Ja, van het kwijl van de bewonderende gezichten tijdens de komende luisterdagen...Pjotr schreef:Hoezo, lekken ze dan?
Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Eigen schuld, moet je maar niet zo ijdel zijn om de deksel er af te halenray5150 schreef:Ja, van het kwijl van de bewonderende gezichten tijdens de komende luisterdagen...Pjotr schreef:Hoezo, lekken ze dan?![]()
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Er zat nog helemaal geen deksel op ! was ik nog niet aan toegekomen... 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ja, ik ben zo vol van mijn eigen kunsten, dat moet eruit... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Vandaar dat handdoekje!
Sorry, open doel! U weet wel....
Sorry, open doel! U weet wel....
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Van vocht zul je wel geen last hebben,verdampt zo weer.
Idee voor een deksel,een warmhoudplaat voor de koffie
Anne
Idee voor een deksel,een warmhoudplaat voor de koffie
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Of een wafelijzer, poffertjespan.....
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Warmhoudplaat ?
Ik zal de rustroom verdubbelen...
Dan kan die hetzelfde als deze :
Kannetje gestoomde melk erbij ?
Ik zal de rustroom verdubbelen...
Dan kan die hetzelfde als deze :
Kannetje gestoomde melk erbij ?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Even een serieus puntje, tussen alle lolbroekerij door...
Aan de achterkant steken de aansluitingen nogal uit :
Met name de WBT LS aansluitingen ben ik bezorgd over, een verkeerde beweging, en ze doen krak...
En aangezien ze 25 euro per chassisdeel kosten, ben ik daar nogal zuinig op.
Ik wil dus "iets" maken om ze te beschermen.
Bij Krell en Mark Levinson hebben ze dat zo gedaan :
Met een soort keukenhandgrepen dus. Leuk idee, maar hier kan dat niet omdat die van binnenuit vastgeschroefd zitten.
Ze moeten dus aan de buitenkant komen in het dikke gedeelte van de koelblokken, daar kan ik makkelijk M5 of M6 in tappen.
Kortom, ik zoek iets van een soort handgreep, die ik van buitenaf kan vastzetten, met een maximale breedte van 14 centimeter.
Materiaalsoort is niet belangrijk, zolang het maar zwart aluminium is.....
(mag ook blank of geanodiseerd alu zijn.)
Wie heeft er ideen, suggesties, foto's of links waar ik iets dergelijk kan krijgen ?
Aan de achterkant steken de aansluitingen nogal uit :
Met name de WBT LS aansluitingen ben ik bezorgd over, een verkeerde beweging, en ze doen krak...
En aangezien ze 25 euro per chassisdeel kosten, ben ik daar nogal zuinig op.
Ik wil dus "iets" maken om ze te beschermen.
Bij Krell en Mark Levinson hebben ze dat zo gedaan :
Met een soort keukenhandgrepen dus. Leuk idee, maar hier kan dat niet omdat die van binnenuit vastgeschroefd zitten.
Ze moeten dus aan de buitenkant komen in het dikke gedeelte van de koelblokken, daar kan ik makkelijk M5 of M6 in tappen.
Kortom, ik zoek iets van een soort handgreep, die ik van buitenaf kan vastzetten, met een maximale breedte van 14 centimeter.
Materiaalsoort is niet belangrijk, zolang het maar zwart aluminium is.....
Wie heeft er ideen, suggesties, foto's of links waar ik iets dergelijk kan krijgen ?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
zou dat zo makkelijk 'krak' zeggen ?
Tis best wel een dure terminal dus ik verwacht dat die toch ook wel tegen wat kan.. (en daarbij, tis niet dat je je versterker zo makkelijk verplaatst hé
)
zoiets ?
http://www.materiaal.nl/phuni/page.php?ta=820&cc=3
Tis best wel een dure terminal dus ik verwacht dat die toch ook wel tegen wat kan.. (en daarbij, tis niet dat je je versterker zo makkelijk verplaatst hé
zoiets ?
http://www.materiaal.nl/phuni/page.php?ta=820&cc=3
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
ds23man heeft vast nog wel een koeienhek voor je liggen:
Maar zonder geheid, bij Farnell e.d. kun je o.a. verchroomde frontbeugels voor 19" kasten kopen in allerlei soorten Zit meestal M6 in. Stukkie draadeind er in en aan de achterkant een dopmoer er op schroeven. Met een beetje geluk vind je die ook nog wel bij Radio Twenthe voor weinig.
http://nl.farnell.com/jsp/search/browse ... allpartial
Maar zonder geheid, bij Farnell e.d. kun je o.a. verchroomde frontbeugels voor 19" kasten kopen in allerlei soorten Zit meestal M6 in. Stukkie draadeind er in en aan de achterkant een dopmoer er op schroeven. Met een beetje geluk vind je die ook nog wel bij Radio Twenthe voor weinig.
http://nl.farnell.com/jsp/search/browse ... allpartial
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dan zit je dus door de vin te boren. Ziet wat minder uit denk ik, maar het is de achterkant.
Van die beugels heb ik hier zat liggen. plusminus 13x5, 1cm dik, rond. Worden veel meegeleverd bij servers en dan niet gebruikt door de HW jongens (gaat toch een grote 19inch kast in).
Ik heb er ook van plastic.... 14x4, 2x2,5 cm, vierkant. Het voordeel is dat er een bout aan de voorkant zit (zeskant, draait niet in het plastic), die je kan vervangen door een schroef (die dan wel kan draaien).
Maar die zal wel wegsmelten
Van die beugels heb ik hier zat liggen. plusminus 13x5, 1cm dik, rond. Worden veel meegeleverd bij servers en dan niet gebruikt door de HW jongens (gaat toch een grote 19inch kast in).
Ik heb er ook van plastic.... 14x4, 2x2,5 cm, vierkant. Het voordeel is dat er een bout aan de voorkant zit (zeskant, draait niet in het plastic), die je kan vervangen door een schroef (die dan wel kan draaien).
Maar die zal wel wegsmelten
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Je kunt ook twee alu hoekprofielen gebruiken!
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dacht ik ook aands23man schreef:Je kunt ook twee alu hoekprofielen gebruiken!
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Misschien iets uit het assortiment van de leverancier van de zelfbouwert?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/90138833

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/90138833
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
@BertDB, Liever geen kunsttof, op zich zijn ze netjes, maar wel een beetje aan de prijzige kant. een euro of 10-12 per stuk vind ik wel genoeg.
@Pjotr, ik ken de beugels die je bedoelt, volgens mij verkoopt Twenthe die inderdaad, ze hebben ook van de stalen 19" kasten waar ze aan vast zitten. ik vind ze wat aan de "dunne" kant.
Ik wil iets met meer "body".
@Cool, ds23man, Nee geen hoek profiel, is op zich simpel, praktisch en degelijk, maar ik vind het geen porum...
@Guido, intressant, heb je een fototje ?
@firtstimer, Ja zoiets bedoel ik, en nog een leuke prijs ook.
Moet zo effe naar de Hornbach, zal eens kijken of ze daar nog iets hebben, ander rij ik door naar Ikea
@Pjotr, ik ken de beugels die je bedoelt, volgens mij verkoopt Twenthe die inderdaad, ze hebben ook van de stalen 19" kasten waar ze aan vast zitten. ik vind ze wat aan de "dunne" kant.
Ik wil iets met meer "body".
@Cool, ds23man, Nee geen hoek profiel, is op zich simpel, praktisch en degelijk, maar ik vind het geen porum...
@Guido, intressant, heb je een fototje ?
@firtstimer, Ja zoiets bedoel ik, en nog een leuke prijs ook.
Moet zo effe naar de Hornbach, zal eens kijken of ze daar nog iets hebben, ander rij ik door naar Ikea
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Neem dan gelijk even wat nieuwe handoeken mee als je bij de Ikea bent! 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Volgens mij zijn die ook van plastic. I.p.v. 2 beugels aan de zijkant zou je ook twee chromen 2u beugeltjes horizontaal onder of boven de klemmen kunnen schroeven. Of 1U beugeltjes direct naast de klemmenfirsttimer schreef:Misschien iets uit het assortiment van de leverancier van de zelfbouwert?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/90138833
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ja beetje mosterd na de maaltijd he meneer 23.
Die dure connectoren zitten er nu al aan.
Die dure connectoren zitten er nu al aan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Is dat plastic van die WBT's eigenlijk wel bestand tegen hoge temperaturen?

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Is het niet een goeie om op de koelprofielen een soort oortje te zetten, zodat, als je de versterker optilt de pluggen als het ware door een roll-on een gevrijwaarde ruimte krijgen.
Zwart spuiten, en het is een geheel en niemand die het ziet, verticaal op de koelprofielen.
Vertikale uitbreiding op, de achterzijde.
Zwart spuiten, en het is een geheel en niemand die het ziet, verticaal op de koelprofielen.
Vertikale uitbreiding op, de achterzijde.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Nee, is geen plastic.Pjotr schreef:Volgens mij zijn die ook van plastic. I.p.v. 2 beugels aan de zijkant zou je ook twee chromen 2u beugeltjes horizontaal onder of boven de klemmen kunnen schroeven. Of 1U beugeltjes direct naast de klemmenfirsttimer schreef:Misschien iets uit het assortiment van de leverancier van de zelfbouwert?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/90138833
Aluminium, met een geborstelde toplaag in RVS look...ik heb ze hier voor me liggen...
Vanavond ga ik ze erop maken...
Wel grappig, bij de Hornbach hadden ze handgreepjes die er veel op leken. 8 Euro per stuk...
Dan maar naar de Ikea...ik dacht dat ze daar 4 euro per stuk waren. bleek die prijs per pakje van 2 stuks te zijn...
En dus komen er aan de voorkant ook maar 2 handgrepen...
Nee, ja dat is lekker makkelijk gesteld. als ik een versterker nieuw van de grond zou opzetten zou ik het wel overwegen.ds23man schreef:Of gewoon Speakon gebruiken.....
Alhoewel ik het voor een "stationaire" versterker nogal overdreven vind.
Voor een PA bak zijn ze zeker ideaal.
"If you can't stand the heat, you gotta stay out of the kitchen"....ds23man schreef:Is dat plastic van die WBT's eigenlijk wel bestand tegen hoge temperaturen?![]()
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Niet helemaal een mooi plaatje, maar goed. De grotere metalen zijn dus licht gebogen.
Plastic is gene rommel (meen rittal). Metalen handgrepen heb ik een aantal van.
Plastic is gene rommel (meen rittal). Metalen handgrepen heb ik een aantal van.
