discussietopic luisterdagen....
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
wat boeit mij om op de luisterdag aanwezig te zijn:
in volgorde van belangrijkheid is dat:
- ontmoeten van de forumleden
- bekijken van ontwerpen
- eigen inbreng tonen en input bekomen
- technisch beoordelen van andere sets
- genietend luisteren naar muziek
Het echte muziekluisteren zie ik dus eerder als bijkomstig. Ik weet niet of dit voor anderen ook het geval is en vooral het rechtstreeks contact met andere forumleden is voor mij het meest belangrijke.
Tijdens Breda 4 vond ik dat er te weinig direct contact mogelijk was.
Tijdens de DDIY was dit dan weer wel mogelijk, maar zat je wel min of meer vast in je eigen lokaal.
Het indelen in groepen heeft het nadeel dat je beperkt bent in het algemeen contact.
Als er een opdeling is, ben ik voorstander voor geselkteerde keuze. Daarmee bedoel ik dat er zou moeten gezorgd worden dat leden met gelijklopende ideëen, kennis en vaardigheden, muziekkeuze, interesses en dergelijke, bij elkaar worden geplaatst.
Dat lijkt misschien minder associaal, maar imo voor de meesten wel prettiger.
Ed.
in volgorde van belangrijkheid is dat:
- ontmoeten van de forumleden
- bekijken van ontwerpen
- eigen inbreng tonen en input bekomen
- technisch beoordelen van andere sets
- genietend luisteren naar muziek
Het echte muziekluisteren zie ik dus eerder als bijkomstig. Ik weet niet of dit voor anderen ook het geval is en vooral het rechtstreeks contact met andere forumleden is voor mij het meest belangrijke.
Tijdens Breda 4 vond ik dat er te weinig direct contact mogelijk was.
Tijdens de DDIY was dit dan weer wel mogelijk, maar zat je wel min of meer vast in je eigen lokaal.
Het indelen in groepen heeft het nadeel dat je beperkt bent in het algemeen contact.
Als er een opdeling is, ben ik voorstander voor geselkteerde keuze. Daarmee bedoel ik dat er zou moeten gezorgd worden dat leden met gelijklopende ideëen, kennis en vaardigheden, muziekkeuze, interesses en dergelijke, bij elkaar worden geplaatst.
Dat lijkt misschien minder associaal, maar imo voor de meesten wel prettiger.
Ed.
Carpooltopic; goed idee, start het maar op Bart!
Omdat er te weinig ruimte was voor socialiseren wil ik nu in 2 (of misschien drie) ruimte's sets opstellen. Eentje voor de ochtend, en eentje voor de middag. Dat maakt dat er in het totaal 4 (heel misschien 6) ruimte's zijn om serieus in te kunnen luisteren. Alle andere ruimte's (evt ruimte drie, 4 en 5) zijn er louter alleen voor het los-vast opzetten en evt beluisteren of testen van zaken en natuurlijk om heftig te socialiseren met elkander.
Voor iedereen is er een aparte voorkeur. ed wil graag gezellig samenzijn (hence zijn bbq bijvorbeeld), maar ik wil wil graag muziek luisteren en sets beoordelen. Daarnaast ben ik zo druk bezig dat ik nauwelijks toekom aan socialiseren......
Geeft nix, ik ben altijd een zeer tevreden mens als ik naar huis rijd..
Wat ik best graag wil horen: wat meten, hoe filteren, akoestiek. Als er iemand is die weet hoe dit in zijn werk gaat en hierover zou willen praten: aub PM me ff
Wat vinden jullie van het idee om maar 2 (of drie) luisterruimte's te maken?
jan
Omdat er te weinig ruimte was voor socialiseren wil ik nu in 2 (of misschien drie) ruimte's sets opstellen. Eentje voor de ochtend, en eentje voor de middag. Dat maakt dat er in het totaal 4 (heel misschien 6) ruimte's zijn om serieus in te kunnen luisteren. Alle andere ruimte's (evt ruimte drie, 4 en 5) zijn er louter alleen voor het los-vast opzetten en evt beluisteren of testen van zaken en natuurlijk om heftig te socialiseren met elkander.
Voor iedereen is er een aparte voorkeur. ed wil graag gezellig samenzijn (hence zijn bbq bijvorbeeld), maar ik wil wil graag muziek luisteren en sets beoordelen. Daarnaast ben ik zo druk bezig dat ik nauwelijks toekom aan socialiseren......
Wat ik best graag wil horen: wat meten, hoe filteren, akoestiek. Als er iemand is die weet hoe dit in zijn werk gaat en hierover zou willen praten: aub PM me ff
Wat vinden jullie van het idee om maar 2 (of drie) luisterruimte's te maken?
jan
Ik ben wel een beetje zoals Ed geloof ik. Maar, is het volgende misschien een idee?
1 Het elkaar ontmoeten. Dus bij aankomst zo van, héééé...hoi...jij ook al hier enzo, ff helpen sjouwen, bakkie, en vooral door blijven kletsen.
2 De luisterruimtes. Misschien per zaal een verdeling van:
- boxen met breedbanders,
- meerweg systemen met subwoofers,
- vloerstaanders,
- openbaffles
Daar dan de beschikbare versterkers en bronnen verdelen.
Ik zou dan bv. na het kennismaken zowiezo zo veel mogelijk bouwwerken willen bekijken en beluisteren maar vermoedelijk stranden bij de vloerstaanders en openbaffles denk ik. Gewoon mijn voorkeur dan.
Maar je kan natuurlijk ook per afdeling een luistersessie hebben,
's morgens, 's middags en 's avonds met drie afdelingen.
1 Het elkaar ontmoeten. Dus bij aankomst zo van, héééé...hoi...jij ook al hier enzo, ff helpen sjouwen, bakkie, en vooral door blijven kletsen.
2 De luisterruimtes. Misschien per zaal een verdeling van:
- boxen met breedbanders,
- meerweg systemen met subwoofers,
- vloerstaanders,
- openbaffles
Daar dan de beschikbare versterkers en bronnen verdelen.
Ik zou dan bv. na het kennismaken zowiezo zo veel mogelijk bouwwerken willen bekijken en beluisteren maar vermoedelijk stranden bij de vloerstaanders en openbaffles denk ik. Gewoon mijn voorkeur dan.
Maar je kan natuurlijk ook per afdeling een luistersessie hebben,
's morgens, 's middags en 's avonds met drie afdelingen.
Re: discussietopic luisterdagen....
is er dit jaar weer een Breda Beurs?
heb er zin in, Simon
heb er zin in, Simon
Re: discussietopic luisterdagen....
Mooi! Heb er nu al weer zin an.Wowly schreef:Jup, ik ga er morgen weer een goed voor zitten
groet,
Aat
Re: discussietopic luisterdagen....
Bij de lokale Limburgse luisterdag hadden we een soort versterker shootout. Misschien is het leuk enkele shootouts te faciliteren?
Re: discussietopic luisterdagen....
Hallo John,
Dit hebben we 2 jaar geleden ook eens gedaan. Toen was het een 2x8W klasse A JLH-versterker van Ray tegen mijn UcD-versterker die je ook in Maasbracht gehoord hebt. Het was erg leuk en leerzaam, vooral ook om te zien hoe er 2 totaal verschillende kampen ontstaan, het ene dat houdt van de warme gemoedelijke klank van de JLH en het andere, dat ging voor de power en cleanheid van de UcD.
Ik vond dat toen erg leuk. Misschien is het mogelijk om een aantal versterkers van ongeveer gelijk vermogen in de verschillende principes naast elkaar te zetten (buizen triode, buizen pentode, klasse A, klasse AB, klasse D, enz).
Groeten,
Mischa
Dit hebben we 2 jaar geleden ook eens gedaan. Toen was het een 2x8W klasse A JLH-versterker van Ray tegen mijn UcD-versterker die je ook in Maasbracht gehoord hebt. Het was erg leuk en leerzaam, vooral ook om te zien hoe er 2 totaal verschillende kampen ontstaan, het ene dat houdt van de warme gemoedelijke klank van de JLH en het andere, dat ging voor de power en cleanheid van de UcD.
Ik vond dat toen erg leuk. Misschien is het mogelijk om een aantal versterkers van ongeveer gelijk vermogen in de verschillende principes naast elkaar te zetten (buizen triode, buizen pentode, klasse A, klasse AB, klasse D, enz).
Groeten,
Mischa
Re: discussietopic luisterdagen....
Dat vond mijn vader ook erg leuk bij de luisterdag in Maasbracht, het vergelijken van de versterkers.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: discussietopic luisterdagen....
Je kan ook denken aan verschillende DAC's, of verschillende platenspelers of Riaa- versterkers.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: discussietopic luisterdagen....
We hebben dit jaar vrij kort achter elkaar 3 luisterdagen, dan een hele tijd niets, en dan weer een 2 in de herfst. Misschien is het mogelijk om voor de 5 die we nu hebben, Breda, Beetsterzwaag, Twente, Groesbeek, Alphen wat goed verdeelde blokken in het jaar af te spreken.
Voorzet:
Breda : Mei
Beetsterzwaag: September
Twente: Januari
Groesbeek : November
Alphen : Maart
Zo zit er elke keer minstens 2 maand tussen, en bijven we buiten de vakanties.
Voorzet:
Breda : Mei
Beetsterzwaag: September
Twente: Januari
Groesbeek : November
Alphen : Maart
Zo zit er elke keer minstens 2 maand tussen, en bijven we buiten de vakanties.
Re: discussietopic luisterdagen....
Ik vind het prima (afd. Groesbeek)Henkjan schreef:We hebben dit jaar vrij kort achter elkaar 3 luisterdagen, dan een hele tijd niets, en dan weer een 2 in de herfst. Misschien is het mogelijk om voor de 5 die we nu hebben, Breda, Beetsterzwaag, Twente, Groesbeek, Alphen wat goed verdeelde blokken in het jaar af te spreken.
Voorzet:
Breda : Mei
Beetsterzwaag: September
Twente: Januari
Groesbeek : November
Alphen : Maart
Zo zit er elke keer minstens 2 maand tussen, en bijven we buiten de vakanties.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: discussietopic luisterdagen....
Goed om dit onderwerp bespreekbaar te maken HJ. Alphen vond ik een minder handig gekozen datum, zo vlak voor Breda. Als ik voor mezelf spreek, m'm vrije zaterdagen zijn beperkt en ik moet keuzes maken, heb voor Breda gekozen omdat ik daar al jaren naartoe ga, en zo zijn er vast meer mensen.
Luisterdag in Twente in januari, is geen handige maand ivm de familiebezoeken, maar ik zou wel iets eerder kunnen gaan zitten. Dit jaar was het half februari, ik zou bv het laatste weekend van januari kunnen nemen, of de eerste week van februari, eerder zeker niet.
En Beetsterzwaag is toch altijd in november dacht ik? Dus ik zou willen voorstellen in het schema om Groesbeek en Beetsterzwaag om te draaien.
Luisterdag in Twente in januari, is geen handige maand ivm de familiebezoeken, maar ik zou wel iets eerder kunnen gaan zitten. Dit jaar was het half februari, ik zou bv het laatste weekend van januari kunnen nemen, of de eerste week van februari, eerder zeker niet.
En Beetsterzwaag is toch altijd in november dacht ik? Dus ik zou willen voorstellen in het schema om Groesbeek en Beetsterzwaag om te draaien.
Re: discussietopic luisterdagen....
Dit zal altijd lastig blijven. Je zit nu eenmaal met de vakantie perioden waar familiebelangen zwaar wegen en/of men helemaal niet beschikbaar is omdat men op vakantie elders is. Blijft dus simpelweg het voorjaar en najaar over als meest geschikte tijd.
Ik juich de vele initiatieven zo verspreid over het land alleen maar toe. Het laat zien hoe levend zelf gebouwde audiospullen zijn. Hoe vaker/meer bijeenkomsten, hoe leuker toch? En wat mijzelf betreft, ik hoef echt niet alle bijeenkomsten af te lopen.
Ik juich de vele initiatieven zo verspreid over het land alleen maar toe. Het laat zien hoe levend zelf gebouwde audiospullen zijn. Hoe vaker/meer bijeenkomsten, hoe leuker toch? En wat mijzelf betreft, ik hoef echt niet alle bijeenkomsten af te lopen.
Re: discussietopic luisterdagen....
Eens met Peter.
Voor leden in de Randstad is deze locatie ideaal, nog geen half uurtje rijden.
Voor leden in de Randstad is deze locatie ideaal, nog geen half uurtje rijden.
Re: discussietopic luisterdagen....
Alle wegen rond de locatie waren wel ongeveer opgebroken etc. maar het was inderdaad lekker dichtbij!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
