hulp gezocht met bouwen van pa set
Moderator: Beheerdersteam
-
ben.ben 1989
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 1:56
- Locatie: haps
- Contacteer:
hulp gezocht met bouwen van pa set
hoi ik ben nieuw hier en ik heb wat vragen over het bouwen van een speaker
ik ben op zoek naar een leuke simpele zuil met veel power
die flink wat db maakt en lekker zuiver klinkt op hardcore/hardstijl
kan iemand mij een beetje vertellen waar ik op moet letten met het kopen van een speaker, het ontwerp van de kast en het maken van filters
-edit-spelling correctie gedaan door moderator.
ik ben op zoek naar een leuke simpele zuil met veel power
die flink wat db maakt en lekker zuiver klinkt op hardcore/hardstijl
kan iemand mij een beetje vertellen waar ik op moet letten met het kopen van een speaker, het ontwerp van de kast en het maken van filters
-edit-spelling correctie gedaan door moderator.
Laatst gewijzigd door ben.ben 1989 op za 28 feb 2009, 2:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: hulp gezogt met het bauwen van een heavy duty zuil
Let vooral op menu-item "spellingcontrole"!!!ben.ben 1989 schreef:kan iemand mij een beetje vertellen waar ik op moet letten met het koop van speaker het ontwerp kast en het maaken van filters
Kees
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Met welk budget en hoeveel kennis van zaken?
Anders zou ik een bouwpakket nemen
voor weinig bijvoorbeeld deze:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_2
2x 30cm woofer, middentoner en tweeter, voor 66,- per stuk
en als het wat meer mag kosten bijvoorbeeld uit het nieuwste Klang+Ton magazine de Mpower: 2x 20 cm PA woofer met een hoorntweeter. Veel dB met weinig vermogen - de beuk erin. Wil evt. wel voor je inscannen wat erover geschreven staat...
En kijk eens op mivoc.de daar staat een 2.1 set, dus met subwoofer voor 229,- http://www.mivoc.de/details-shop.html?m ... tembausatz
Veel succes!
Anders zou ik een bouwpakket nemen
voor weinig bijvoorbeeld deze:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_2
2x 30cm woofer, middentoner en tweeter, voor 66,- per stuk
en als het wat meer mag kosten bijvoorbeeld uit het nieuwste Klang+Ton magazine de Mpower: 2x 20 cm PA woofer met een hoorntweeter. Veel dB met weinig vermogen - de beuk erin. Wil evt. wel voor je inscannen wat erover geschreven staat...
En kijk eens op mivoc.de daar staat een 2.1 set, dus met subwoofer voor 229,- http://www.mivoc.de/details-shop.html?m ... tembausatz
Veel succes!
-
ben.ben 1989
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 1:56
- Locatie: haps
- Contacteer:
-
ben.ben 1989
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 1:56
- Locatie: haps
- Contacteer:
ik heb er zelf ook wat gevonden ma ik weet nie ook of het wat is
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=5180
\
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=5178
om van de bovenste link 4 te bouwen
en van de onderste link 2 te bouwen
geld maakt bij mij niet uit
als het ma hard gaat en een zuiver
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=5180
\
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=5178
om van de bovenste link 4 te bouwen
en van de onderste link 2 te bouwen
geld maakt bij mij niet uit
als het ma hard gaat en een zuiver
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
geld speelt geen rol zeg je, maar hebben we het dan over 500 euro of het tienvoudige?
als jouw geboortejaar in je nickname is verwerkt, denk ik dat we met 500 euro dicht bij het vuur zitten niet?
Enfin, heb je al versterkers?
zoja, welke heb je?
Waar komt dit allemaal te staan hangen?
De keuz voor een hoorngeladen subwoofer kan ik ook goed volgen.
die hebben meestal een zeer indrukwekkende impact!
Samen met een gesloten hoog rendement topje kun je echt mooi muziek beleven.
Maar vertel eens wat meer dus...
Als ik iets moest maken ging ik aan de slag met een 15" woofer in een bashoorn, en een 10/12"+1" topje. Units van Eminence kunnen een goede basis zijn. (voor laag-mid-hoog)
als jouw geboortejaar in je nickname is verwerkt, denk ik dat we met 500 euro dicht bij het vuur zitten niet?
Enfin, heb je al versterkers?
zoja, welke heb je?
Waar komt dit allemaal te staan hangen?
De keuz voor een hoorngeladen subwoofer kan ik ook goed volgen.
die hebben meestal een zeer indrukwekkende impact!
Samen met een gesloten hoog rendement topje kun je echt mooi muziek beleven.
Maar vertel eens wat meer dus...
Als ik iets moest maken ging ik aan de slag met een 15" woofer in een bashoorn, en een 10/12"+1" topje. Units van Eminence kunnen een goede basis zijn. (voor laag-mid-hoog)
-
ben.ben 1989
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 1:56
- Locatie: haps
- Contacteer:
Zou je dat geld niet eerst gebruiken voor een cursus Nederlandse taal?
Ontopic : ga naar Feedback en koop een PA systeem.
Iets als dit bijvoorbeeld.
Dan hou je nog 2000 over voor een stapel versterkers, een crossover en een compressor.
Als je 4500 kan stukgooien daarop, hoef je nergens op te letten.
Dan koop je gewoon wat je leuk vind.
Ontopic : ga naar Feedback en koop een PA systeem.
Iets als dit bijvoorbeeld.
Dan hou je nog 2000 over voor een stapel versterkers, een crossover en een compressor.
Als je 4500 kan stukgooien daarop, hoef je nergens op te letten.
Dan koop je gewoon wat je leuk vind.
Niet iedereen is taalkundig even sterk. Volgens mij zijn er nu wel genoeg sarcastische opmerkingen over gemaakt.
Ben, ik denk inderdaad dat je het beste op zoek kunt gaan naar een PA-systeem. €5000 euro is wel een flink bedrag! Wat wil je daar graag allemaal voor kopen? Gaat het enkel om twee voorluidsprekers, of wil je volledige surround? Welke eisen en wensen zijn er behalve hoge SPL en 'zuiverheid'. Heb je al één of meerdere versterkers?
Ben, ik denk inderdaad dat je het beste op zoek kunt gaan naar een PA-systeem. €5000 euro is wel een flink bedrag! Wat wil je daar graag allemaal voor kopen? Gaat het enkel om twee voorluidsprekers, of wil je volledige surround? Welke eisen en wensen zijn er behalve hoge SPL en 'zuiverheid'. Heb je al één of meerdere versterkers?
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
hoi,
je zou eens kunnen kijken op de site van speaker van speakerstore hier staan veel zelfboouw speakers gericht op PA. Mischien heb je er wat aan.
En zoals anderen al aan gaven kijk ook naar speakers van 18sound, RCF, Beyma.
Hoop dat je wat met de link kan.
http://www.speakerstore.nl/constructions/
je zou eens kunnen kijken op de site van speaker van speakerstore hier staan veel zelfboouw speakers gericht op PA. Mischien heb je er wat aan.
En zoals anderen al aan gaven kijk ook naar speakers van 18sound, RCF, Beyma.
Hoop dat je wat met de link kan.
http://www.speakerstore.nl/constructions/
-
ben.ben 1989
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 1:56
- Locatie: haps
- Contacteer:
4000/4500 al een voor de speaker
versterker heb ik nog nie ma daar heb ik nog 1500 voor over
met de carnaval heb jij altijd een gehuurde set van 3500
er zit dan wel als bij
dus ik dat zo iets van ik koop/maak zoon set
is altijd handig want da huurren is ook stom duur
4 jaar huur wij die set voor 3500 totaal van 14000
daar had ik zo iets van koop zelf iets
jij heb hier thuis nu een nieuw grooten schuur deel van me pa en van mij
mijn bioscoop zit daar nu en ik ruimten over klein op slag
versterker heb ik nog nie ma daar heb ik nog 1500 voor over
met de carnaval heb jij altijd een gehuurde set van 3500
er zit dan wel als bij
dus ik dat zo iets van ik koop/maak zoon set
is altijd handig want da huurren is ook stom duur
4 jaar huur wij die set voor 3500 totaal van 14000
daar had ik zo iets van koop zelf iets
jij heb hier thuis nu een nieuw grooten schuur deel van me pa en van mij
mijn bioscoop zit daar nu en ik ruimten over klein op slag
Ja sorry hoor, Martijn. Maar het bericht hier boven zit zo vol taalfouten dat het heel moeilijk wordt om zo'n persoon serieus te nemen.Martijn M schreef:Niet iedereen is taalkundig even sterk. Volgens mij zijn er nu wel genoeg sarcastische opmerkingen over gemaakt.
Op Circuits-online had ik wel eens van die types die even in MSN-taal vroegen hoe ze een versterker van 500 watt moesten bouwen,
Ik stuurde ze dan een E-mail net daar in een schema van de Elektuur PA-300 of de Kilowatter met een kleine begroting erbij.
Vervolgens hoorde je nooit meer wat ervan....
-
Juriaan
- Ook commercieel actief
- Berichten: 46
- Lid geworden op: di 03 jun 2008, 11:27
- Locatie: Schinveld
wat een geld voor een setje om mee te beginnen !
voor het laag is dit wel een idee ...
http://www.cerwinvega.com/foldedhorn_ts42.php
voor het laag is dit wel een idee ...
http://www.cerwinvega.com/foldedhorn_ts42.php
De W-Bin met JBL driver is ook een monster van een speaker!
Alleen wel de pest voor je rug.....
(rond de 100 Kg.)
word (gelukkig) niet meer gemaakt maar is 2dehands wel regelmatig nog te verkrijgen.
In de PA wereld noemen ze dat "oud hout".
Alleen wel de pest voor je rug.....
(rond de 100 Kg.)
word (gelukkig) niet meer gemaakt maar is 2dehands wel regelmatig nog te verkrijgen.
In de PA wereld noemen ze dat "oud hout".
- Bijlagen
-
- SA4515-4518.pdf
- (397.32 KiB) 166 keer gedownload
(Quote)Ja sorry hoor, Martijn. Maar het bericht hier boven zit zo vol taalfouten dat het heel moeilijk wordt om zo'n persoon serieus te nemen. /quote(mijn muis doet het nog niet helemaal
)
Het is misschien verstandig van ben.ben om even aan te geven dat ie last heeft van een handicap, waar hij denk ik ook niks aan kan doen.
Dus, ben.ben, vertel ff, dan weten we allemaal hoe het in elkaar steekt met jou, en gaan we gewoon verder met het in elkaar steken van één of andere box.
Het is misschien verstandig van ben.ben om even aan te geven dat ie last heeft van een handicap, waar hij denk ik ook niks aan kan doen.
Dus, ben.ben, vertel ff, dan weten we allemaal hoe het in elkaar steekt met jou, en gaan we gewoon verder met het in elkaar steken van één of andere box.
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
heren ,
Laten we het positief zien................... Ik heb met mijn werk regelmatig contact met Belgen (heb echt geen idee of je daar vandaan komt) en die mailen ook echt als een... (piep)... niet te geloven. het lijken wel "Medelanders".
Chris
edit: Ik zie net dat Haps niet in Be ligt... dan zeg ik. AUB doe iets aan je Nederlandse taal, wat dit kan echt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laten we het positief zien................... Ik heb met mijn werk regelmatig contact met Belgen (heb echt geen idee of je daar vandaan komt) en die mailen ook echt als een... (piep)... niet te geloven. het lijken wel "Medelanders".
Chris
edit: Ik zie net dat Haps niet in Be ligt... dan zeg ik. AUB doe iets aan je Nederlandse taal, wat dit kan echt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
