Geluid: neutraal, gedetailleerd, iets warme bas, mooi lucht om instrumenten, aantikken bekkens beter hoorbaar (modded philips cd304mk2 met klok en THS4032 opamps) stiltes zijn stiller, kortom mooi kabeltje!

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

HF misschien wel, maar 50/100Hz toch niet?buisje schreef:Afscherming: GEEN!
Heb buizen apparatuur en die kan wat HF weerstaan.![]()
Ja een goede set laat goede cichverbindingen horen. Ik ben zeer tevreden met deze kabel.
Ik ga ook nog een keer een kabel maken met wel een goede gevlochte/folie afsherming.
En wil de koolstofkabel ook eens proberen. Heeft iemand een paar meter koolstof fibre over? Evt groupbuy?
Zorg wel dat je een fijn geweven 100% katoenen veter neemt.. Het is soms diverse rekken afzoeken bij de betere schoenenzaken.buisje schreef:Veter koop je zo lijkt me, busjes heb ik niet, vioollak ook niet maar heb wel simpel acrylaatlak, naar mijn idee ook goed.
walstroom schreef:Een goede kabel hoor je niet omdat ie niks zal toevoegen of weglaten. Mocht je verschil in kabels wel horen dan gebruik je per definitie rommel. Als je in een hoogohmig circuit een kabel met een hoge eigen capaciteit gebruikt krijg je hoog afval. Dus de boel zal dan wel "warmer" gaan klinken. In een normale situatie (laagohmig uit en hoogohmig in, dus een goed ontworpen schema) hoor je absoluut geen verschil tussen kabels. De kabelmaffia wil je wel iets anders laten geloven natuurlijk, maar hun god woont in hun bankrekening en ze willen jouw rekening zo snel mogelijk laten leeglopen naar hun eigen rekening.