Project #2: Vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project #2: Vloerstaander
Ik heb een plaat Fins/Russisch Berken Multiplex (B qualiteit voor blank lakwerk) gekocht om de zij- annex steunwanden van te maken, er blijft nog een strook hout over en dat is zonde om te laten staan, dus al nadenkende over een zinvol gebruik kwam ik op het volgende:
Ik dik de overstekende delen (tov de kast) met een 2de plaat op van 18 naar 36mm. Zo lijkt de kast nog iets meer tussen de zijwanden te zitten en maken die een wat fermere indruk.
Bijkomend voordeel is dat ik aan de onderkant (nog) meer vlees heb voor het plaatsen van voeten/spikes.
Ik dik de overstekende delen (tov de kast) met een 2de plaat op van 18 naar 36mm. Zo lijkt de kast nog iets meer tussen de zijwanden te zitten en maken die een wat fermere indruk.
Bijkomend voordeel is dat ik aan de onderkant (nog) meer vlees heb voor het plaatsen van voeten/spikes.
Re: Project #2: Vloerstaander
Verdorie,................... alweer te snel gereageerd. 
Maar het word wel steeds mooier.
Maar het word wel steeds mooier.
Re: Project #2: Vloerstaander
De dag verliep iets anders dan gedacht, vandaag toch een tijdje aan de speakers kunnen werken. De mid-tweet paneeltjes zijn opnieuw gemaakt. Na het vastplakken van demping kon ik aan het einde van de middag het klankbord op de kast lijmen. Morgen de andere kast. Nu moe, vies en toe aan een warme douche.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Project #2: Vloerstaander
+1
Zoiets kun je ook zelf maken zweitse, namelijk met zogeheten sergeantkoppen:
Zoiets kun je ook zelf maken zweitse, namelijk met zogeheten sergeantkoppen:
Re: Project #2: Vloerstaander
Sergeantkoppen! Die zie ik al genoeg op mijn werk.MechanicalAnimal schreef:+1
Zoiets kun je ook zelf maken zweitse, namelijk met zogeheten sergeantkoppen:
Maar inderdaad, ziet er wel goed uit.
Re: Project #2: Vloerstaander
Geleend van een vriend die ze een tijd geleden gekocht heeft. Hier bij ons net over de grens in het Belgische Maaseik is een technische school (St. Jansberg) waar deze gemaakt zijn. Leerlingen van de afdeling metaal maken o.a. deze klemmen als opdracht gedurende het leerjaar, op de open dag zijn vaker van dit soort werkstukken te koop. Vaak woorden ze voordien al verkocht aan bv zoals bij die vriend die op zaterdag 2 jaar lang voor de hobby er een houtbewerkingscursus heeft gevolgd.Zweitse schreef:Mooie klemmen btw.
Re: Project #2: Vloerstaander
Maar niet de hout opleiding gedaan?rho schreef:Hoe leuk, daar ben ik naar school geweest.
Jansberg staat ook in Nederlands Limburg goed aangeschreven, maar dat weet jij vermoedelijk ook wel omdat er al vele jaren genoeg ollanders rondlopen. Een neef van mij heeft er de houtopleiding gedaan en de zoon van een nicht de auto techniek.
Zo, kast #2 staat sinds een uurtje in de lijmklemmen, meer doe ik vandaag niet, krijg visite vanmiddag.
Re: Project #2: Vloerstaander
Nee, ik heb er toen elektro-mechanica gevolgd en ben later elektronica gaan studeren in Diepenbeek.
Achteraf gezien was die hout-opleiding misschien toch leuker geweest ... alhoewel...
Beiden, dat was ideaal geweest.
Achteraf gezien was die hout-opleiding misschien toch leuker geweest ... alhoewel...
Beiden, dat was ideaal geweest.
Re: Project #2: Vloerstaander
Vanmorgen alles geschuurd en ontvet en vervolgens met de pinksterkortingbonnen naar de Gamma getogen en een blik (grijze) grondverf en een blik zwarte (zijdeglans) verf gekocht. De eerste laag grondverf zit op de later zwart te verven delen van de kast. Opmerkelijk is het verschil in gewicht in het 0,75 ltr blik grondverf en het 0,75 ltr blik verf.....schijnbaar zitten in grondverf toch veel meer en zwaardere vaste stof aandelen?
Nu volgen enkele rondjes gronden-plamuren-schuren en dan schuren-lakken, daar ben ik wel een tijdje zoet mee.
Als het goed is zijn dinsdagavond de multiplex delen voor de zijwanden gezaagd en kan ik naast de kasten ook met die aan de slag om ze te lakken.
Nu volgen enkele rondjes gronden-plamuren-schuren en dan schuren-lakken, daar ben ik wel een tijdje zoet mee.
Als het goed is zijn dinsdagavond de multiplex delen voor de zijwanden gezaagd en kan ik naast de kasten ook met die aan de slag om ze te lakken.
Re: Project #2: Vloerstaander
De multiplex eens even langs de kasten gezet, in fotofop even de grijze grondverf donker gemaakt:
Het wordt wel wat denk ik....
Nog eentje uit een andere hoek:
Het wordt wel wat denk ik....
Nog eentje uit een andere hoek:
- reddoortranscendence
- Berichten: 280
- Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
- Locatie: Waalwijk
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Project #2: Vloerstaander
Ik vind dat grijs eigenlijk wel heel erg mooi!
Misschien grijs zo laten en alleen de kap zwart houden?
Misschien grijs zo laten en alleen de kap zwart houden?
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Project #2: Vloerstaander
Dat vind ik ook het mooiste.
Gewoon high-end zwart verven die handel.
Gewoon high-end zwart verven die handel.
Re: Project #2: Vloerstaander
dat gaat heel mooi worden Huib! Vind dat grijs persoonlijk ook wel mooi 
Re: Project #2: Vloerstaander
Zat net even nog met fotofop te spelen en de hele revue aan kleuren laten passeren maar nee, ik hou het op zoals rho schrijft "audiofiel zwart".
Gisteren de kasten gladgeschuurd en de laatste (hoop ik) oneffenheden geplamuurd. Nog een keer gronden en schuren en dan kan ik wel de eerste laklaag gaan opbrengen.
Ik heb ook de multiplex zijpanelen onderhanden genomen, eerst allemaal geschuurd en daarna met glitsa gelakt (ei-glans) geverfd, na enkele uren drogen vervolgens 2 van 4 al weer opgeschuurd (er kwam bezoek). Mooi glad resultaat na het schuren. Nog twee lagen aanbrengen en dan moet het goed zijn.
Re: Project #2: Vloerstaander
na een wat rare dag op kantoor even meditatief zitten verven om het hoofd leeg te maken, verven zonder aan iets te denken.....heerlijk
Als ik niks raars meer tegenkom was dit het laatste laagje grondverf op de kasten. De overbuurman die in de verfhandel zit kwam even kijken en we spraken even over het aflakken straks, spuiten, tentjes en wat niet meer passeerde de revue. Hij ging even naar huis en kwam met twee van onderstaande rollers terug:
Door de holle zijkant krijg je geen vetranden bij het verven met deze rollers vertelde hij. Ja kan ook straks bij het aflakken met een reguliere vilt roller de lak opzetten en als allerlaatste met deze roller droog na rollen, dan krijg een strak resultaat zonder appelsienhuid door de zeer fijne struktuur van het schuim.
Ik ben benieuwd volgende week als ik aan het lakken toekom, nu eerst de grondverf een paar dagen goed laten drogen en dan mooi glad schuren.
Als ik niks raars meer tegenkom was dit het laatste laagje grondverf op de kasten. De overbuurman die in de verfhandel zit kwam even kijken en we spraken even over het aflakken straks, spuiten, tentjes en wat niet meer passeerde de revue. Hij ging even naar huis en kwam met twee van onderstaande rollers terug:
Door de holle zijkant krijg je geen vetranden bij het verven met deze rollers vertelde hij. Ja kan ook straks bij het aflakken met een reguliere vilt roller de lak opzetten en als allerlaatste met deze roller droog na rollen, dan krijg een strak resultaat zonder appelsienhuid door de zeer fijne struktuur van het schuim.
Ik ben benieuwd volgende week als ik aan het lakken toekom, nu eerst de grondverf een paar dagen goed laten drogen en dan mooi glad schuren.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Project #2: Vloerstaander
Mooi rollertje, en ik kan me er wel iets bij voorstellen idd.
succes!
succes!
Re: Project #2: Vloerstaander
Voor de geinteresseerden:
Ik was vergeten de overbuurman te vragen hoe en wat omtrent de roller, dus even gegoogled op "concaaf verfroller" en dan (b)lijken deze rollers van het merk 'Meesterhand' te zijn, tenminste de ik heb lijkt erg op de plaatjes. Met "Meesterhand Concaaf" zijn weer genoeg verkooppunten te vinden.
Ik was vergeten de overbuurman te vragen hoe en wat omtrent de roller, dus even gegoogled op "concaaf verfroller" en dan (b)lijken deze rollers van het merk 'Meesterhand' te zijn, tenminste de ik heb lijkt erg op de plaatjes. Met "Meesterhand Concaaf" zijn weer genoeg verkooppunten te vinden.
Re: Project #2: Vloerstaander
Wie kan mij verder helpen?
http://www.materiaal.nl/phuni/page.php?ta=430&cc=8
Op deze website verkopen ze boorgatdoppen maar het zijn er 1000 voor € 55,-- waar ik er maar een 20 of zo nodig heb, bij de lokale zaken hebben ze zoiets niet en ik zoek dus iets of iemand die ze in kleinere aantallen verkoopt. Om hiervoor € 55 te spenderen vind ik toch net iets te gortig.
HEEEELLLLLLUUUPPPP!!!
http://www.materiaal.nl/phuni/page.php?ta=430&cc=8
Op deze website verkopen ze boorgatdoppen maar het zijn er 1000 voor € 55,-- waar ik er maar een 20 of zo nodig heb, bij de lokale zaken hebben ze zoiets niet en ik zoek dus iets of iemand die ze in kleinere aantallen verkoopt. Om hiervoor € 55 te spenderen vind ik toch net iets te gortig.
HEEEELLLLLLUUUPPPP!!!
