzwaag mannen doen het alweer voor de 7e keer dacht ik, dat bedoelde ik met respect voor hun gedane moeite in het verleden. Zonde om te gaan 'concurreren' toch?
Maar wel gaaf dat je het organiseert, gaat wel goedkomen
Een luisterdag organiseren (spreek uit ervaring), of in elk geval het succes ervan valt en staat met de mensen en hun spullen die willen/kunnen komen. Het is inderdaad een andere regio maar als er al 1 bezoeker is die 1 van beide kiest en anders naar allebei was gegaan is het al jammer. Daarbij zijn er 52 weekend oid p/jaar, waarom uitgerekend dat weekend.. de Beetserzwaag mannen doen het alweer voor de 7e keer dacht ik, dat bedoelde ik met respect voor hun gedane moeite in het verleden. Zonde om te gaan 'concurreren' toch?
Maar wel gaaf dat je het organiseert, gaat wel goedkomen
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Kleine update.
Ik heb de beheerder/verhuurder eerder vandaag kort gesproken, hij kon mij echter donderdag a.s. pas uitvoeriger te woord staan, ik bespreek met hem dan de details ter plekke, de datum van zaterdag de 10de heb ik hem al doorgegeven.
Huib
Ik heb de beheerder/verhuurder eerder vandaag kort gesproken, hij kon mij echter donderdag a.s. pas uitvoeriger te woord staan, ik bespreek met hem dan de details ter plekke, de datum van zaterdag de 10de heb ik hem al doorgegeven.
Huib
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Ik zou graag ook mee willen ik helaas geen vervoer en geen idee wat ik zou meenemen
het ligt ook een beetje aan de datum of het uitkomt met de rest van de verplichtingen
Mvg
Ruben
p.s ik kom uit nieuwegein
het ligt ook een beetje aan de datum of het uitkomt met de rest van de verplichtingen
Mvg
Ruben
p.s ik kom uit nieuwegein
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Ik kom wellicht ook kijken, al heb ik de laatst tijd weinig gebouwd aan audio. Ik zou wel een stapeltje meetapparaten mee kunnen nemen. B.v. een FFT analyser om vervorming te meten. Zou daar behoefte aan zijn?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Midden-Limburg in November
Krijg ik reiskostenvergoeding als ik uit het Hoge Noorden kom????? 
