Rel woofers uit de Rel Quake I
Moderator: Beheerdersteam
Rel woofers uit de Rel Quake I
ik heb een tweetal 22cm Rel woofers op de kop getikt,nieuw in doos deze worden ook in een gesloten kast gebruikt namelijk de rel quake I, ga hier ook een tweetal actieve subwoofers mee bouwen, kasten zijn lekker klein, 10-20 ltr
als submodules gebruik ik de XXL power sound am5080, deze levert
95 w aan 4 ohm en de woofer is 90 db
als submodules gebruik ik de XXL power sound am5080, deze levert
95 w aan 4 ohm en de woofer is 90 db
Bij winisd zit ook een hele leuke functie waarmee je kan zien hoeveel db hij nog levert bij een bepaalde frequentie. Ik bedoel hiermee te zeggen pas op dat je niet probeert te laag te halen waardoor je vaak een boel geflabber krijgt maar weinig volume op je oortjes hebt.ralf schreef:las op het web dat iemand inroom met een rel quake I een -3db van 20 hz had gehaald, kan alleen het volume van de quake 1, een gesloten kast dus niet achterhalen
Klopt tot de resonantiefrequentie van het systeem, daar staat de woofer nagenoeg stil. Maar onder de resonantiefrequentie functioneert de poort als een kortsluiting en gaat het membraan juist harder fladderen omdat hij geen tegendruk meer heeft. De luidspreker valt met 18 dB per oktaaf af.Triple_A schreef:juist niet. als je de br correct berekent zal de woofer door de tegendruk van de br poort juist minder snel aan z'n xmax zitten.hovingtim schreef:bassreflex gaat vaak dieper maar dan zit hij sneller aan zn xmax![]()
Denk dat dit wel een leuk projectje kan gaan worden
Een gesloten kast presteert met een afval van 12 dB/oktaaf wat beter onder de resonantiefrequentie. Hij wordt vanzelf geremd door de ingesloten lucht. Dat is een van de redenen waarom elektronisch gecorrigeerde subwoofers vaak gesloten systemen zijn.
ik heb overal dubbel glas
de ruimte is 5 x 6 meter met een hoog dak
twee betonnen wanden en twee met gipsplaten en glaswol erachter
speakers spelen tegen de zachte wanden en staan 70 cm de ruimte in
op granieten platen, rest van apparatuur is een vincent hybride voorversterker en sp996 monoblokken en bron een sony sacd speler
kabels siltech, vd hul en xindak
de ruimte is 5 x 6 meter met een hoog dak
twee betonnen wanden en twee met gipsplaten en glaswol erachter
speakers spelen tegen de zachte wanden en staan 70 cm de ruimte in
op granieten platen, rest van apparatuur is een vincent hybride voorversterker en sp996 monoblokken en bron een sony sacd speler
kabels siltech, vd hul en xindak
heb een 50 w module uit de Rel Qbass/q50 op ebay op de kop getikt, zo
wordt heb natuurlijk geen clone maar meer een replica met orginele onderdelen, de rel quake I wordt tweedehands voor ruim 175 euro verkocht en ik ben tot nu toe nog geen 100 euro voor onderdelen kwijt
de kast wordt van 25 mm mdf
de fixet bij ons in het dorp kan perfect op maat zagen, heb gisteren een andere subkast gebouwt met hierin een volt b250.8 woofer en een
detonation dt150 amp , 40 ltr basreflex en loopt tot 25 hz strak door
buren zijn nog een week weg dus hard inspelen is geen probleem
de volt woofer was een exemplaar voor rel gemaakt voor de rel storm/stentor en nieuw in doos
wordt heb natuurlijk geen clone maar meer een replica met orginele onderdelen, de rel quake I wordt tweedehands voor ruim 175 euro verkocht en ik ben tot nu toe nog geen 100 euro voor onderdelen kwijt
de kast wordt van 25 mm mdf
de fixet bij ons in het dorp kan perfect op maat zagen, heb gisteren een andere subkast gebouwt met hierin een volt b250.8 woofer en een
detonation dt150 amp , 40 ltr basreflex en loopt tot 25 hz strak door
buren zijn nog een week weg dus hard inspelen is geen probleem
de volt woofer was een exemplaar voor rel gemaakt voor de rel storm/stentor en nieuw in doos
