ZBA Luisterdag Breda 2012 mei 26 - verslag en nabeschouwing
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
Helaas kon ik er niet bij zijn, maar ik hoop dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad! Lijkt me leuk volgend jaar ook te komen, misschien zijn mijn projecten dan ook toonbaar 
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
Veel mooie dingen gehoord, echter met kop en schouders stak voor mij de set van Leobus boven de rest uit, deze set laat echt elk detail horen en is volledig in balans. Verder subliem afgewerkt en vrij compact.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012 LAATSTE MEDEDELING!!
Ik zal ook maar even wat foto's toevoegen, ik heb vandaag als gewoonlijk lang niet alles gehoord, en was weer eens teveel met andere dingen bezig.
Ik kreeg alweer te horen, je bent alweer een druk baasje, maar ja dan regel je wat voor een ander, en heb een kapotte LM 4780. als resultaat van de dag.
OH, was ik maar bij moeder thuis gebleven
Dan maar de foto's van de sfeer, en wat er mogelijk nog niet in beeld was gebracht.
De jaarlijkse toespraak.
En het applaus.
Er stonden stoelen, maar iedereen bleef staan.
Stevige akoestische aanpassingen in de zaal.
Netjes in een hoekje wachten tot je aan de beurt bent.
Later op de dag een duidelijke verschuiving van aanwezige luidsprekers
Ik kreeg alweer te horen, je bent alweer een druk baasje, maar ja dan regel je wat voor een ander, en heb een kapotte LM 4780. als resultaat van de dag.
OH, was ik maar bij moeder thuis gebleven
Dan maar de foto's van de sfeer, en wat er mogelijk nog niet in beeld was gebracht.
De jaarlijkse toespraak.
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012 LAATSTE MEDEDELING!!
Jongens jongens (en ook meisjes trouwens!!) wat heb ik vandaag een fijne dag gehad.
Het nivo is erg hoog geworden...... Ik moet Leo en Jeroen een groot compliment geven: wat is die speaker (eigenlijk de heleset) af: foutloos (!) en mét gevoel; echt super super knap.
De papieren magnetostaten: verbluffend goed: wat een ruimtelijk beeld: stabiel, hoge resolutie, in hoogte én diepte. Mist wat attack maar voor de rest: yess!!!!
De Hypex DSP met de breedbander en de ss 26: fantastisch: zowel kwa klank als qua werking: eigenlijk moet iedere beginner hiermee aan de gang!
Ontzettend veel leuke mensen ontmoet en oude kennissen weer gezien; super!!!!
ga nu maffen, moe.
groetjes
jan
Het nivo is erg hoog geworden...... Ik moet Leo en Jeroen een groot compliment geven: wat is die speaker (eigenlijk de heleset) af: foutloos (!) en mét gevoel; echt super super knap.
De papieren magnetostaten: verbluffend goed: wat een ruimtelijk beeld: stabiel, hoge resolutie, in hoogte én diepte. Mist wat attack maar voor de rest: yess!!!!
De Hypex DSP met de breedbander en de ss 26: fantastisch: zowel kwa klank als qua werking: eigenlijk moet iedere beginner hiermee aan de gang!
Ontzettend veel leuke mensen ontmoet en oude kennissen weer gezien; super!!!!
ga nu maffen, moe.
groetjes
jan
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012 LAATSTE MEDEDELING!!
Wowly bedankt, Wowly bedankt, Wowly bedankt.
Ik heb mijn best gedaan zoveel mogelijk te beluisteren en ik heb erg veel moois gehoord. Sjonge moet het nog even laten bezinken.
Ik heb ook een paar fotos gemaakt ter herinnering.
Een impressie:
Ik heb mijn best gedaan zoveel mogelijk te beluisteren en ik heb erg veel moois gehoord. Sjonge moet het nog even laten bezinken.
Ik heb ook een paar fotos gemaakt ter herinnering.
Een impressie:
- Bijlagen
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
Vond het een hardstikke leuke dag. Samen met Heino en Mischa72 die kant op gekomen (thanx voor het vervoer!), iedereen was nog aan het slepen met spullen en aan het opbouwen. Wat rondgelopen en bij het afstellen zitten luisteren, de Pluto's klonken verbazingwekkend goed en voor de WAF-afhankelijken: dit is echt wel in huis te hebben. Samen met Ray zitten luisteren naar het setje van Leobus en het was indrukwekkend...damn was dat mooi, de dynamiek en de ruimtelijkheid....pff kwijl kwijl.
Arjan z'n vintage Philips spullen waren ook de moeite waard, de oudjes kunnen nog goed mee! Daarna zitten luisteren/vergelijken bij de actieve systemen van Tigredekat en Harryeng...hardstikke leuk, allebei compleet andere systemen met allebei hun sterke kanten. Wel verrekt leuk hoe dat werkt: ff de laptop er aan en 1dB erbij op een bepaalde frequentie.
De set van Vinculum zag er fabriekswaardig uit en ook de filterkistjes waren mooi!
Verder nog staan babbelen met Audioot (zet dat plan door!) en Meanman en noem eigenlijk maar op...pff... leuk om de gezichten te zien achter de namen hier op het forum.
Wat me wel verbaasde was dat de "automatisering" flink heeft toegeslagen binnen ZBA-land... Ipad's, laptops, NAS...ik moet me schamen dat ik de naald nog op de plaat moet zetten en niet ff een veeg geef over het scherm van de Ipad
Pff als ik alles op moet schrijven dan wordt het wel een heel lang verhaal... kort gezegd: veel gehoord, veel gezien en veel gelachen... thanx Wowly!
Arjan z'n vintage Philips spullen waren ook de moeite waard, de oudjes kunnen nog goed mee! Daarna zitten luisteren/vergelijken bij de actieve systemen van Tigredekat en Harryeng...hardstikke leuk, allebei compleet andere systemen met allebei hun sterke kanten. Wel verrekt leuk hoe dat werkt: ff de laptop er aan en 1dB erbij op een bepaalde frequentie.
De set van Vinculum zag er fabriekswaardig uit en ook de filterkistjes waren mooi!
Verder nog staan babbelen met Audioot (zet dat plan door!) en Meanman en noem eigenlijk maar op...pff... leuk om de gezichten te zien achter de namen hier op het forum.
Wat me wel verbaasde was dat de "automatisering" flink heeft toegeslagen binnen ZBA-land... Ipad's, laptops, NAS...ik moet me schamen dat ik de naald nog op de plaat moet zetten en niet ff een veeg geef over het scherm van de Ipad
Pff als ik alles op moet schrijven dan wordt het wel een heel lang verhaal... kort gezegd: veel gehoord, veel gezien en veel gelachen... thanx Wowly!
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
inderdaad wordt het dsp gehalte wel erg hoog onderhand! 
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012 LAATSTE MEDEDELING!!
Potverdikkie, dat ziet er gezellig uit! Balen dat de luisterdag precies middenin de eindexamens viel.. een grote tas met nakijkwerk had (en heeft...) hier helaas een hogere prio...
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
Het was een super dag! Grootste minpunt was dat het zo vreselijk snel voorbij was. Zeker met al dat gekloot om geluid uit de Elysium's te krijgen.
Hans, nogmaals bedankt voor het lenen van de spullen! Grote dank aan Jeroen voor het lokaliseren van de problemen en dank aan Knuisje voor het lenen van je set zodat ik eindelijk wel kon genieten van mijn speakertjes. Top!
Verder Wowly natuurlijk een groot dank je wel voor de organisatie!
Helaas niet heel veel kunnen luisteren maar was weer onder de indruk van het niveau weer! Wat zijn we goed bij elkaar!
Op naar de volgende!
Verder Wowly natuurlijk een groot dank je wel voor de organisatie!
Helaas niet heel veel kunnen luisteren maar was weer onder de indruk van het niveau weer! Wat zijn we goed bij elkaar!
Op naar de volgende!
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
Dat was het zeker,heel erg genoten van de regals op een buizen amp van Harry en natuurlijk ook Ed zijn speakers op ,jawel de zelfde buizen van Harry maar ook op de Aleph5 van Ray.Ook een zeer opbouwend gesprek gehad met Cool.Ga ik dan toch eindelijk mijn LPKF cnc printfrees aan de praat krijgen,ik hoop het.WielkeB,het was zeer aangenaam babbelen hopelijk niet de laatste keer.BMW850,het was tof om u eens in levende lijve te ontmoeten,das toch het voordeel van dit soort dagen alleen is 1 dag te kort om iedereen eens uitgebreid te spreken.
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
Het was inderdaad een toffe dag. Onderweg bleek dat door de gezellige babbel met Ray in de auto je zomaar een afslag voorbij rijd
Maar we waren vroeg genoeg op pad om bijtijds in Breda te zijn. Weer nieuwe gezichten en dus mensen ontmoet, alleen daarvoor zou je eigenlijk al moeten gaan. Bijv. met Patrick staat een afspraak om een keer naar Belgie te komen...
Weer een schat aan mooie ontwerpen gezien en inspiratie opgedaan voor de hobby door direct met de ontwerpers te kunnen praten.
En er staat zoveel dat je keuzes moet maken en heb bijv. niet de Pass versterker van Ray gehoord.
Maar dat komt nog wel een keer bij hem thuis. Ook mooi was een stuk life muziek op de bas installatie van ArjanK, heerlijk. Ik heb een filmpje er van maar dat is 130Mb, weet niet of dit geplaatst kan worden?
Organisatie en allen die deze dag hebben ingevuld bedankt voor de perfecte dag
Weer een schat aan mooie ontwerpen gezien en inspiratie opgedaan voor de hobby door direct met de ontwerpers te kunnen praten.
En er staat zoveel dat je keuzes moet maken en heb bijv. niet de Pass versterker van Ray gehoord.
Maar dat komt nog wel een keer bij hem thuis. Ook mooi was een stuk life muziek op de bas installatie van ArjanK, heerlijk. Ik heb een filmpje er van maar dat is 130Mb, weet niet of dit geplaatst kan worden?
Organisatie en allen die deze dag hebben ingevuld bedankt voor de perfecte dag
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012 LAATSTE MEDEDELING!!
Jantje, dat heb je weer ferm goed gedaan.
Hebben we eigenlijk al één keer slecht weer gehad tijdens de luisterdag, ik denk het niet.
Wat me opviel is hoeveel nieuwe leden erbij zijn gekomen.
Wat me nog meer opviel is HET HOGE NIVEAU dat hier wordt gebracht.
Sjonge, wat een klasse produkten allemaal.
DIT IS GEEN ZELFBOUW MEER!!!
Als de projecten in dit tempo blijven groeien gaan op termijn de gerenomeerde merken nog als 2de keuze produkten verkocht worden.
Ondanks de vele nieuwe leden was er toch een ontspannen, open en familiale sfeer, en dat maakt deze dag nu net zo uniek vind ik.
Jammer dat je niet alles kunt zien en horen op zo een korte dag.
Aan iedereen die erbij was en vooral aan de organisator(en), bedankt!
Groeten en tot volgend jaar.
Ed
Hebben we eigenlijk al één keer slecht weer gehad tijdens de luisterdag, ik denk het niet.
Wat me opviel is hoeveel nieuwe leden erbij zijn gekomen.
Wat me nog meer opviel is HET HOGE NIVEAU dat hier wordt gebracht.
Sjonge, wat een klasse produkten allemaal.
DIT IS GEEN ZELFBOUW MEER!!!
Als de projecten in dit tempo blijven groeien gaan op termijn de gerenomeerde merken nog als 2de keuze produkten verkocht worden.
Ondanks de vele nieuwe leden was er toch een ontspannen, open en familiale sfeer, en dat maakt deze dag nu net zo uniek vind ik.
Jammer dat je niet alles kunt zien en horen op zo een korte dag.
Aan iedereen die erbij was en vooral aan de organisator(en), bedankt!
Groeten en tot volgend jaar.
Ed
Laatst gewijzigd door asterduc op zo 27 mei 2012, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012 LAATSTE MEDEDELING!!
Bedankt voor het compliment Jan! Kleine correctie: Het is een Seas 26Wowly schreef:...De Hypex DSP met de breedbander en de ss 26: fantastisch: zowel kwa klank als qua werking: eigenlijk moet iedere beginner hiermee aan de gang!...
Grappig was een opmerking van een luisteraar: "Spelen jouw luidsprekers nu ook op die 300B bakken? Nee? Wat dan? UCD??? Oh... klinkt toch wel analoog...."
Het nivo was inderdaad soms waanzinnig hoog: @ Leobus en Jeroen: Wat jullie hier hebben neergezet is echt om stil van te worden: Een woord: Af. Het hele plaatje klopt: Dynamiek, gemak, ruimtelijkheid én gevoel. Ik was ook erg onder de indruk van Arno's gietmortel luidsprekers: Voor een fractie van de prijs van de Parsifal kloon doen die toch heel veel gewoon supergoed. Wat een tweeter is die Seas H1212 toch. 40 tientjes en als je hem goed filtert zoals hier kan je er gewoon niets op aanmerken. Ook niet in direct vergelijk met een 6x zo dure eigenlijk... Qua ruimtelijkheid waren de Pluto's echt een openbaring: Subje erbij en klaar is kees.
Voor mij was de dag behalve supergezellig ook een eye-opener in de zin dat het voor mij echt bevestigd werd dat met relatief kleine budgetten maar een goed basisontwerp echt 90% van het resultaat behaald kan worden van de goed ontworpen cost no object projecten. Mischien wel 95% (Arno's systeem!). En ook dat goede performance niet gekocht kan worden. Het begint bij een goed ontwerp. Die laatste 5-10%: Ja, die kosten geld, veel geld. Maar ik hoorde ook een systeem dat gewoon niet gebalanceerd klonk ondanks dat er absolute toponderdelen werden ingezet....
Kortom: Ik heb genoten! Bedankt vooral Jan, maar natuurlijk ook alle deelnemers voor de fantastische dag!
Laatst gewijzigd door tigradekat op zo 27 mei 2012, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Heren onwijs genoten, erg veel moois beluisterd. En weer veel nieuwe mensen leren kennen.
De sfeer was erg gezellig, het lijkt ieder jaar beter te worden!
Hoewel mijn set nog lang niet af was, heb ik toch al een heel stel positief commentaar gekregen, dat doet me goed als beginner.
Op naar de volgende keer, dan hoop ik weer een stuk verder te zijn met het 'project'.
De sfeer was erg gezellig, het lijkt ieder jaar beter te worden!
Hoewel mijn set nog lang niet af was, heb ik toch al een heel stel positief commentaar gekregen, dat doet me goed als beginner.
Op naar de volgende keer, dan hoop ik weer een stuk verder te zijn met het 'project'.
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
Ik sluit mij maar even simpel bij de vorige schrijvers aan: Als vanouds weer een topdag!
Alles liep als vanzelf. Of het een klacht is of een compliment: Er was eigenlijk weer veel te veel moois op topniveau om alles de aandacht te geven die het verdiende!
Jan, bedankt voor de inzet om dit alles weer te faciliteren
Alles liep als vanzelf. Of het een klacht is of een compliment: Er was eigenlijk weer veel te veel moois op topniveau om alles de aandacht te geven die het verdiende!
Jan, bedankt voor de inzet om dit alles weer te faciliteren
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Ontzettend leuke dag weer, wat was het weer genieten. Na het controleren van de speakers van Vinculum toch snel de meetset weer de auto in voordat er meer gegadigden komen. Pure zelfbescherming en ook nu weer lang niet iedereen gesproken en niet alles gehoord. De eigenaar van de speaker op getoonde foto kan wel een keer langskomen om te kijken of er meer uit te halen is, zodat hij wat frisser gaat klinken. Er zat al erg mooi laag in.
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Ja, dat viel me ook op. Het laag van de kleine woofertje is echt verrassend. En de rest van dat project was ook niet slecht. Als ie nog beter kan dan is dat een hele leuke betaalbare speaker.
Re: ZBA Luisterdag 2012 26 mei Kletstopic
Mijn eerste ZBA Luisterdag zit er op, en het smaakt naar meer. Veel verschillende mensen bezig gezien. Ieder zijn eigen doel. Waar de een naar de ultieme perfectie streeft en de ander het maximum uit een budget probeert te halen, hebben allemaal twee dingen gemeen. De passie voor zelf bouwen en audio. Een mooie club mensen waar je lekker mee kan ouwehoeren en genieten van elkaar creaties.
Voor mij was er in ieder geval veel inspiratie. Soms teveel. Want had ik ’s morgens onderweg nog een plan voor een komend project in mijn hoofd, ’s avonds onderweg naar huis wist ik dat niet zeker meer. Ga ik verder op mijn pad met pad met breedbanders, of moet ik toch iets naders proberen?
Een ding staat vast, ik ga mij de komende maanden niet vervelen.
Jan, (en de rest) dank voor deze mooie dag. Zoals gezegd, het smaakt naar meer. (2x per jaar Breda??)
Voor mij was er in ieder geval veel inspiratie. Soms teveel. Want had ik ’s morgens onderweg nog een plan voor een komend project in mijn hoofd, ’s avonds onderweg naar huis wist ik dat niet zeker meer. Ga ik verder op mijn pad met pad met breedbanders, of moet ik toch iets naders proberen?
Een ding staat vast, ik ga mij de komende maanden niet vervelen.
Jan, (en de rest) dank voor deze mooie dag. Zoals gezegd, het smaakt naar meer. (2x per jaar Breda??)
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Ik heb ze maar 1 nummer gehoord maar het is wel een setje waar ik vanmorgen nog aan moest denken. Misschien ook omdat ik al een paar jaar een setje BB3.01 hier op de plank had liggen. (toevallig afgelopen maand, op een zondagmiddag, met een paar kastplankjes tot een CT222 gebatst)Ja, dat viel me ook op. Het laag van de kleine woofertje is echt verrassend. En de rest van dat project was ook niet slecht. Als ie nog beter kan dan is dat een hele leuke betaalbare speaker.
Ik zou die ik wel nog weleens willen proberen. (Misschien is een F.A.S.T. wel stiekem mijn stap naar de 2 of 3 weg
Als ik naar HJ zijn website kijk zie ik nog een aantal ander TB woofertjes staan. De W6-623 of W5-704 zijn bijvoorbeeld ook nog eens leuk geprijsd.
Edit: Even een quote in het bericht gezet want door het modden was het niet zo duidelijk meer.
Laatst gewijzigd door FR_Aad op zo 27 mei 2012, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Wat een heerlijke dag gisteren! Ik heb met volle teugen genoten van alle sets die er te zien en te beluisteren waren. Niet alles uitgebreid kunnen beluisteren en sommige dingen zelfs helemaal niet. Jammer, want het was allemaal van een hoog niveau. Het meest heb ik eigelijk genoten van de sfeer; zo gemoedelijk, behulpzaam, zonder opschepperig gedoe. Heerlijk!
En natuurlijk leuk om de echte mens achter de nickname te leren kennen.
Wat mij betreft kom ik vaker. En tenslotte een bedankje voor Jan die dit allemaal georganiseerd had. Kortom een superdag gehad.
Leobus
En natuurlijk leuk om de echte mens achter de nickname te leren kennen.
Wat mij betreft kom ik vaker. En tenslotte een bedankje voor Jan die dit allemaal georganiseerd had. Kortom een superdag gehad.
Leobus
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Dat is dus ZBA luisterdag.Leobus schreef:Het meest heb ik eigelijk genoten van de sfeer; zo gemoedelijk, behulpzaam, zonder opschepperig gedoe. Heerlijk!
En natuurlijk leuk om de echte mens achter de nickname te leren kennen.
Wat mij betreft kom ik vaker. En tenslotte een bedankje voor Jan die dit allemaal georganiseerd had. Kortom een superdag gehad.
Leobus
Er gaat een wereld voor je open, zo kan het dus ook!!
Ik ben blij dat je je set hebt laten horen, bedankt.
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012 LAATSTE MEDEDELING!!
Thnx man!tigradekat schreef:En niet te vergeten de gitaarmonitor van Arjank! Wat kan die jongen trouwens spelen zeg, heerlijk!
En het was inderdaad een top dag, veel leuke en interessante gesprekken gevoerd. Helaas heb ik niet alle creaties kunnen beluisteren. Wat mij wel opviel t.o.v. 2006 Zutphen (de laatste keer dat ik naar een DIY-dag ben geweest) is de hoeveelheid aan DSP systemen. In een paar jaar tijd is DSP behoorlijk populair (en toegankelijker) geworden. Zelf hou ik het nog bij "analoog" filteren ook bij mijn volgende projecten.
Next year:
"ouwe philips meuk nr. II" groot driewegsysteem met AD12200/W8, AD12100/M8 en AD0160/T4 in 8" tractrix hoorn.
of (als ik mijn dayton drivers niet verkocht krijg)
"Dayton reference GHP monitor"
