Wat ie een goede diy dac
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Wat ie een goede diy dac
Kan ik uit eigen ervaring beamen. Heb zelf een buffalo32s. Alleen met 500 ben je er niet. Alles bij elkaar eerder 750 schat ik.Zweitse schreef:Kijk hier eens.
http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx
Scanspeakman
Re: Wat ie een goede diy dac
Niet altijd gelijk mensen ontmoedigen, ondanks dat zit ik nog steeds te denken aan een ExtremAscanspeakman schreef:Kan ik uit eigen ervaring beamen. Heb zelf een buffalo32s. Alleen met 500 ben je er niet. Alles bij elkaar eerder 750 schat ik.Zweitse schreef:Kijk hier eens.
http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx
Scanspeakman
Re: Wat ie een goede diy dac
Hang er van af wat je onder "diy" verstaat...de meeste zijn een kant en klare module, kastje erom, paar kabeltjes, klaar...
dit is wat meer "hardcore":
http://www.tentlabs.com/Components/page38/page38.html
(aan 500 euro heb je niet genoeg...)
Mischien kun je met knuisje meeliften :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 20&t=15606
dit is wat meer "hardcore":
http://www.tentlabs.com/Components/page38/page38.html
(aan 500 euro heb je niet genoeg...)
Mischien kun je met knuisje meeliften :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 20&t=15606
Re: Wat ie een goede diy dac
Eerst maar een je Mini-Aleph draaiend zien te krijgen...Zweitse schreef:ondanks dat zit ik nog steeds te denken aan een ExtremA
Re: Wat ie een goede diy dac
Ook die ligt er nog. Ik heb al een hele lijst.ray5150 schreef:Eerst maar een je Mini-Aleph draaiend zien te krijgen...Zweitse schreef:ondanks dat zit ik nog steeds te denken aan een ExtremA
LM4780
Mini Aleph
ExtremA.
Re: Wat ie een goede diy dac
@Ray, misschien is het inderdaad verstandig om te wachten op de printen van Knuisje, en ja, deze staan ook op mijn verlanglijst. Realiseer mij ineens dat ik al een aardige verzameling aan projecten heb liggen. 
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
Re: Wat ie een goede diy dac
die buffalo lijkt me wel een mooi ding. Eens verder over in lezen.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Wat ie een goede diy dac
En ze zijn nu goed verkrijgbaar. Ze produceren ze in kleine batches en dan is het steeds tijdelijk op=op. Blijkbaar heeft iedereen die er één wilde hebben er nu wel één aangezien je ze nu gewoon direct kan kopen. Placid HD, HD bipolar, input selection en evt volumite erbij, kastje d'r om en klaar is kees. Reden dat ik toen ook voor die buffalo heb gekozen is dat het één van de weinige is met gebalanceerd uit. En dat ik wilde ik er met het oog op de ExtremA perse op hebben.
En je kan het later nog verder uitbreiden met extra placid voor gescheiden analoge L-R voedingen, evt 2e DAC module voor echt dubbel mono (8 parallele dac's per kanaal!) etc. Je kan het zo gek maken als je wil.
Scanspeakman
En je kan het later nog verder uitbreiden met extra placid voor gescheiden analoge L-R voedingen, evt 2e DAC module voor echt dubbel mono (8 parallele dac's per kanaal!) etc. Je kan het zo gek maken als je wil.
Scanspeakman
-
Duck Twacy
- Berichten: 528
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Re: Wat ie een goede diy dac
Ik weet niet of dit wel zo voordelig is, verzendkosten zijn meestal nog al hoog.
-
Duck Twacy
- Berichten: 528
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Re: Wat ie een goede diy dac
Er is wel een NL winkel (en ook in de UK meen ik).
Maar diy is natuurlijk leuker. Van de Chinees lees je wel eens dat het wat slordig in elkaar zit.
Hier krijg ik het wel warm van (boven je budget overigens)
http://www.digitalaudioreview.net.au/in ... -pcm1704uk
Maar diy is natuurlijk leuker. Van de Chinees lees je wel eens dat het wat slordig in elkaar zit.
Hier krijg ik het wel warm van (boven je budget overigens)
http://www.digitalaudioreview.net.au/in ... -pcm1704uk
Laatst gewijzigd door Duck Twacy op wo 30 mei 2012, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wat ie een goede diy dac
Klopt, maar dan heb je ook gelijk weer Europese prijzen.
http://www.pacificaudio.nl/index.php?pa ... &Itemid=26
http://www.pacificaudio.nl/index.php?pa ... &Itemid=26
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: Wat ie een goede diy dac
Ik denk dat de eerste vragen zijn:
- Hoeveel tijd heb je?
- Hoeveel ervaring heb je?
Vooral de tijd en ervaringsvragen zijn belangrijk, omdat DIY een heel breed scala kent:
Je kan bij Analogmetric (bijv) complete kits kopen, inclusief prints, onderdelen en een bouwbeschrijving.
Aan de andere kant van het spectrum is het compleet zelf ontwerpen van een DAC.
Daartussen zitten vele smaken... ik ben zelf bezig met het ontwerpen van een dac, die zwaar leunt op wat anderen ontworpen hebben (ECDesigns, Salas, Pedja Rogic, etc) dus ik zit er ergens tussenin. Knuisje is bezig met een printje waar je wellicht op kan meeliften.
Dus ga voor jezelf eerst even na hoe moeilijk je het jezelf wil maken, daarna is er voor elk budget wel een optie!
- Hoeveel tijd heb je?
- Hoeveel ervaring heb je?
Vooral de tijd en ervaringsvragen zijn belangrijk, omdat DIY een heel breed scala kent:
Je kan bij Analogmetric (bijv) complete kits kopen, inclusief prints, onderdelen en een bouwbeschrijving.
Aan de andere kant van het spectrum is het compleet zelf ontwerpen van een DAC.
Daartussen zitten vele smaken... ik ben zelf bezig met het ontwerpen van een dac, die zwaar leunt op wat anderen ontworpen hebben (ECDesigns, Salas, Pedja Rogic, etc) dus ik zit er ergens tussenin. Knuisje is bezig met een printje waar je wellicht op kan meeliften.
Dus ga voor jezelf eerst even na hoe moeilijk je het jezelf wil maken, daarna is er voor elk budget wel een optie!
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Wat ie een goede diy dac
Helemaal mee eens! Bij mij is het ook een leerschool geweest. Van een paar luidsprekers in elkaar plakken en filters in elkaar solderen naar die twisted pear dac's maken en aan de praat krijgen naar de bouw van de extrema. Of zelf ontwerpen de volgende stap is weet ik niet maar het volgende project zal wel weer iets ingewikkelder en minder kant-en-klaar zijn.
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: Wat ie een goede diy dac
Dat is inderdaad een heel goed punt om aan te snijden.studiostevus schreef:Ik denk dat de eerste vragen zijn:
- Hoeveel ervaring heb je?
Dus ga voor jezelf eerst even na hoe moeilijk je het jezelf wil maken, daarna is er voor elk budget wel een optie!
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
Re: Wat ie een goede diy dac
Zo als ik al schreef in men post over de pass labs versterker. Men opleiding in school was electronica. En in het dagelijk leven ben ik technieker in een zaak die tv's en audio instalaties plaatst en herstel.
Ik heb ind geen ervaring met het van af nul beginnen. Maar ik ben wel zeer open om nieuwe dingen te leren. En weet ook redelijk goed waar ik aan begin.
Ik vind dit forum zeer leuk. Maar soms heb ik echt het gevoel dat mensen hier niet veel kansen geven voor je iets hebt bewezen. Dat is wel wat jammer.
Ik heb ind geen ervaring met het van af nul beginnen. Maar ik ben wel zeer open om nieuwe dingen te leren. En weet ook redelijk goed waar ik aan begin.
Ik vind dit forum zeer leuk. Maar soms heb ik echt het gevoel dat mensen hier niet veel kansen geven voor je iets hebt bewezen. Dat is wel wat jammer.
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: Wat ie een goede diy dac
Ik kan me voorstellen dat je die impressie hebt, en ik ben het gedeeltelijk ook met je eens. Vandaar dat ik in je passlabs onderwerp je juist aangeraden heb die versterker te bouwen.
Mijn slotzin in de post hierboven is dan ook:
Als jij de uitdaging aan wil gaan om van scratch te beginnen, go ahead!
Als jij daar geen zin in hebt, dan koop een kit, even goede vrienden!
Dus: Als jij aangeeft waar je naar op zoek bent, kunnen de forumleden je vast iets moois adviseren.
Mijn slotzin in de post hierboven is dan ook:
Jij moet hem gaan bouwen, en JIJ moet de keuze maken over hoe moeilijk je het jezelf wil gaan maken... dat hoeft niemand op het forum voor je te doen.studiostevus schreef:Dus ga voor jezelf eerst even na hoe moeilijk JIJ het jezelf wil maken, daarna is er voor elk budget wel een optie!
Als jij de uitdaging aan wil gaan om van scratch te beginnen, go ahead!
Als jij daar geen zin in hebt, dan koop een kit, even goede vrienden!
Dus: Als jij aangeeft waar je naar op zoek bent, kunnen de forumleden je vast iets moois adviseren.
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: Wat ie een goede diy dac
Maar nu concreet, als we ervan uitgaan dat je niet voor niets op een zelfbouwforum zit, maar dat je geen zin hebt om helemaal vanaf nul te beginnen, de volgende misschien?
- Analogmetric heeft mooie dacs
- Twisted Pear Buffalo is mooi
- Ik heb wat pcb's gekocht van dvb-projekt op http://www.diyaudio.com om een tda1541a dac te bouwen, zitten goed in mekaar en klinkt goed. Deze zijn iets minder kit, en meer eigen inbreng. Heb wellicht zelf binnenkort wel wat (bestukte) pcb's te koop, maar dan hoeft je alweer iets minder zelf te doen...
- Analogmetric heeft mooie dacs
- Twisted Pear Buffalo is mooi
- Ik heb wat pcb's gekocht van dvb-projekt op http://www.diyaudio.com om een tda1541a dac te bouwen, zitten goed in mekaar en klinkt goed. Deze zijn iets minder kit, en meer eigen inbreng. Heb wellicht zelf binnenkort wel wat (bestukte) pcb's te koop, maar dan hoeft je alweer iets minder zelf te doen...
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
Re: Wat ie een goede diy dac
De pass labs ben ik al bezeg. Deze zal ik de aleph x maken. Maar standaard. Gewoon als oefening. Daarna maak ik de aleph 1.2.
Ik heb een dac nodig voor men htpc. Deze speeld wel al supper maar met aparte dac zou dat wel nog stukje beter kunnen. En daar gaan we voor he
.
Ik heb een dac nodig voor men htpc. Deze speeld wel al supper maar met aparte dac zou dat wel nog stukje beter kunnen. En daar gaan we voor he
Re: Wat ie een goede diy dac
Ik denk dat dat ook wel een beetje "voorzichtigheid" is.delesh schreef:Maar soms heb ik echt het gevoel dat mensen hier niet veel kansen geven voor je iets hebt bewezen. Dat is wel wat jammer.
Af en toe heb je nieuwkomers met de wildste plannen, die aan alles en iedereen adviezen vragen en na een paar dagen of weken hoor of zie je er nooit meer iets van.
Maar dan hebben de huidige forumleden er wel tijd en zoekwerk ingestoken, vandaar..
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
Re: Wat ie een goede diy dac
Ok dat snap ik dan snap ik wel zeer goed. Ik kan zeggen heb al veel dingen gedaan in men leven. En als ik er voor ga ga ik er echt wel voor 
