en de afgelopen tijd heb ik al een boel lopen rondneuzen op dit forum en er handige informatie vanaf geplukt. prima sfeer hier ook!
hoe kom ik hier terecht? toevallig kwam ik al internettend de mogelijkheid tegen om zelf speakers te bouwen en toen begonnen de radertjes te draaien;)
ik ben veel bezig met muziek (maken/luisteren) en hou van goed geluid. toen bleek dat je voor een acceptabel bedrag zelf leuke speakers kon bouwen was ik om. Daarbij was ik er wel aan toe om weer eens wat met m'n handen te doen
na research werd het een setje needles met de bekende tangband er in, voor op de slaapkamer (want in de woonkamer heb ik al hele oude maar goed klinkende Scandyna a25x, zelfde als dynaco a25X)
lekker klussen dus waarvoor een bovenfrees aangeschaft moest worden (goedkoop 'luxe' model van een B merk). hiervoor een cirkelgelleider gemaakt en ook met de frees de randen afgerond.
De uiteindelijke afwerking van naden had beter gekund, maar dat bewaar ik voor een volgend projectje, want dit bouwen is ergens wel besmettelijk
oh ja, en ze klinken goed! voor in een kleinere ruimte als ze vlak tegen de muur staan ook voldoende bas. dus ik ben tevreden met m'n nieuwe slaapkamer setje
(zou een T ampje bv t2020 voldoende vermogen leveren trouwens?)