Nieuwe Minidsp producten
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Nieuwe Minidsp producten
Krijg zojuist post van miniDSP: http://www.minidsp.com/index.php?option ... 05608a7326
De nieuwe miniDSP ziet er wel leuk uit: nanoDIGI 2x8k
2 ingangen, 8 uitgangen: alles digitaal dus zelf bepalen welke dac, zonder al te moeilijk te doen met gevoelige I2S signalen.
Werkt verder op dezelfde chip als de 2x8, en is iets minder belachelijk groot.
http://www.minidsp.com/products/minidsp ... digi-2x8-k
De nieuwe miniDSP ziet er wel leuk uit: nanoDIGI 2x8k
2 ingangen, 8 uitgangen: alles digitaal dus zelf bepalen welke dac, zonder al te moeilijk te doen met gevoelige I2S signalen.
Werkt verder op dezelfde chip als de 2x8, en is iets minder belachelijk groot.
http://www.minidsp.com/products/minidsp ... digi-2x8-k
Re: Nieuwe Minidsp producten
Ik heb de post ook gehad, maar je moet wel even investeren in 4 Dac's.
Desalniettemin wel weer een leuke ontwikkeling, als ook die nieuwe USB streamer 24/192 met de XMOS chip.
Desalniettemin wel weer een leuke ontwikkeling, als ook die nieuwe USB streamer 24/192 met de XMOS chip.
Er was toch iemand bezig met een 8 kanaals DAC.hannesie schreef:Ik heb de post ook gehad, maar je moet wel even investeren in 4 Dac's.![]()
- Vinculum
- Contacteer:
Ik dacht ook even: potverdikkeme! Dit in combi met de DAC van Knuisje.
Maar ik zie nu dat de software van deze nano digi alleen PEQ's heeft. Dus een mooie biquad voor bijv je LT is niet mogelijk (niet zomaar althans).
Maar ik zie nu dat de software van deze nano digi alleen PEQ's heeft. Dus een mooie biquad voor bijv je LT is niet mogelijk (niet zomaar althans).
Kan wel, mijn 2x8 kan het namelijk ook.Vinculum schreef:Ik dacht ook even: potverdikkeme! Dit in combi met de DAC van Knuisje.
Zie(En even op het 3e table klikken): http://www.minidsp.com/products/plugins
Ik heb wel eens gehoord dat met die 4 SPDIF uitgangen op verschillende DAC's je jitter problemen kan krijgen als er verschillende onafhankelijke clocks gebruikt worden. Dan moet je wel zoiets als van Knuisje gebruiken
Desondanks ben ik huiverig geworden voor de Minidsp producten. Ik heb deze mailing ook ontvangen en het eerste wat in mij opkwam was de vraag wat er hier mis mee zou kunnen zijn
Desondanks ben ik huiverig geworden voor de Minidsp producten. Ik heb deze mailing ook ontvangen en het eerste wat in mij opkwam was de vraag wat er hier mis mee zou kunnen zijn
Die snap ik even niet, waarom huiverig?Rizzo schreef:Desondanks ben ik huiverig geworden voor de Minidsp producten. Ik heb deze mailing ook ontvangen en het eerste wat in mij opkwam was de vraag wat er hier mis mee zou kunnen zijn
Hier hebben ze de plank al compleet misgeslagends23man schreef:Hypex mag wel eens gaan opschieten!
Eventueel ooit nog uitbreiden met een nette DAC ipv de uitgangen, en dan is het helemaal perfect.
Betekent dat dat deze ook op 48 kHz SR loopt? Zou het leuker vinden als ze naar 96 kHz gaan.cobaltjeh schreef:Werkt verder op dezelfde chip als de 2x8, en is iets minder belachelijk groot.
De 2x8 draait al op 96kHz, zal deze 'nanoDigi' dus minimaal ook wel ondersteunen voor 8 kanalen.Pjotr schreef:Betekent dat dat deze ook op 48 kHz SR loopt? Zou het leuker vinden als ze naar 96 kHz gaan.
Dit staat op de site, dus wel een flinke upgrade:
Ik denk dat als je 192 wil halen, je wel enkele andere functies moet laten vallen omdat anders het chipje niet 'snel' genoeg is.Support up to 192kHz based on the plug-in used
Ja, dat kan de input. Maar is dat ook waarop de DSP processest of kan processen?
Lijkt me van wel ze zetten dit zelf in de mailing:
the platform has all the horsepower you need to run a stereo 4 way crossover at 96kHz.
- bas focal m180
- Contacteer:
ik wil niet flauw doen maar hij is geen 2x8 maar 1x4 dus je hebt er 2 nodig .
-
ds23man
- Ook commercieel actief
bas focal m180 schreef:ik wil niet flauw doen maar hij is geen 2x8 maar 1x4 dus je hebt er 2 nodig .
Lekkere Henkie: digitaal in en uit dus 1x stereo in en 4 x stereo uit = .............
Dat komt door de (inmiddels verholpen) ruis van mijn minidsp en de volumeregeling (nog steeds een probleem) die niet verder omlaag wil dan -40db.......cobaltjeh schreef:Die snap ik even niet, waarom huiverig?Rizzo schreef:Desondanks ben ik huiverig geworden voor de Minidsp producten. Ik heb deze mailing ook ontvangen en het eerste wat in mij opkwam was de vraag wat er hier mis mee zou kunnen zijn
Heb je dat nog aangekaart bij de MiniDsp jongens?Rizzo schreef:Dat komt door de (inmiddels verholpen) ruis van mijn minidsp en de volumeregeling (nog steeds een probleem) die niet verder omlaag wil dan -40db.......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Rizzo schreef:Dat komt door de (inmiddels verholpen) ruis van mijn minidsp en de volumeregeling (nog steeds een probleem) die niet verder omlaag wil dan -40db.......cobaltjeh schreef:Die snap ik even niet, waarom huiverig?Rizzo schreef:Desondanks ben ik huiverig geworden voor de Minidsp producten. Ik heb deze mailing ook ontvangen en het eerste wat in mij opkwam was de vraag wat er hier mis mee zou kunnen zijn
Wat was nou uiteindelijk de oorzaak van de ruis?
- Vinculum
- Contacteer:
Gelukkig ben ik niet de enige die daar last van had.Rizzo schreef:Dat komt door de volumeregeling (nog steeds een probleem) die niet verder omlaag wil dan -40db.......
Zonder het topic te willen kapen, is de tussenstand alsvolgt.
De minidsp is naar Soundexcel verstuurd die de uitgangstrap heeft vervangen. De ruis is daarmee verholpen. De technische onderbouwing kan ik helaas niet geven (weet/snap ik niet
).
Nadat dit was gedaan wilde het volume niet lager dan ongeveer -40db, wat echt te hard is voor normaal gebruik. Soundexcel is daarom met minidsp gaan mailen om te kijken wat dit zou kunnen zijn. Als ik het goed heb begrepen heeft minidsp een aantal checks doorgegeven die zijn uitgevoerd. De huidige stand van zaken is dat de hardware meet zoals deze zou moeten meten. Soundexcel denkt dat het daarom wel eens softwarematig zou kunnen zijn. Deze vraag staat inmiddels al enkele weken uit bij minidsp.
Erg jammer want ik zou graag eens mijn cornerwoofers eens wat anders zien (en horen) doen dan stofvangen
De minidsp is naar Soundexcel verstuurd die de uitgangstrap heeft vervangen. De ruis is daarmee verholpen. De technische onderbouwing kan ik helaas niet geven (weet/snap ik niet
Nadat dit was gedaan wilde het volume niet lager dan ongeveer -40db, wat echt te hard is voor normaal gebruik. Soundexcel is daarom met minidsp gaan mailen om te kijken wat dit zou kunnen zijn. Als ik het goed heb begrepen heeft minidsp een aantal checks doorgegeven die zijn uitgevoerd. De huidige stand van zaken is dat de hardware meet zoals deze zou moeten meten. Soundexcel denkt dat het daarom wel eens softwarematig zou kunnen zijn. Deze vraag staat inmiddels al enkele weken uit bij minidsp.
Erg jammer want ik zou graag eens mijn cornerwoofers eens wat anders zien (en horen) doen dan stofvangen
Misschien nog een potmetertje er achter plaatsen? Dan is waarschijnlijk heel goed te leven met de volumeregeling.