Traag.......................................................
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Traag...................................................
Gaat lekker even terugklikken naar forumoverzicht: 8 seconden terwijl er onderaan staat dat de pagina in 0,1 sec geserveerd is 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Kreeg net deze na het klikken op antwoord:
Parse error: syntax error, unexpected $end, expecting ',' or ')' in /home/zelfbouwaudio/public_html/forum/includes/functions.php on line 2636
Terug naar forumoverzicht duurt nu tussen de 6 en 8 seconden
Parse error: syntax error, unexpected $end, expecting ',' or ')' in /home/zelfbouwaudio/public_html/forum/includes/functions.php on line 2636
Terug naar forumoverzicht duurt nu tussen de 6 en 8 seconden
-
ds23man
- Ook commercieel actief
12 seconden net!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
AudiForum draait op een andere server dan wij, daar ligt het niet aan. zal er eens in duiken. hier nog steeds geen last, gewoon lekker vlot
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Heb eerder het idee dat het niet aan de server zelf ligt ( geeft zelf zeer korte tijden aan) maar aan data verbinding naar het internet zelf. Moest net weer 6 seconden wachten voordat ik het forum er weer voor had terwijl onderaan 0,1 sec staat.
Ik heb toch ook wel een lekkere/goede verbinding, maar het lijkt sinds vanmorgen ook bij het inloggen en wisselen van topic traag.
Edit: nu even in en uitgelogd en dat gaat al wel weer beter, maar sommige delen nog wel traag
Edit: nu even in en uitgelogd en dat gaat al wel weer beter, maar sommige delen nog wel traag
Gek joh, iMac op draadje en netbookje op wifi draaien hier vanochtend op 1< sec.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Net 26 sec! verbinding maken....
Ik heb er hier ook al een tijdje last van.
Bij mij ook traag. 
Hier ook erg langzaam, af en toe meer dan 10 seconden! (ook bij het inloggen)
groet,
Aat
groet,
Aat
- Vinculum
- Contacteer:
Ok, ik merk het nu ook... 
Schop die audi-oten eens van de server af!
Schop die audi-oten eens van de server af!
Wat mij wel al een tijdje opvalt, is dat je een bericht typt, en dan op "bevestig" drukt, dat het dan tot wel 10 seconden duurt voor het volgende scherm komt met de bevestiging.
Of ben ik de enigste daarmee ?
Of ben ik de enigste daarmee ?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik heb er eigenlijk al heel lang last van.
Blijkbaar dus nog meer mensen.
Bijzonder traag inderdaad en absoluut niet vlot.
(terwijl andere websites wel gewoon prima werken, evenals speedtest etc etc)
Blijkbaar dus nog meer mensen.
Bijzonder traag inderdaad en absoluut niet vlot.
(terwijl andere websites wel gewoon prima werken, evenals speedtest etc etc)
T' gaat best goed op dit tijdstip. 
Als ik terug ben van Schiphol kijk ik wel weer
, even iemand wegbrengen, en als het een wat drukker moment is en meer mensen zijn ingelogd. 
Als ik terug ben van Schiphol kijk ik wel weer
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Volgens mij is het probleem nu opgelost, waar lag het nou aan?
- Vinculum
- Contacteer:
Rebootje van de server? Vastgelopen procesje die resources vreet?
Doet het hier weer stukken sneller. 
ook weer helemaal prima!
Ook hier weer zeer goede snelheid van het forum na inderdaad een fase van grote traagheid!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Inderdaad weer lekker ouderwets.hannesie schreef:T' gaat best goed op dit tijdstip.
Als ik terug ben van Schiphol kijk ik wel weer, even iemand wegbrengen, en als het een wat drukker moment is en meer mensen zijn ingelogd.
Het lijkt hier ook goed te gaan. Toch benieuwd wat marp nu heeft gefikst. Of is dit allemaal terug te voeren op het server onderhoud dat Henkjan aankondigde?
Het gaat hier nu ook goed.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
E.e.a. was te wijten aan overvloedige activiteiten door botnets i.c.m. een groeiende hoeveelheid beschikbare data om hun gedragingen te verifiëren. M.a.w.: de afzonderlijk draaiende databaseserver werd op die momenten zo intensief doorzocht dat dit ook gewone activiteiten begon af te remmen.
Het opsporen vergde tijd omdat er nauwelijks aanwijzingen waren voor oponthoud. Over de databaseserver is geen overzicht, en heel erg voor de handliggend was het niet omdat ook andere websites deze gebruiken en ik daar geen klachten aantrof. Websites die overigens elk op een eigen server draaien, dankzij Sander van audiforum. Wel was duidelijk dat de hostingserver voor ZBA zelden meer dan 5 tot 15% van zijn capaciteiten aanspreekt. De overcapaciteit werd min of meer bevestigd door de, ondanks alles, korte opbouwtijd die de tijdelijke debuginformatie onderaan elke pagina toont. Verder bevestigde een etmaal durende netwerkscan perfecte verbindingen binnen het hostingnetwerk, waarmee een bottleneck was uitgesloten.
Met een perfect draaiende server en optimale verbindingen resteert nog weinig anders dan 's nachts te monitoren, wanneer het forum tot "rust" is gekomen, alvorens te denken aan een onwaarschijnlijke bottleneck tussen de hoster en sommige providers (niet iedereen leek hinder te ondervinden). Alhoewel ook ik niet de door sommigen genoemde vetragingen ervaarde, bemerkte ik wel dat pagina's op sommige momenten minder instant op mijn scherm stonden, ondanks het nihil aantal bezoekers. Aanleiding om in de op dat moment wat inzichtelijkere toegangslogs te speuren naar een link tussen vertraging en spambots of zoekmachines (de laatsten triggeren spamwerende activiteiten). Dat leidde uiteindelijk tot een aanwijzing waar iets mee kon worden gedaan.
Een opnieuw ingestelde routine voorkomt dat druk bezoek door botnets in de toekomst nog tot vertraging leidt.
Het opsporen vergde tijd omdat er nauwelijks aanwijzingen waren voor oponthoud. Over de databaseserver is geen overzicht, en heel erg voor de handliggend was het niet omdat ook andere websites deze gebruiken en ik daar geen klachten aantrof. Websites die overigens elk op een eigen server draaien, dankzij Sander van audiforum. Wel was duidelijk dat de hostingserver voor ZBA zelden meer dan 5 tot 15% van zijn capaciteiten aanspreekt. De overcapaciteit werd min of meer bevestigd door de, ondanks alles, korte opbouwtijd die de tijdelijke debuginformatie onderaan elke pagina toont. Verder bevestigde een etmaal durende netwerkscan perfecte verbindingen binnen het hostingnetwerk, waarmee een bottleneck was uitgesloten.
Met een perfect draaiende server en optimale verbindingen resteert nog weinig anders dan 's nachts te monitoren, wanneer het forum tot "rust" is gekomen, alvorens te denken aan een onwaarschijnlijke bottleneck tussen de hoster en sommige providers (niet iedereen leek hinder te ondervinden). Alhoewel ook ik niet de door sommigen genoemde vetragingen ervaarde, bemerkte ik wel dat pagina's op sommige momenten minder instant op mijn scherm stonden, ondanks het nihil aantal bezoekers. Aanleiding om in de op dat moment wat inzichtelijkere toegangslogs te speuren naar een link tussen vertraging en spambots of zoekmachines (de laatsten triggeren spamwerende activiteiten). Dat leidde uiteindelijk tot een aanwijzing waar iets mee kon worden gedaan.
Een opnieuw ingestelde routine voorkomt dat druk bezoek door botnets in de toekomst nog tot vertraging leidt.