Tja ik wijs je er alleen op dat je gevaarlijk bezig bent. Wel een krimpkousje om de ledweerstand, maar niet op de trafo aansluitingen waar het juist belangrijk is...Thomox schreef:Hmm.. hoeveel A heb ik nodig dan?Chris_T schreef:Ai ai Thomox.
Ik wil geen zeur zijn, maar zo te zien heb je geen zekeringen voor of na de trafo en zijn de secundaire windingen gewoon bloot op de print gesoldeerd![]()
Een trafo zegt gewoon knal als het misgaat (een keer op straat meegemaakt en dat gaat echt hard hoor), over brandgevaar nog niet gesproken.
Samen mag de trafo in het geheel 450 mA leveren, wat bij 18 volt neerkomt op 9A, klopt dat?
Probeer het eens met '200mA snel' aan iedere secundaire (18V) winding.
Mocht deze doorbranden bij het aanzetten (door piekstroom bij het opladen van de elco's) dan kan je een trage versie nemen of een iets hogere waarde kiezen.
Beetje spelen met de waarde dus.
Om het goed te doen ook een zekering aan de primaire kant, kleinste die ik kan vinden is 50mA.
Dat geeft dan 11.5VA, iets meer dan de 8VA van de trafo maar moet kunnen dunkt mij.
Het ligt eraan wat de grens van zo'n trafo-tje is.
Meestal kunnen ze wel wat meer leveren dan de opgegeven waarde (veiligheidsmarge), maar zelf weet ik niet hoeveel meer dat is.