Linkwitz Orion 3.5 + Thor's

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
RubenV.
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 21 mar 2012, 20:59

Linkwitz Orion 3.5 + Thor's

Bericht door RubenV. »

Waarde lezers,

In dit draadje ga ik uiteenzetten hoe de bouw van mijn Orion's en bijbehorende subwoofers (tweemaal de Thor) zal gaan verlopen.
Na mezelf een tijdje ingelezen te hebben, en een aantal luistersessies verder heb ik de knoop doorgehakt en ben ik aan het bestellen geslagen.
Hoewel ik geen ervaring heb met speaker zelfbouw, noch met enig andere vorm van klussen (en beschik over twee linkerhanden) heb ik de gok genomen en ga ik zelf de Linkwitz Orion + Thor's bouwen. Of in ieder geval een poging wagen.

Hoe mij dat zal vergaan en of het gaat lukken kunnen jullie in het vervolg in dit topic lezen.
Voor mij gaat het in ieder geval een leerzame ervaring worden, en hopelijk met een mooi eindresultaat :rock:

Als eindversterking voor de Orion's zal ik gebruik gaan maken van tweemaal de Emotiva UPA-500 5-kanaals eindversterker.
Deze heb ik gisteren dan toch nog in ontvangst mogen nemen, nadat ze eergisteren bij iemand anders fout bezorgd waren.

Voor de Thor's zal ik twee kanalen gaan gebruiken van een Emotiva XPA-5.
Gebruikersavatar
Tymen
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 21:14
Locatie: Haarlem

Re: Linkwitz Orion 3.5 + Thor's

Bericht door Tymen »

Ruben wat een tijdstip waarop je post! Nachtdienst?

Super dat je een draadje hebt geopend! Ben erg nieuwsgierig naar de bouwfoto's, zal wel een feest van herkenning worden.

Gefeliciteerd met je mooie versterkers. Zeker als je de Thor subs er nog bij hebt kan je die extra kanalen goed gebruiken.
Er blijven met die Emotiva's zelfs nog genoeg kanalen over om in de toekomst een paar WATSON-SEL luidsprekers aan te sluiten.
http://www.linkwitzlab.com/Watson/watso ... rch%202012

Ben ook erg benieuwd hoe de Thor's icm met de nieuwe SEAS woofers klinken.
Uiteraard ga ik je bouw met net zo veel interesse volgen als jij de mijne :D
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Linkwitz Orion 3.5 + Thor's

Bericht door cobaltjeh »

Weer een mooi project om te volgen, success met de bouw Ruben. :)

Compleet met de subs, zal het een erg indrukwekkend systeem worden denk ik zo. :rock:
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Linkwitz Orion 3.5 + Thor's

Bericht door architect »

BEN OOK BENIEUWD, WOON JE OOK IN NOORD NEDERLAND?
RubenV.
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 21 mar 2012, 20:59

Re: Linkwitz Orion 3.5 + Thor's

Bericht door RubenV. »

@ Tymen: inderdaad nachtdienst. Vannacht gelukkig de laatste, en dan is het weekend. Kan er hopelijk weer gehobbyd worden. Als ik zaterdag maar niet te brak ben van mijn afstudeerborrel vanavond :lol:

@ Cobaltjeh: indrukwekkend is het doel :rock:

@ Architect: ik woon helaas helemaal in Limbabwe
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Linkwitz Orion 3.5 + Thor's

Bericht door architect »

ben benieuwd wat voor verschil dat maakt, die twee subs. succes met bouwen, ik deed er 3,5 jaar over.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Linkwitz Orion 3.5 + Thor's

Bericht door hsmeets »

[quote="RubenV@ Architect: ik woon helaas helemaal in Limbabwe[/quote]

Wat is er zo helaas aan wonen in Limbabwe :rofl: ?

Mede limbonees, wees welkom in oct/nov op de ZBA bijeenkomst en breng je "Raumschiff Orion's" maar mee als ze dan in een beluisterbare toestand zijn want er zullen best wel geinterresseerden zijn die deze speakers willen horen, waaronder me-myself-and-I.
RubenV.
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 21 mar 2012, 20:59

Re: Linkwitz Orion 3.5 + Thor's

Bericht door RubenV. »

@ hsmeets: helaas in de zin van dat ik niet ook in het noorden woon. Ik houd het topic over de ZBA in de gaten!
RubenV.
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 21 mar 2012, 20:59

Re: Linkwitz Orion 3.5 + Thor's

Bericht door RubenV. »

Zo, vanmiddag een berg MDF gehaald, morgen ga ik verder met het zagen van de baffle.
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Linkwitz Orion 3.5 + Thor's

Bericht door hrscharft »

Mede limbonees,
Is het nu limbonees of limbabwaan ;)

Verder veel succes met de bouw.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Linkwitz Orion 3.5 + Thor's

Bericht door mischa72 »

hrscharft schreef:
Mede limbonees,
Is het nu limbonees of limbabwaan ;)

Verder veel succes met de bouw.

Gewoon Limburger Harm :lol:

Welkom hier Ruben !! Het percentage Limburgers neemt toe. Ik ga je project met interesse volgen en wellicht komt het zelfs eens van een micro-meet :wink: .

Groeten,
Mischa
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”