GIGA project
Moderator: Beheerdersteam
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
kleine update;
Het blijkt nu dat ik toch nog 2 Aleph's 60 erbij moet maken.
Acht kanalen erbij is niet genoeg. Gelukkig heb ik de nog trafo's, elco's,koelblok en printjes liggen. Nog een kastje erbij en wat componenten en ik kan weer aan het werk. Vorderingen zullen tzt te volgen zijn.
Het blijkt nu dat ik toch nog 2 Aleph's 60 erbij moet maken.
Acht kanalen erbij is niet genoeg. Gelukkig heb ik de nog trafo's, elco's,koelblok en printjes liggen. Nog een kastje erbij en wat componenten en ik kan weer aan het werk. Vorderingen zullen tzt te volgen zijn.
Laatst gewijzigd door aaronboumans op do 08 nov 2012, 13:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: GIGA project
geld voor sokken was op na dit project?
ik kan niet wachten op je nieuwe design!
ik kan niet wachten op je nieuwe design!
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
You are so funny Dre

Die nieuwe versterker wordt niet echt spectaculair, gewoon een mooi recht-toe-recht-aan kastje met koelblokjes aan de zijkanten
Maar mogelijk ga ik mijn 'oude' monoblokken herontwerpen en die nieuwe daarin onderbrengen. Zie nog wel.
Die nieuwe versterker wordt niet echt spectaculair, gewoon een mooi recht-toe-recht-aan kastje met koelblokjes aan de zijkanten
Maar mogelijk ga ik mijn 'oude' monoblokken herontwerpen en die nieuwe daarin onderbrengen. Zie nog wel.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: GIGA project
dan moet je houten banken neerzetten, lavastenen er boven op, en zweten maar 
Re: GIGA project
tja,maar hij komt wel op pass diy te staan,dat moeten wij `m nog maar eens na zien te doen....... 
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
Sorry Dre, alles nog zo een beetje in aanbouw...
Hier is iets te zien, maar dat is al 'oud'
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =15&t=5108
Hier is iets te zien, maar dat is al 'oud'
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =15&t=5108
Re: GIGA project
Goed idee, ik moet me ook maar eens opgeven bij Ome Nelson !dre schreef:tja,maar hij komt wel op pass diy te staan,dat moeten wij `m nog maar eens na zien te doen.......
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
Ik had me niet opgegeven hoor Ray, had alleen foto's ingestuurd voor de diy-gallery
Hij staat er nog steeds op zie ik....
Hij staat er nog steeds op zie ik....
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
Er moet dus nog een stereo aleph60 bij komen. Gelukkig heb ik nog een koelblok(moet ff doormidden zagen) en nog twee trafo's en een doos vol nieuwe BC-elco's (20x 22000uF)
Nu nog een aardig kastje vinden of maken (gewoon iets van 19 inch ofzo).
Maar het echt dure spul is er al, nu nog een handje vol klein grut. Moet maar eens gaan zoeken.
In ieder geval vanaf volgende week ook te volgen.
Nu nog een aardig kastje vinden of maken (gewoon iets van 19 inch ofzo).
Maar het echt dure spul is er al, nu nog een handje vol klein grut. Moet maar eens gaan zoeken.
In ieder geval vanaf volgende week ook te volgen.
Laatst gewijzigd door aaronboumans op do 08 nov 2012, 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
kastje gevonden, niet fraai, maar voldoet wel
alvast een fotootje
koelblokje is 44x26,5x8
trafootjes ieder 500VA
alvast een fotootje
koelblokje is 44x26,5x8
trafootjes ieder 500VA
Re: GIGA project
aaronboumans schreef:trafootjes.
aaronboumans schreef:koelblokje.
En hoe had je gedacht dat koelblokje in dat kastje te frutselen ?
Mooi doosje "elcootjes" trouwens...
Da's hele andere poep dan die chipamp-met-een-brakke-SMPS prut...
Re: GIGA project
Je krijgt het in ieder geval niet aan je rug met een SMPS voeding.ray5150 schreef:Da's hele andere poep dan die chipamp-met-een-brakke-SMPS prut...
Die andere grote versterker is 100 Kg.
En dan praten we nog over kosten voor het verstoken van warmte (Is wel weer goed voor de rug
Milieudelinquenten zijn jullie.
Re: GIGA project
Ach, Hans, slepen met zware dingen zit een beetje in mijn genen...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_Verheyen
Serieus, dat was mijn grootvader.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_Verheyen
Serieus, dat was mijn grootvader.
Re: GIGA project
Prachtig is dat dan.ray5150 schreef:Ach, Hans, slepen met zware dingen zit een beetje in mijn genen...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_Verheyen
Serieus, dat was mijn grootvader.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
hannesie schreef:Je krijgt het in ieder geval niet aan je rug met een SMPS voeding.ray5150 schreef:Da's hele andere poep dan die chipamp-met-een-brakke-SMPS prut...![]()
![]()
Die andere grote versterker is 100 Kg.
En dan praten we nog over kosten voor het verstoken van warmte (Is wel weer goed voor de rug).
Milieudelinquenten zijn jullie.![]()
Klasse A wil toch zeggen dat het een A-label heeft??
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
het heeft even geduurd maar het hele project zit weer in een stroomversnelling.
Morgen zijn de 5 extra boxen(center,achter L+R en 2 subs) klaar om afgewerkt te gaan worden. Het is allemaal weer erg lomp geworden, zal ze eens wegen...
Er zijn wel wat dingen veranderd ten opzichte van het verhaal in mijn openingsbericht hier. De Vifa XT's zijn nu aircirc's en de isobaric sub met 25W's is nu een paartje met de 23w revelatorsub.
Ik zal wat foto's hier neerzetten ondanks dat dit het 'versterker' forum is, maar het gaat om de bouw van een heel systeem. Hopelijk kan ik hierna aan de extra Aleph 5 gaan werken.
Morgen zijn de 5 extra boxen(center,achter L+R en 2 subs) klaar om afgewerkt te gaan worden. Het is allemaal weer erg lomp geworden, zal ze eens wegen...
Er zijn wel wat dingen veranderd ten opzichte van het verhaal in mijn openingsbericht hier. De Vifa XT's zijn nu aircirc's en de isobaric sub met 25W's is nu een paartje met de 23w revelatorsub.
Ik zal wat foto's hier neerzetten ondanks dat dit het 'versterker' forum is, maar het gaat om de bouw van een heel systeem. Hopelijk kan ik hierna aan de extra Aleph 5 gaan werken.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: GIGA project
...
Laatst gewijzigd door aaronboumans op vr 11 nov 2022, 7:53, 1 keer totaal gewijzigd.
