Wavecor tweeter TW030WA01 of A02

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Wavecor tweeter TW030WA01 of A02

Bericht door amanda »

Van Wavecor wil ik waarschijnlijk deze tweeter gaan gebruiken, mijn vraag is welke versie ik beter kan nemen, eentje met of zonder ferofluid?

Deze tweetrs zijn in hobby hifi van 3 / 2008 getest, kan misschien iemand dat stukje scannen en naar me toe mailen?

Ze gaan samenwerken met de 18 sound 6ND430 dus wat betreft gevoeligheid is dat wel mooi denk ik zo....

Afbeelding
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Volgens de ontwerper zelf, klinkt de versie zonder ferro een stuk beter.

Groet Roland
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Mooi klein!

jan
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door amanda »

Dacht zelf ook dat zonder ferrofluid beter zou zijn, de Wavesat 118 uit hobby hifi gebruikt namelijk ook deze tweeter....
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

ze zijn toch beiden getest in HH?
amanda
Contacteer:

Bericht door amanda »

Ja klopt.....
Zou graag de test van die 2 zien.....
richard

Re: Wavecor tweeter TW030WA01 of A02

Bericht door richard »

amanda schreef:
Van Wavecor wil ik waarschijnlijk deze tweeter gaan gebruiken, mijn vraag is welke versie ik beter kan nemen, eentje met of zonder ferofluid?
Waar moet hij in? Gezien de keus voor de woofer denk ik in een luidspreker voor het ruigere werk. Dan is de versie met ferrofluid vast wat robuuster.
Ze gaan samenwerken met de 18 sound 6ND430 dus wat betreft gevoeligheid is dat wel mooi denk ik zo....
Je moet de gevoeligheid wel corrigeren met de impedantie. De Wavecor is 4 Ohm, maar de 18-sound is verkrijgbaar in 4, 8 en 16 Ohm, de gespecificeerde gevoeligheid van de 18-sound is zo te zien gegeven bij 8 Ohm, houd dat in de gaten.
jantje-secuur

Bericht door jantje-secuur »

Afbeelding

Het ding komt voor een PA-woofer van dat formaat behoorlijk diep dus het heeft ook een redelijk laag rendement voor een PA-woofer. Ik denk dat een Morel hier wel aan kan meetrekken als de bafflestep wordt meegecompenseerd.
Plaats reactie