Recentelijk ben ik in bezit gekomen van twee m50 monoblocken.
Mijn plan is om ze te herbouwen, vervolgens samen te voegen in één behuizing.
De versterker zien er voor hun leeftijd nog aardig uit.
Zelfs bevatten ze beide nog de originele schema.
Maar hier komt het, in de loop der jaren is er hier en daar dingen toegevoegd / gewijzigd.
Verschilt zelfs onderling tussen de twee monoblocken.
Hierdoor vind ik het lastig te bepalen wat er nou kan blijven en wat er weg kan.
Ten eerste, vanaf de stroomkabel gaat de grond richting een chassisdeel en de humfilter (*althans lijkt me de humfilter)
voor de humfilter heeft iemand ( of multitone zelf, zie namelijk op schema dat er eens onderhoud is gepleegd )
één axiale elco en weerstand ( of inductor ? ) geplaatst.

Iemand enig idee waar dit goed voor is ? draagt het wat positiefs bij of weg ermee ?
Op schema's van deze versterker staat er een 100uF elco
In de versterker zelf zit een + 50 , ik vermoed dat dit twee elco's in één zijn ( twee keer opdruk +50)
kan iemand dit bevestigen ? ik twijfel namelijk

In de voorversterking is nog wat aparts.
op schema staat dat voor de ecf82 er een 22 pf-je moet zitten
opzicht niks vreemd. Maar, nu één van de versterkers heeft daar inderdaad in zitten
de ander,.. heeft er twee ! één beetje vreemde plek verbind center pin met pin 9 ?
Monoblock 1 :

Monoblock 2 :

Indien gewenst kan ik eventueel de multitone m50 schema scannen
De laatste vraag, ik wou dus de beide versterkers samenvoegen in één behuizing. Als het ware dus stereo maar volkomen gescheiden van elkaar.
Ik weet niet of dit wenselijk is ? Daarnaast wou ik indien mogelijk één enkele maintrafo gebruiken. Kan dit ? of zal ik toch echt beide moeten gebruiken
De trafo in kwestie : Prova U50/55
aanmerkingen en of tips altijd welkom