Traag.......................................................
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Traag.......................................................
Ligt het aan mij ? of hebben jullie dezelfde ervaring? Het forum begint steeds trager te worden...... af en toe moeten er zelfs diverse refresh acties aan te pas komen.
Re: Traag...................................................
Tijd voor een nieuwe computer misschien ? of internet je nog via een postduif ? 
Het is hier ook niet geweldig snel de laatste tijd.
http://www.speedtest.nl/
(modem restten wil nog wel eens helpen.)
(modem restten wil nog wel eens helpen.)
Wisselt nog al. Denk dat het Audiforum de nodige bandbreedte weg kaapt.
Klopt wel dat het steeds trager wordt. Ik hoop dat Henkjan er eens naar kan kijken.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Hier net zo, op alle computers, dus het ligt niet aan de postduif maar echt aan het forum zelf
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik heb nergens last van....
kunnen jullie wat specifieker zijn over wat er precies traag is? en hoe traag?
kunnen jullie wat specifieker zijn over wat er precies traag is? en hoe traag?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ray5150 schreef:
CODE: Selecteer alles
Download 13037.6 KByte/sec (=104301 kbps)
Upload 28.7 KByte/sec (=230 kbps)
Connection 876.0 Conn/minRe: Traag...................................................
speedtest geeft goede resultaten bij mij. Maar als ik bv op Toon nieuwe berichten klik moet ik vaak een paar seconden wachten. En soms loopt het op tot 10 seconden. Van mijn favoriete sites is ZBA de traagste.
Hier ook.jeroen_d schreef:speedtest geeft goede resultaten bij mij. Maar als ik bv op Toon nieuwe berichten klik moet ik vaak een paar seconden wachten. En soms loopt het op tot 10 seconden.
'Toon nieuwe berichten' is hier < 2 seconden. (Wireless op een netbookje)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
hier (bedraad op antieke P4 PC) <1sFR_Aad schreef:'Toon nieuwe berichten' is hier < 2 seconden. (Wireless op een netbookje)
Hier is het ook niet traag, toon nieuwe berichten staat gelijk op het scherm. Is het soms het tijdstip?
- Vinculum
- Contacteer:
Idem, zelfs op mijn iPhone is het vlot. ZBA laadt eigenlijk altijd vrij goed. Niet de allerallersnelste maar zeker niet traag.
Pagina laden duurt ook bij mij vrij lang, enkele seconden. Bovendien moet ik regelmatig opnieuw inloggen.
Dit merk ik alleen op het ZBA forum, het lijkt me dan ook sterk dat het aan mijn modem of instellingen ligt.
Dit merk ik alleen op het ZBA forum, het lijkt me dan ook sterk dat het aan mijn modem of instellingen ligt.
Hier ook traag. En op m'n werk trouwens ook.
En het gaat inderdaad alleen om zba, andere sites laden normaal.
Het is overigens niet altijd zo geweest, maar iets van de laatste tijd (paar maanden).
En het gaat inderdaad alleen om zba, andere sites laden normaal.
Het is overigens niet altijd zo geweest, maar iets van de laatste tijd (paar maanden).
Gek, ik heb nooit het gevoel dat de ZBA langzaam is. Ik kom regelmatig langzame websites tegen maar ZBA valt daar niet onder.
Het feit dat het niet bij iedereen zo is zal het ook wel lastig maken om te ontdekken waar het aan ligt.
Nu zijn er maar een paar gebruikers online, maar het duurt wel telkens tussen de vijf en tien seconden voordat een pagina geladen is.
Nu zijn er maar een paar gebruikers online, maar het duurt wel telkens tussen de vijf en tien seconden voordat een pagina geladen is.
Sinds vandaag is het forum bij mij ook opeens erg traag. Andere websites zijn wel snel.
Hier ook 10 seconden, in zowel Firefox als IE.jeroen_d schreef:Maar als ik bv op Toon nieuwe berichten klik moet ik vaak een paar seconden wachten. En soms loopt het op tot 10 seconden.
Hier op de Mac met Safari precies hetzelfde verhaal. Sinds een paar dagen eigenlijk, en ook niet op alle momenten.SARK schreef:Hier ook 10 seconden, in zowel Firefox als IE.jeroen_d schreef:Maar als ik bv op Toon nieuwe berichten klik moet ik vaak een paar seconden wachten. En soms loopt het op tot 10 seconden.
Nou begint het gedonder hier ook al....is het soms besmettelijk ?Pjotr schreef:Wisselt nog al. Denk dat het Audiforum de nodige bandbreedte weg kaapt.
Ik begrijp uit de opmerking van Peter dat deze site op de server van Audiforum "meedraait" ?
@Henkjan en consorten, Zou er niet iets van een "spaaractie" voor een eigen server opgezet kunnen worden ?
(aan mijn verbinding kan het niet liggen ) :
Net weer last van en ook opnieuw moeten inloggen. Andere sites werken normaal. Dat opnieuw moeten inloggen is echt heel vreemd, dat maak je alleen op ZBA mee.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Moest net 15 seconden wachten voordat ik het forum in beeld had, duurde 3 seconden voordat ik een reactie kon plaatsen!