Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Volgens mij moet Ray de topictitel aanpassen: Pass Labs Aleph5 Ikea Klasse A Eindversterker!

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Een beetje van mezelf, en een beetje van Ikea.... 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
De echte zelfbouwert ken niet zonder!ray5150 schreef:Een beetje van mezelf, en een beetje van Ikea....
groet,
Aat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
ray5150 schreef:
Ze hebben een goed assortiment siliconenkitten!
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat haal ik altijd bij de Action... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Maar de handdoeken vergeet je weer dan...tssssssray5150 schreef:Dat haal ik altijd bij de Action...
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Nou Felicia mag er zijnAh!buis schreef:
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
"Stien, Trek jij m'n laarzen even uit..."
Die heb ik nog ergens, op CD...gauw weer eens draaien...
Die heb ik nog ergens, op CD...gauw weer eens draaien...
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Hahaha, da's een strak plan Ray!
Dingetje is tegenwoordig trouwens weer te horen bij radio Veronica. Lach me af en toe helemaal rot om die kerel
Hier een stukkie: [youtube] http://youtu.be/vKUCl-Nvq2c [/youtube]
Dingetje is tegenwoordig trouwens weer te horen bij radio Veronica. Lach me af en toe helemaal rot om die kerel
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Zo, die zitten er ook weer op...
En nog wat vette machinekamer-porno voor het slapen gaan...
Jaaa! Und der Frits Stau mit die staumeldungen...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fk5bVqDvwqk[/youtube]
En nog wat vette machinekamer-porno voor het slapen gaan...
Kaplaars schreef:Hahaha, da's een strak plan Ray!![]()
Dingetje is tegenwoordig trouwens weer te horen bij radio Veronica. Lach me af en toe helemaal rot om die kerelHier een stukkie: [youtube] http://youtu.be/vKUCl-Nvq2c [/youtube]
Jaaa! Und der Frits Stau mit die staumeldungen...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fk5bVqDvwqk[/youtube]
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Moet zeggen dat het DHZ karakter wel geheel gehandhaafd met die greepjes blijft zo

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Hey Ray,
had dat niet 'Masjienekamert' porno moeten zijn?
had dat niet 'Masjienekamert' porno moeten zijn?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik had het geloof ik al eerder gevraagd, maar wat moet ik nou doen met die NTC in de aardelijn ?
(Ik kan de antwoorden niet meer terugvinden, en men was, meen ik, ook niet eensgezind in de onderbouwing.)
Is het een aanrader, heeft het weinig zin, of een afrader ?
(Ik kan de antwoorden niet meer terugvinden, en men was, meen ik, ook niet eensgezind in de onderbouwing.)
Is het een aanrader, heeft het weinig zin, of een afrader ?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Heb je die dan?ray5150 schreef:Ik had het geloof ik al eerder gevraagd, maar wat moet ik nou doen met die NTC in de aardelijn ?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Yep, ze zaten er origineel ook in. Vishay 0248. rond en zwart met een witte horizontale streep.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
En wat zou de heilzame werking daarvan moeten zijn?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ja, dat weet ik niet, dat was dus de vraag.
Anne had er destijds wel antwoord op gegeven, maar dat kan ik dus niet meer terugvinden.
Anne had er destijds wel antwoord op gegeven, maar dat kan ik dus niet meer terugvinden.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik kan er zo geen kaas van maken. Waar zitten die dan in het schema?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Tussen de aardpin van het Euro-chassis-deel, en de GND van de schakeling.
(aan het koppelpunt van de elko's.)
Zo staat het ook in het schema op die op de eerste pagina van dit topic staat.
(aan het koppelpunt van de elko's.)
Zo staat het ook in het schema op die op de eerste pagina van dit topic staat.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Volslagen nutteloos daar en dat mag ook niet eens! Die aardpin in de netentree is louter en alleen voor de veiligheid. Als het een klasse 1 apparaat is dan moet die pin hard aan het chassis zitten om te voorkomen dat als het fout gaat er een gevaarlijke spanning op het chassis komt. Zijn je trafo's dubbel geïsoleerd en heb je je overal netjes aan de 8 mm veiligheidsafstand gehouden voor de netspanning dan heb je een klasse 2 apparaat en dan sluit je die aardepin helemaal niet aan, al mag dat wel direct naar het chassis. Wat je dan meestal doet is een 100 ohm weerstand zetten tussen de GND en het chassis.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat is een heel duidelijk antwoord.
Dus dan gaat de Aarde hard aan GND gekoppeld worden, zoals ik jaren met al mijn zelfbouw-audio doe.
Tot op heden altijd goed gegaan...
Dus dan gaat de Aarde hard aan GND gekoppeld worden, zoals ik jaren met al mijn zelfbouw-audio doe.
Tot op heden altijd goed gegaan...
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat aardverhaal vindt je hier terug http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0&start=75
Anne
Anne
