Een spdif bracket voor de computer

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Een spdif bracket voor de computer

Bericht door dre »

gezocht: een spdif bracket om spdif vanaf je moederbord ter pakken.

zo iets:
bestandsbron:<br />http://www.ouwendijkcomputers.nl/image/cache/25112-250x250.jpg
bestandsbron:
http://www.ouwendijkcomputers.nl/image/cache/25112-250x250.jpg
25112-250x250.jpg (7.08 KiB) 2921 keer bekeken
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door Marp »

Voor enkel een coaxiale aansluiting is weinig nodig:
.<br /><br />Note: Pjotr merkt op dat de waarde van R1 beter van 330 Ohm kan worden veranderd in 270 Ohm.<br />.
.

Note: Pjotr merkt op dat de waarde van R1 beter van 330 Ohm kan worden veranderd in 270 Ohm.
.
Deze aansluiting, waarvan ik het "schema" terugvond op HTforum, wordt ook gewoon door mainboardfabrikanten geadviseerd. Ik meen dat dit plaatje van GigaByte afkomstig was. Het is gewoon een universeel inzetbare TTL/spdif-converter is zijn eenvoudigste vorm.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door dre »

dat moet me wel lukken! :mrgreen:

alleen zitten er 3 pinnen op de aansluiting waarvan een +5v is als ik het goed heb.
weet je dat toevallig?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door Marp »

De +5V aansluiting kan je bij dit passieve schema laten voor wat het is. Die is enkel nodig voor een actieve converter of evt. voor een optische uitgang.
S/PDIF: van TTL-niveau naar optische uitgang.
S/PDIF: van TTL-niveau naar optische uitgang.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door dre »

eigenlijk wel matriaal voor een sticky......
dit icm een oud model dac maakt streamen met een zeer fraaie prijs/kwaliteit wel erg makkelijk.

eerst maar eens kijken of ik 100nF heb.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door ray5150 »

Mocht je niet zo'n bracket kunnen vinden, dan kun je er altijd nog eentje zelfmaken :
ProductImage.jpg
ProductImage.jpg (12.61 KiB) 3245 keer bekeken
2 tientjes bij de Mycom, de bracket en de optische ontvanger demonteren en op een stukje (epoxy) gaatjesprint monteren.
De door Mario genoemde schematjes toepassen en klaar is Dré.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door Pjotr »

Dat je nou ouwe spullen recyclet ok, maar om nou nieuw te gaan kopen om te gaan recyclen ???? :shock:

Ray toch... :lol:

Voor minder dan een tientje standaard te koop: http://azerty.nl/0-1036-435814/msi-spdi ... et-sp.html
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door dre »

nou inderdaad.....
ik schaam me voor je ray! :roll:

je kan het toch aan zo`n blindplaatje maken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door ray5150 »

"Beter duur te koop, dan niet te krijgen..." :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door Pjotr »

Blindplaatjes zitten standaard meestal wel voor nop al in je PC. Tulp chassis er in frutselen en dat schemaatje van Marp er aan klussen.

Bovendien staan die ASUS brackets nog zat op Ebay en soms ook wel op Marktplaats. (Zit trouwens hetzelfde op als wat Marp postte.)
http://www.ebay.nl/itm/ASUS-SPDIF-Optic ... 3efd71a77e
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door hrscharft »

Ik heb het zelf met een asus board zelfs werkend gehad zonder het schematje op een asus board.
Wel enkel de digitale coax.
Twee draadjes en een coax plugje op het mobo en klaar was kees (wel even uitvogelen welke twee van de 3 pinnetjes je nodig hebt).

gr,

Harm.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door Pjotr »

Het schemaatje van Marp is wel nodig om de juiste aanpassing te krijgen voor coax. Zou die 330 ohm dan wel 270 ohm maken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door dre »

kant en klaar bordje voor €7 incl verzenden binnen gekregen! 8)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: gezocht: een spdif bracket

Bericht door Marp »

Inclusief bracket en optische uitgang kan je hem daar zelf niet voor maken. Heb je hem op eBay gekocht?
dre schreef:
eigenlijk wel matriaal voor een sticky......
Misschien niet meer de moeite met de gebleken huidige verkrijgbaarheid van brackets, maar waarschijnlijk nog wel om het topic niet over een jaar vanuit het archief te laten deleten. Bij deze dus maar even verplaatst.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een spdif bracket voor de computer

Bericht door Pjotr »

Ben nu ook wel benieuwd wat Dre gevangen heeft. Fotootje?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een spdif bracket voor de computer

Bericht door dre »

plaatjes:
spdif1.jpg
spdif2.jpg
spdif3.jpg
nu nog kijken of het echt goed werkt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Een spdif bracket voor de computer

Bericht door ray5150 »

Wat wil je ermee gaan doen dan ?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een spdif bracket voor de computer

Bericht door dre »

is niet voor mij........ :wink:

de werking lijkt me duidelijk toch? 8-[
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”