hoe maak ik dit kloppend?
Moderator: Beheerdersteam
hoe maak ik dit kloppend?
Ik heb een oude pioneer pl-10 platen speler. Op gebruik ik een Nagaoka jt-322 element, met een shure 75 6 naald. Ik kom er op internet niet uit of dit uberhaupt mogelij is, het werkt wel, maar de minst geringste stap op de vloer laat de plaat overslaan. Ik heb eventueel ook nog een shure element liggen, zou dat beter werken? + ik heb geen idee hoe ik het arm gewicht en de anti skating moet afstellen.
Re: hoe maak ik dit kloppend?
Op dit forum/adresje kun je veel leren.
http://www.vinylengine.com/
http://www.vinylengine.com/
ik heb op dit moment het gewicht in mijn hand, en het schijfje met de nummers kan ik los draaien, dus laat ik het zo zeggen, als ik aan het zwarte schijfje draai gebeurt er niets, dus daar heb ik niet veel aan denk ik ? ik hang hem wel weer terug, maar moet ik dit dan meten met een weegschaaltje ofso ?
En gewoon het gewicht met de hand van voor naar achteren schuiven ?
En gewoon het gewicht met de hand van voor naar achteren schuiven ?
Laatst gewijzigd door sneezie op ma 30 jul 2012, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk eens hier voor het instructie manual.
http://www.vinylengine.com/library/pioneer/pl-10.shtml
Als het gewicht meer naar achteren gaat is er minder naaldkracht, gezien jouw klacht zal dit dus meer naar het scharnierpunt moeten gaan.
Dit gaat door draaien in de meeste gevallen.
http://www.vinylengine.com/library/pioneer/pl-10.shtml
Als het gewicht meer naar achteren gaat is er minder naaldkracht, gezien jouw klacht zal dit dus meer naar het scharnierpunt moeten gaan.
Dit gaat door draaien in de meeste gevallen.
en de gekke combi qua element en naald maakt niets uit? want iedere keer als ik zoek naar Nagaoka JT-322-(78tpm), dan vind ik dat dus.
ik begin ook al meer te begrijpen van dat gewicht dingetje, manual is handig ja
haha
Even een account aanmaken, dat bestand is te groot om te versturen.
Hier wel de belangrijkste delen voor jou.
Hier wel de belangrijkste delen voor jou.
ik heb het al gedownload en gelezen. Ik zit nu alleen nog met het element Nagaoka JT-322-(78tpm) wat 78 tpm is ? en een shure 75 6 naald. En ik weet niet of dit kan of mag of dat alle combi's kunnen zolang het maar past ?? of dat het slimmer is om het element te vervangen met een shure element?
passende naald in het juiste element lijkt me wel handig inderdaad.
78 toeren per minuut is een wat oudere draaisnelheid van platen voordat de 45 en 33 toeren per minuut kwamen.sneezie schreef:ik heb het al gedownload en gelezen. Ik zit nu alleen nog met het element Nagaoka JT-322-(78tpm) wat 78 tpm is ? en een shure 75 6 naald. En ik weet niet of dit kan of mag of dat alle combi's kunnen zolang het maar past ?? of dat het slimmer is om het element te vervangen met een shure element?
Je kunt dus met zo een naald beter geen "nieuwere platen" afspelen.
Wil je met de huidige platen aan de gang, dan zul je naar ik meen, een nieuw element moeten kopen.
Heel vroeger waren er wel elementen die je kon draaien, van 45 naar 78 tpm. 2 naaldtips op een element
maar de naald is goed voor " normale" platen. Hij zit nu eenmaal in dat nagaoka element, en hij past gewoon, en hij speelt ook platen af. dan is misschien mijn vraag, wat is een beter element, de shure m75-6s of de nagaoka jt-322 ?
het enige wat ik op internet kan vinden is dat de nagaoka jt-322 een nagaoka jn-322 naald nodig heeft, of dan wel een vervanging daarvan. Nergens valt iets te vinden van een ander merk naald dat er in past, werkelijk nergens, is dit dan een stom toeval???? --> van de shure 75 6 naald die er nu inzit en werkt?
en aangezien er nu een shure inzit, is er dan niet een bepaalde term voor de "aansluitings-soort" waarop ik kan zoeken. Zullen we zeggen dat bv de Nagaoka JN-322 element een "x-ingang" heeft, en daar pas dus iedere naald met een "x-uitgang" op. dat dan bv de originele naald de "x-uitgang" heeft, en sommige vervangen en dus de shure. En dat een ander element weer een "y-ingang" heeft en een "y-uitgang"- naald nodig heeft??? of is het niet mogelijk om op die manier een naald te kopen dan wel te vinden uberhaupt.
http://www.stylusplus.co.uk/stylus-for- ... 3765-p.asp
zo iets dan?
anders wordt het lastig geloof ik.....
zo iets dan?
anders wordt het lastig geloof ik.....
ja die had ik ook al gevonden. Maar die staat wel online als vervanging voor de nagaoka. Maar nu op dit moment kom ik goedkoper uit omdat de shure erin past. Maar dan kan ik er vanuit gaan dat dat puur toeval is, en het niet mogelijk is om op die manier naar een andere naald opzoek te gaan als deze versleten is. ofja, ik weet dat de shure past dus die kan ik kopen
ben gewoon benieuwt of er meer naalden die passen zonder dat word aangegeven dat hij in de Nagaoka JN-322 past 
ja hij speelt als een engeltje met deze combi van naald en element. Niet op elkaar gemaakt, hoort niet bij elkaar, en volgends internet onmogelijk. Het werkt toch, dus ik denk dat ik blij moet zijn haha
yes, werkt gewoon allemaal naar behoren, ik snapte in eerste instantie niet dat ik hem eerst horizontaal moest laten balanceren, dan op 0 zetten, en dan weer draaien tot de juiste druk, maar nu wel
en ik kan gewoon langslopen. Natuurlijk doe ik zowiezo voorzichtig lopen, kan geen kwaad:D
mijn tafel krijg ik in ieder geval niet aan het overslaan,kan springen wat ik wil. 
springen vind ie niet leuk, een stamp op de grond doet niet zoveel