Beste forummers,
Ik heb twee versterkermodules uit een setje NOB monitoren (Dynaudio T330D + Davis 20klv8) met ingebouwd filter. Ik vroeg me af hoe ik eenvoudig het crossoverpunt kan achterhalen en de filtersteilheid (eventueel met ARTA).
Dank,
Ramon
Hoe overdrachtscurve onbekend actief filter te meten
Moderator: Beheerdersteam
Roze ruis je filter in, en de uitgang van het filter direct de geluidskaart in (dus ipv je microfoon) ? Dus net alsof je de freq. response van een luidspreker opneemt : normaal neem je een akoestisch signaal op, dat je microfoon omzet in een elektrisch signaal. Nu neem je direct een elektrisch signaal op. Je slaat ahw een stapje over.
Natuurlijk niet te hard zetten; rekening houden met de ingangsgevoeligheid van je geluidskaart !
(Ik ga er van uit dat je bekend bent met luidsprekermetingen om het kort te houden; is dat niet zo, dan gaan we wat gedetailleerder).
Natuurlijk niet te hard zetten; rekening houden met de ingangsgevoeligheid van je geluidskaart !
(Ik ga er van uit dat je bekend bent met luidsprekermetingen om het kort te houden; is dat niet zo, dan gaan we wat gedetailleerder).